28 sierpnia 2024

Nowe MG ZS to mocna hybryda zużywająca 5 l/100 km. Do kupienia jeszcze w tym roku

Nowe MG ZS

MG konsekwentnie odnawia swoją europejską gamę samochodów. Po niedawnym HS-ie, teraz przyszedł czas na ZS-a, który do tej pory stanowił bilet wstępu do świata tej brytyjsko-chińskiej marki. Nowe auto debiutuje w mocnej wersji hybrydowej.

MG ZS pojawiło się w 2017 roku. Szybko, bo 2 lata później przeszło modernizację, w wyniku której dopracowano wygląd i poprawiono bolączki tego auta. W Polsce musi ono uznać wyższość większego HS-a, natomiast na europejskim rynku to najpopularniejszy model Chińczyków.

Przykładowo, zgodnie z danymi JATO Dynamics od początku stycznia do końca lutego 2024 roku na MG ZS-a na Starym Kontynencie skusiło się 14 085 klientów, a na większego SUV-a z Chin (HS-a) w tym samym czasie – 7795 (TUTAJ poznasz HS-a nowej generacji).

SPRAWDŹ OFERTY

Nowe MG ZS: na razie jako hybryda

Na początek dobra informacja – nowe MG ZS na polskim rynku zadebiutuje jeszcze w tym roku. Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia. Na razie chiński crossover otrzyma wyłącznie napęd hybrydowy, znany już z mniejszego modelu 3 (TUTAJ dowiesz się, jak jeździ to auto).

Jego dwa główne komponenty to 1,5-litrowa benzynowa jednostka o mocy 102 KM i 136-konny silnik elektryczny (250 Nm). Łączna moc układu wynosi 196 KM, natomiast moment obrotowy to zapewne 425 Nm – przynajmniej taki jest w MG3. W przypadku nowego ZS-a Chińczycy na razie nie podają jego wartości.

Nie ma również informacji na temat przekładni, ale podobnie jak w „trójce”, spodziewać się należy 3-biegowej skrzyni automatycznej. Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,83 kWh i jest ładowany w czasie jazdy przez wysokowydajny generator prądu o mocy 45 kW. Nowe MG ZS od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,7 s (MG3 – w 8,0 s) i średnio na 100 km zużywa 5,0-5,1 l paliwa (według WLTP).

W późniejszym czasie mają się pojawić również silniki benzynowe bez układu hybrydowego.

Więcej komfortu i dynamiki

MG informuje, że nowy ZS na tle poprzednika zaoferuje „jeszcze więcej technologii, komfortu i dynamicznej jazdy”. Pierwsza generacja MG ZS-a od zderzaka do zderzaka mierzy 432 cm, jest szeroka na 181 cm i wysoka na 164 cm.

Druga wyraźnie urosła. W efekcie z modelu ocierającego się o segment aut miejskich, stała się pełnoprawnym kompaktowym crossoverem. Jego nadwozie mierzy 443 cm długości, 182 cm szerokości oraz 164 cm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się o 4 cm i sięga teraz 261 cm.

Pod względem stylistycznym nowe MG ZS korzysta z rozwiązań zaczerpniętych z mniejszego modelu 3 i większego HS-a. Z przodu uwagę zwracają potężna osłona chłodnicy i lampy w stylu Lexusa LBX-a. Poza tym stylistyka nowego MG ZS-a ma przyjemne proporcje oraz mocne przetłoczenia w tylnych błotnikach.

Podobnie jak nadwozie, również kabina nowego MG ZS-a jest stonowana stylistycznie. W kokpicie znalazły się dwa ekrany, które prezentują się dużo nowocześniej niż w poprzedniku. Cyfrowe zegary dysponują wyświetlaczem o przekątnej 7", natomiast system informacyjno-rozrywkowy – 12,3".

Tak jak w ustępującym modelu należy się spodziewać jakości mocno wykraczającej poza standardy wśród kompaktowych crossoverów oraz bardzo solidnego montażu. Plus za zachowanie fizycznych przycisków na kierownicy.

Poprzednie MG ZS

Obecnie wcielenie MG ZS-a jest dostępne w cenie od 79 800 zł. Tyle zapłacimy za wariant wprawiany w ruch przez 1,5-litrowy silnik wolnossący o mocy 106 KM. Z kolei MG3 Hybrid+ kosztuje od 87 950 zł.

W ofercie ZS-a występuje również mniejszy, 3-cylindrowy silnik 1.0 o mocy 111 KM i w wyższej wersji wyposażenia. Cena? Od 91 000 zł. Automat wymaga 5300 zł dopłaty (dostępny tylko z jednostką 1.0).

MG ZS dało się poznać jako auto przestronne, zaskakująco dobrze wykończone oraz całkiem solidne na drodze. Do jego największych wad należą z kolei dychawiczny silnik wolnossący, przestarzałe multimedia i nie najlepsza obsługa (TUTAJ przeczytasz megatest tego samochodu).

Nowa generacja MG ZS-a początkowo ma zadebiutować w Europie i Australii, a później – w innych częściach świata. Zamówienia na pierwszych rynkach mają być otwarte jeszcze na początku przyszłego miesiąca.

Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS