27 czerwca 2024

Za nami polska premiera nowego Renault Captura. Wygląda świetnie, ale nie obyło się bez strat

2024 Renault Captur

Po 5 latach Francuzi odświeżyli Renault Captur drugiej generacji. Zmian jest wiele, a najważniejsze z nich to przede wszystkim nowa twarz, znakomity system multimedialny, czy poprawione zawieszenie. Nie obyło się jednak bez strat.

Renault Captura nikomu nie trzeba przedstawiać. Ten miejski crossover to obecnie oczko w głowie francuskiej marki. Na Starym Kontynencie jego aktualne wcielenie, pokazane już 5 lat temu, sprzedaje się znakomicie. Ba, nieustannie jest jednym z najpopularniejszych tego typu modeli w swoim segmencie.

2024 Renault Captur: nowy przód

Ale czas płynie nieubłaganie, dlatego Renault właśnie odświeżyło swój bestseller, co zresztą widać gołym okiem. Największa zmiana dotyczy przedniej części nadwozia, zaprojektowanej w nowym stylu tej francuskiej marki.

Co to oznacza? Zastosowanie nie tylko nowego logo (Nouvel'R), ale również rezygnację ze znanych od lat przednich lamp z charakterystycznym dolnym elementem świetlnym, wcinającym się w zderzak.

Teraz reflektory, które zyskały sekwencję powitalną, są smuklejsze niż poprzednio, a pod nimi znalazły się dodatkowe LED-y dla świateł dziennych. Według Francuzów ich kształt przypomina połowę rombu i „czerpie inspirację z logo marki”.

Bez dwóch zdań twarz 2024 Renault Captura wpisuje się teraz w nowe rodzinne rysy. Przypomina więc odświeżone w zeszłym roku Clio, czy też zupełnie nowe Rafale oraz Scenica. Ten ostatni, w pełni elektryczny, został Europejskim Samochodem 2024 roku.

Z tyłu zmiany są bardziej subtelne i ograniczają się do zastosowania przezroczystych kloszy lamp, nowego logo, a także przemodelowanego dyfuzora. Renault twierdzi, że nadają one odświeżonemu Capturowi „nowoczesny wygląd i budują wrażenie wysokiej jakości”.

2024 Renault Captur: kolory i wersje

Do wyboru jest 6 barw nadwozia: biała perła, szary kasjopea, czarny etoile, szary rafale, niebieski iron i czerwony flamme. W przypadku opcjonalnego wariantu dwukolorowego można je połączyć z dachem i lusterkami bocznymi w kolorze szarym highland, czarnyn etoile lub szarym perle (nowość).

2024 Renault Captur zyskało też nowe wersje wyposażenia. W miejsce poprzednich, czyli equilibre i E-Tech enginneered full hybrid, znalazły się evolution oraz esprit Alpine. Środkowy wariant techno pozostał bez zmian.

Esprit Alpine z zewnątrz to przede wszystkim specjalne obręcze w rozmiarze 19 cali, logo marki w czarnym kolorze (ice black) i czarne obramowanie szyb. Ponadto zastosowano tutaj aerodynamiczną listwę z przodu oraz tylną osłonę, pokrytą szarym lakierem matowym.

2024 Renault Captur: nowe multimedia

Kabina Renault Captura już sprzed modernizacji przekonywała dobrymi jakością i ergonomią. Teraz jednak zyskała na nowoczesności. Największa w tym zasługa nowych cyfrowych zegarów (o przekątnej do 10,25”) oraz nowego systemu multimedialnego OpenR Link.

Oparty na platformie Android Automotive 12 i z ekranem o przekątnej 10,4” (940 x 1280 pikseli), jest jednym z najlepszych tego typu urządzeń na rynku. Zapewnia nie tylko bezprzewodową łączność ze smartfonami, ale również dostęp do usług Google, w tym nawigacji Google Maps, asystenta głosowego oraz do sklepu z nawet 50 aplikacjami (TUTAJ poznasz System Multimedialny 2024 według OTOMOTO).

Wewnątrz 2024 Renault Captura dostrzeżemy również całkowicie nowe tapicerki. „Gładka lub melanżowa szara tkanina przejęta z wersji evolution w wersji techno zyskuje żółte przeszycia i nadruk na bocznych wzmocnieniach przednich siedzeń przypominający ¾ rombu z logo Renault” – informują Francuzi.

Z kolei w esprit Alpine fotele i panele drzwi pokryto skórą syntetyczną, zestawioną z tkaniną. Ponadto w desce rozdzielczej znalazła się szaro-niebieska wstawka. Inne wyróżniki tego wariantu to m.in. francuska flaga wszyta w lamówkę, niebieskie przeszycia w pasach bezpieczeństwa, sportowa kierownica czy aluminiowe nakładki na pedały.

