Nowe Mitsubishi Outlander debiutuje w Europie z mocnym napędem PHEV i układem 4×4
Ten samochód świat zna już od 2021 roku. To właśnie wtedy wszedł on na rynki Ameryki Północnej. Teraz debiutuje jego europejskie wcielenie, które skorzysta wyłącznie z napędu plug-in hybrid.
Mitsubishi Outlander trzeciej generacji swojego czasu w naszym kraju było całkiem popularne. Swój sukces zawdzięczało jednak przede wszystkim niewygórowanej cenie podstawowych odmian oraz prostej, sprawdzonej konstrukcji.
Już w momencie premiery w 2012 roku prezentowało się zbyt zachowawczo i pod wieloma względami nie nadążało za rywalami. Do życzenia pozostawiały m.in. zachowanie na drodze, multimedia czy wykończenie.
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV: 3 silniki
Ale teraz to już przeszłość. Na Starym Kontynencie właśnie debiutuje czwarte wcielenie tego modelu. Tyle tylko, że od 2021 roku jest ono już znane w Ameryce Północnej. Co więcej, tak naprawdę to przeprojektowany Nissan Rogue.
Japończycy twierdzą jednak, że nowe Mitsubishi Outlander PHEV przeznaczone dla Europy zostało mocno zmodernizowane względem amerykańskiego odpowiednika. Clou programu w tym modelu stanowi hybrydowy układ napędowy typu PHEV.
W najnowszej generacji łączy on w sobie 2,4-litrową, wolnossącą jednostkę spalinową o mocy 136 KM oraz dwa silniki elektryczne. Przedni wyciska z siebie 116 KM i 255 Nm, natomiast tylny – 136 KM i 195 Nm. Do tego dochodzi akumulator trakcyjny o pojemności 22,7 kWh, zapewniający na samym prądzie 86 km zasięgu (zgodnie z cyklem WLTP).
Łącznie nowe Mitsubishi Outlander PHEV rozwija 302 KM, a średnio w cyklu mieszanym na 100 km zużywa 0,8 l benzyny. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 53 l można uzyskać zasięg na poziomie 844 km. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7, 9 s.
„Nowy Outlander PHEV korzysta również z systemu pompy ciepła, który zmniejsza zużycie energii nawet podczas korzystania z klimatyzacji i przyczynia się do wydłużenia zasięgu elektrycznego w niskich temperaturach” – czytamy w informacji prasowej.
Różne tryby pracy napędu
Układ napędowy Mitsubishi Outlandera PHEV-a może pracować w trzech różnych trybach. Czyli w pełni elektrycznym EV, z wykorzystaniem silnika spalinowego do ładowania baterii, a także z wykorzystaniem tego ostatniego do napędzania samochodu (razem z silnikami elektrycznymi). Z tego ostatniego ten japoński SUV korzysta podczas jazdy z wysokimi prędkościami (powyżej 135 km/h).
Kierowca może również samodzielnie zarządzać sposobem pracy napędu. Do wyboru są 4 tryby:
- Normal: automatycznie dobiera tryb EV/hybrydowy
- EV: napęd w pełni elektryczny (gdy akumulator jest dostatecznie naładowany)
- Save: priorytetem jest utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora
- Charge: ładowanie akumulatora
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV dysponuje układem 4x4 (S-AWC), oferującym aż 7 różnych ustawień. Są to Normal, Eco, Power, Tarmac, Gravel, Snow oraz Mud.
„Każdy z nich opracowano z myślą o uzyskaniu doskonałych osiągów na różnych rodzajach nawierzchni i w różnych warunkach. Wybór każdego z nich jest łatwy i intuicyjny, odbywa się za pomocą centralnego pokrętła i daje każdemu kierowcy poczucie bezpieczeństwa nawet w najtrudniejszych warunkach” – informuje japoński producent.
Nieco większy niż poprzednik i jakościowy
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV mierzy 471,9 cm długości, 186,2 cm szerokości oraz 175,0 cm wysokości przy rozstawie osi o wartości 270,4 cm. Oznacza to, że w każdym kierunku jest nieco większe od poprzednika.
Ten japoński SUV porusza się na kołach 18-, 19- lub 20-calowych. Z tyłu ma zawieszenie wielowahaczowe, a jego układ kierowniczy według Japończyków zapewnia jednocześnie bezpośrednie reakcje i przyjemne, liniowe odczucia.
Wnętrze w drugim rzędzie zaskakuje bardzo dużą przestrzenią na nogi oraz znakomitym dostępem do kanapy. Cechuje się też atrakcyjnym wykończeniem, ładnymi detalami oraz przyjemnymi dla oka przeszyciami w drzwiach i na fotelach.
W prostym w rysunku kokpicie znalazły się dwa ekrany o przekątnej 12,3”. Centralny zapewnia m.in. bezprzewodową łączność ze smartfonami (Android Auto, Apple CarPlay), czy nawigację z usługami TomTom Live. W odwodzie pozostaje jeszcze ekran head-up (opcja), a istny powód dla Japończyków do dumy stanowi system audio.
„Nowego Outlandera PHEV wyposażono w ośmio- lub dwunastogłośnikowy system audio Dynamic Sound, opracowany we współpracy z renomowanym producentem nagłośnienia Yamaha. Zestaw został specjalnie dostrojony do charakterystyki akustycznej kabiny, dzięki czemu uzyskano realistyczne brzmienie najwyższej jakości. A to sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i przyjemna” – chwalą się Japończycy w informacji prasowej.
Bagażnik nie jest zbyt obszerny – mierzy od 495 do 1422 l.
Jaka cena? Kiedy w sprzedaży?
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV w salonach pojawi się dopiero w marcu 2025 roku. Cena pozostaje tajemnicą. Wiadomo za to, że będzie objęte 5-letnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 000 km i 8-letnią gwarancją na akumulator trakcyjny (do 160 000 km).