17 grudnia 2024

MG obiecuje świętego Graala elektromobilności. I to już w 2025 roku

Ładowanie auta elektrycznego

W przyszłym roku MG zaoferuje samochody z nowym typem akumulatora, który pod każdym względem będzie lepszy niż ten, stosowany dotychczas. Podobnie jak w przypadku innych modeli tego wytwórcy, priorytetem nadal ma być cena.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Stworzenie taniego i wydajnego akumulatora trakcyjnego to obecnie marzenie każdego producenta samochodów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwa będzie poprawia największych bolączek elektryków. Czyli zasięgu i szybkości ładowania.

MG już w 2025 roku zaoferuje na rynku baterię z półstałym elektrolitem, która wykorzystuje stały i ciekły elektrolit żelowy. Co istotne, jej cena ma być porównywalna z tym, ile należy zapłacić za klasyczny akumulator litowo-jonowy.

TUTAJ przeczytasz megatest MG4.

Nowy akumulator MG już w przyszłym roku

„Pierwszy nowy model, który MG wprowadzi na rynek w przyszłym roku, ma być wyposażony w półstały akumulator. Najpierw powiem wam, że cena nie jest wysoka” – napisał Zhou Yan, dyrektor generalny MG, na chińskiej platformie społecznościowej Weibo.

„Branża akumulatorów robi szybkie postępy. Przyjaciele, którzy chcą kupić samochody z litowo-żelazowo-fosforanowymi [LFP] bateriami, mogą poczekać” – dodał.

Według Zhou nowy akumulator ma znaleźć się na wyposażeniu seryjnym nieznanego jeszcze modelu elektrycznego, który zadebiutuje w przyszłym roku. Dzięki temu będzie on wyróżniał się nie tylko wyższym zasięgiem, lepszą stabilnością termiczną, ale i szybszym ładowaniem.

Do tej pory akumulatory półstałe były zbyt drogie. Wynikało to z przeszkód dotyczących złożoności ich produkcji czy problemów w łańcuchach dostaw. Ale wygląda na to, że MG je rozwiązało.

TUTAJ przeczytasz o rzeczywistym zasięgu Nio z baterią półprzewodnikową.

Nowy akumulator MG: wspólny projekt z Jiangsu Qingtao

Działania tej chińskiej marki związane z wprowadzeniem na rynek akumulatorów z półstałym elektrolitem mają jej zapewnić przewagę na rywalami takimi, jak np. Volkswagen. Co ciekawe, Niemcy owszem pracują nad nową technologią, ale nie podali jeszcze daty jej wdrożenia.

Koncern SAIC, będący właścicielem MG, już oferuje samochód wyposażony w nowy typ baterii. To IM L6 Light Year Edition, korzystający z akumulatora z półstałym elektrolitem, opracowanego wspólnie z chińską firmą Jiangsu Qingtao.

Co ciekawe, SAIC do końca 2023 roku zainwestował 410,21 mln dolarów w tego producenta akumulatorów. Obecnie dysponuje 15,29% jego akcji, co czyni go największym udziałowcem Jiangsu Qingtao.

TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe MG ZS Hybrid+.

IM L6 Light Year Edition: 123,7 kWh

Akumulator IM L6 Light Year Edition ma pojemność 123,7 kWh i waży 621 kg. Zgodnie z informacją ogłoszoną przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT), zapewnia on zasięg 1002 km (według chińskiego cyklu CLTC).

IM L6 Light Year Edition wykorzystuje dwa silniki, z których przedni ma moc 255, a tylny – 469 KM. Ponadto ma 900-woltową instalację elektryczną, zapewniającą możliwość ładowania z mocą 400 kW. W efekcie, oczywiście przy odpowiednio szybkiej ładowarce, w ciągu 12 minut zasięg tego auta może się zwiększyć aż o imponujące 400 km.

IM L6 Light Year Edition mierzy 493 cm długości, 196 cm szerokości oraz 147 cm wysokości. To chińskie auto o nowoczesnej, atrakcyjnej sylwetce waży 2330 kg.

Jego cena w Chinach wynosi 345 900 juanów, czyli około 193 000 zł.