Ale 2024 Renault Captur również coś straciło. Francuzi ograniczyli w tym aucie wykorzystanie chromu, a naturalną skórę zastąpili powlekaną tkaniną o ziarnistej fakturze. Zresztą wszystkie tapicerki w tym miejskim crossoverze wykonano z tkanin z recyklingu.

I jeszcze jedno. Przy wsiadaniu do 2024 Renault Captur można usłyszeć dwie nowe sekwencje powitalne. Co ciekawe, za ich stworzenie odpowiada słynny francuski muzyk i kompozytor – Jean-Michel Jarre. Spod jego ręki wyszedł także sygnał ostrzegający pieszych w hybrydowym modelu E-Tech przy jeździe z prędkościami do 30 km/h.

Ta sama gama silników, ale…

2024 Renault Captur zachowało tę samą gamę silników, co wcześniej. Składają się na nią:

  • 3-cylindrowe 1.0 TCe o mocy 90 KM (160 Nm), współpracujące z 6-biegową przekładnią ręczną
  • 3-cylindrowe 1.0 TCe LPG o mocy 100 KM (160 Nm na benzynie i 170 Nm na LPG), współpracujące z 6-biegową skrzynią ręczną i mogące pracować na benzynie lub LPG
  • 4-cylindrowe 1.3 TCe mild hybrid o mocy 140 KM (260 Nm), współpracujące z 6-biegową przekładnią ręczną
  • 4-cylindrowe 1.3 TCe mild hybrid o mocy 160 KM (wcześniej 140 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm, współpracujące z automatyczną przekładnią EDC
  • hybrydowy układ napędowy E-Tech full hybrid, składający się z 4-cylindrowego silnika 1.6 (94 KM) oraz z dwóch silników elektrycznych, z których jeden jest rozrusznikiem z funkcją alternatora; łączna moc układu to 145 KM; w jego skład wchodzą ponadto bezsprzęgłowa, wielotrybowa przekładnia kłowa oraz akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh

W przypadku napędu w pełni hybrydowego Francuzi zastosowali nową funkcję E-SAVE. Uruchamia się ją przyciskiem z lewej strony kierownicy. Pozwala ona na utrzymanie naładowania baterii trakcyjnej na poziomie minimum 40%. Renault twierdzi, że zapewnia to optymalną wydajność napędu np. podczas jazdy w górach.

2024 Renault Captur otrzymało również nowe nastawy amortyzatorów oraz geometrię zawieszenia, co ma poprawić dynamikę jazdy. Przekalibrowano też wspomaganie układu kierowniczego oraz zastosowano całkowicie nowe amortyzatory w dwóch najmocniejszych wariantach francuskiego crossovera.

Aż 28 systemów wsparcia

Odświeżony Captur łącznie dysponuje 28 systemami wsparcia kierowcy, podzielonymi na trzy kategorie. Czyli podnoszące bezpieczeństwo, wspomagające jazdą oraz wspomagające parkowanie (TUTAJ poznasz zalety i wady systemu 4Control w Renault Australu).

Jednym z najważniejszych pozostaje Active Driver Assist, stanowiący asystenta jazdy w korkach oraz po autostradzie. Przy okazji modernizacji Captura wzbogacono go o „kontekstowe przetwarzanie danych, aby rozszerzyć zakres jego wykorzystania poza same drogi szybkiego ruchu” – informuje Renault.

Poza tym na pokładzie 2024 Renault Captura znajdziemy m.in. wspomaganie nagłego hamowania, monitorowanie martwego pola, adaptacyjny tempomat czy utrzymywanie na pasie ruchu.

2024 Renault Captur: cena?

Renault Captura po modernizacji jest już dostępny w salonach. Kosztuje od 85 500 zł – tyle zapłacimy za podstawowy wariant evolution z silnikiem TCe 90. Odmiana z LPG (TCe 100 LPG) to wydatek przynajmniej 89 500 zł, natomiast wersja 140-konna (mild hybrid 140) kosztuje od 104 800 zł.

Hybrydę wyceniono z kolei na przynajmniej 120 800 zł. Podobnie jak mild hybrid 140, występuje ona od drugiej wersji wyposażenia, określanej jako techno.

Tak wygląda pełen cennik nowego Renualt Captura:

2024 Renault Captur
2024 Renault Captur - przód
2024 Renault Captur - przód
2024 Renault Captur - przód
2024 Renault Captur - bok
2024 Renault Captur - tył
2024 Renault Captur - tył
2024 Renault Captur - kokpit
2024 Renault Captur - kokpit
2024 Renault Captur - kokpit
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur
2024 Renault Captur