16 marca 2025

Tych rzeczy nie lubimy w nowym MG HS-ie. Większość to drobiazgi, choć z jednym „ale”

Nowe MG HS 1.5T

MG HS zdobył uznanie naszych Czytelników, otrzymując tytuł Samochodowej Premiery Motoryzacyjnej OTOMOTO 2024/2025. Klienci też go uwielbiają, o czym świadczy wysoka pozycja wśród najchętniej kupowanych modeli. Choć to nadspodziewanie dobre auto, ma kilka drobnych wad i jedną dość istotną. Oto 5 rzeczy, których w nim nie lubimy.

  • MG HS 1.5T drugiej generacji to samochód znacznie lepszy niż poprzednik.
  • W ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2025 roku przekonał do siebie 564 klientów.
  • Nowy HS ogólnie imponuje swoim dopracowaniem, ale kilka rzeczy wyszło w nim nie do końca dobrze.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

MG HS drugiej generacji na polskim rynku zadebiutowało we wrześniu 2024 roku. Na tle poprzednika nie tylko wygląda lepiej, ale jest samochodem większym i bardziej postawnym.

Do końca lutego 2025 roku MG HS 1.5T drugiej generacji sprzedało się w liczbie 564 szt., co daje mu 12. miejsce wśród najchętniej wybieranych pojazdów przez klientów indywidualnych. Wcale to nie dziwi biorąc pod uwagę bardzo atrakcyjną cenę, solidne wyposażenie, świetne warunki gwarancji oraz całkiem mocny układ napędowy.

Ale nowe MG HS 1.5T ma też kilka wad, z których jedna jest dość istotna. Oto 5 rzeczy, których nie lubimy w tym samochodzie.

TUTAJ przeczytasz obszerny test nowego MG HS-a 1.5T.

Nowy MG HS 1.5T: zbyt duży apetyt na paliwo

MG HS 1.5T drugiej generacji jest wprawiane w ruch przez turbodoładowany, 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM. Może on współpracować z przekładnią ręczną lub z bardzo udanym 7-biegowym automatem z dwoma sprzęgłami.

Układ napędowy nowego MG HS-a 1.5T dysponuje sporym animuszem już od niskich prędkości wału korbowego i ochoczo wchodzi na obroty. W efekcie to chińskie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,0 s, a także wykazuje się dobrą dynamiką przy prędkościach autostradowych.

Silnik nowego MG HS-a wyróżnia się przyjemnym dźwiękiem i dobrą kulturą pracy. Razem ze skrzynią biegów tworzy bardzo zgrany duet. Tyle że ma jedną niepokojącą wadę. To zbyt duży apetyt na paliwo.

W mieście należy liczyć się z zapotrzebowaniem rzędu 10 l/100 km. W trasie da się zejść poniżej 6 l/100 km, natomiast szczególnie rozczarowująco wygląda zużycie benzyny na autostradzie. Tutaj trzeba wynosi ono ponad 11 l/100 km przy jeździe z maksymalną dozwoloną prędkością.

TUTAJ przeczytasz megatest MG HS--a pierwszej generacji.

Duży bagażnik, ale bez haczyków

Solidnie wykończony bagażnik MG HS-a 1.5T ma pojemność od 507 do 1484 l. Ma też dwie kieszenie po bokach w formie siatek oraz dość płytki sortownik z czterema wnękami.

Brakuje w nim jednak haczyków tak przydatnych np. na torby z zakupami. Poza tym przydałaby się siatka zapobiegająca przemieszczaniu się przedmiotów po podłodze czy inne elementy mocujące, znane np. z modeli Skody.

Z drugiej strony, nowy MG HS 1.5T ze swoją ceną od 109 900 zł (118 900 zł z automatem) oferuje znacznie więcej niż można by spodziewać się po tak dużym samochodzie z tak dobrym wyposażeniem.

TUTAJ poznasz nowy model MG, który wkrótce zadebiutuje w Europie.

Nowy MG HG 1.5T: Android Auto po kablu

W przeciwieństwie do wielu nowoczesnych samochodów, funkcja Android Auto dostępna jest wyłącznie po kablu. Trzeba się z tym pogodzić lub zaopatrzyć w odpowiedni adapter.

Ponadto Android Auto czasem potrzebuje dłuższej chwili na uruchomienie. Poza tym dobrze spełnia swoją funkcję, choć z jego działaniem wiąże się również kolejna wada nowego MG HS-a 1.5T.

TUTAJ poznasz zestawienie najlepszych aplikacji producentów samochodów.

Obsługa klimatyzacji

Podstawowy wariant (Excite) tego chińskiego auta dysponuje klimatyzacją manualną. Obsługuje się ją wyłącznie za pośrednictwem centralnego ekranu, choć wśród fizycznych przycisków dostępne jest odmrażanie szyby czołowej. Brakuje za to klawisza obiegu zamkniętego.

W przeciwieństwie do wielu nowoczesnych samochodów, nie ma tutaj paska klimatyzacji wyświetlającego się zawsze u dołu czy po bokach centralnego ekranu. Ale najgorzej jest po wejściu w funkcję Android Auto.

Dlaczego? Chcąc zmniejszyć lub zwiększyć temperaturę albo siłę nawiewu, należy cofnąć się przynajmniej do menu głównego. Z kolei zmiana strumienia kierunku nawiewu wymaga już wejścia w menu klimatyzacji.

TUTAJ przeczytasz o MG ZS-ie w wersji Classic.

Nowy MG HS 1.5T: prowadzenie po pasie ruchu

Systemy wsparcia kierowcy w nowym MG HS-ie 1.5T działają o niebo lepiej niż w poprzedniku. W tym prowadzenie po pasie ruchu, które znakomicie centruje to auto na swoim pasie, dając większe poczucie bezpieczeństwa niż wiele europejskich modeli.

Szkoda jednak, że o ile na autostradzie i na głównych trasach z idealnie wyrysowanymi pasami ruchu nie można mu niczego zarzucić, o tyle na bocznych drogach nieco rozczarowuje. Gdy pasy się kończą albo są zbyt słabo widoczne i nowe MG HS 1.5T przestaje prowadzić… nie informuje o tym choćby sygnałem dźwiękowym.

I to pomimo faktu, że taka opcja istnieje oraz została wcześniej włączona.

Nowe 2025 MG HS AT
bok
Nowe MG HS 1.5T
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT
Nowe 2025 MG HS AT