Nowe MG3, czyli hybryda, która rzuca rękawicę Toyocie – nasza relacja z Geneva Motor Show 2024
Zupełnie nowe MG3 to hybrydowy hatchback z dużymi ambicjami. Czy uda mu się przekonać do siebie europejskich klientów?
MG to marka o brytyjskich korzeniach i z chińskim kapitałem, która pod koniec ubiegłego roku zadebiutowała na polskim rynku. Póki co nad Wisłą oferowane są trzy modele tego producenta i wszystkie bez kompleksów rywalizują z pojazdami konkurencyjnych wytwórców.
Choć spalinowe SUV-y ZS i HS (ich testy przeczytasz tutaj: ZS, HS) mają kilka drobnych bolączek, to jednak po zerknięciu w cennik łatwo jest przymknąć na nie oko. Zaś elektryczne MG4 śmiało stawia czoła europejskim konkurentom – już bez potrzeby odwoływania się do argumentów ekonomicznych. Więcej pisaliśmy o tym w naszym obszernym teście tego auta.
Czy zelektryfikowane MG3 połączy oba światy, będąc samochodem równie dopracowanym, co pojazdy konkurencyjnych wytwórców, lecz przy zachowaniu atrakcyjnych cen?
MG3: wygląd
MG3 to hatchback segmentu B. Choć został zaprojektowany w Szanghaju, wygląda nad wyraz kosmopolitycznie i próżno doszukiwać się w nim dalekowschodnich akcentów. Być może nie porywa swoim wyglądem, jednak zachowawcza stylizacja też może być zaletą.
Samochód mierzy 4113 mm długości, 1797 mm szerokości i 1502 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2570 mm. W takim nadwoziu pomieścić się może 5 pasażerów, a do ich dyspozycji oddano 293-litrowy bagażnik.
MG3: wnętrze
Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy we wnętrzu MG3, są dwa wyświetlacze. Ten za kierownicą ma 7 cali i służy za cyfrowy zestaw wskaźników. Z kolei pośrodku deski rozdzielczej znalazł się 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego. Co ważne, pozostawiono również rząd fizycznych przycisków. Standardem w MG3 są nawigacja satelitarna oraz łączność ze smartfonami za pośrednictwem interfejsów Apple CarPlay oraz Android Auto.
Ponadto do dyspozycji kierowcy oddano kamerę i czujniki cofania, o takich oczywistościach jak klimatyzacja czy cztery porty USB nie wspominając. Producent w tym modelu oferuje również technologię MG Pilot, w której skład wchodzą m.in. asystent utrzymania pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat.
MG3: wyposażenie
MG3 dostępne będzie w 3 wersjach wyposażenia. Podstawowa, nazwana po prostu Standard, zawiera to, co najpotrzebniejsze: czyli klimatyzację, kamerę cofania i czujniki parkowania oraz asystentów jazdy MG Pilot. Ponadto we wnętrzu znajdą się dwa ekrany (cyfrowy zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego).
Środkowa wersja nazywa się Comfort i rozszerza listę wyposażenia o 16-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane lusterka, czy... tylną wycieraczkę. Ponadto kierowca znajdzie tu fotel o sześciokierunkowej regulacji.
Najbogatsza odmiana to Luxury. I rzeczywiście jej wyposażenie usprawiedliwia tę nazwę. Oferuje ona światła LED, zestaw kamer 360, podgrzewane fotele i kierownicę czy dostęp bezkluczykowy.
MG3: silnik
Najważniejszy w MG3 jest hybrydowy układ napędowy. Składa się z jednostki spalinowej, skrzyni biegów, akumulatora, silnika elektrycznego oraz generatora.
Pierwsze skrzypce gra 1,5-litrowa, 4-cylindrowa jednostka benzynowa pracująca w cyklu Atkinsona. Wytwarza 102 KM mocy i współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Moc systemowa układu hybrydowego to niebagatelne 195 KM. Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,83 kWh, a automatyczna skrzynia biegów dysponuje trzema przełożeniami.
Jednak w samochodach hybrydowych jednym z kluczowych parametrów jest zużycie paliwa. Jak w tej konkurencji wypada MG3? Producent obiecuje, że na każde 100 km nowy model średnio zużyje 4,4 litra benzyny.
Co z osiągami? Też wypadają co najmniej nieźle. Pierwsza „setka” pojawi się na prędkościomierzu już po 8,0 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h.
Pod koniec roku na rynku pojawi się również wersja czysto spalinowa. Dostępna będzie z manualną skrzynią biegów oraz przekładnią CVT. Niestety, jak na razie MG nie zdradziło żadnych szczegółowych informacji dotyczących niezelektryfikowanej odmiany MG3.
Polskie ceny tego nowego auta z Chin póki co też nie są znane. Wiadomo jednak, że MG3, tak jak pozostałe modele marki, również będzie objęty 7-letnią gwarancją, 7-letnimi darmowymi przeglądami oraz 7-letnim assistance.