Nowy Hyundai wchodzi do gry. Wygląda lepiej i oferuje więcej

Po 3 latach od rozpoczęcia produkcji Hyundai odświeżył swoje niezwykłe auto o sylwetce streamlinera. Zyskało ono nie tylko ostrzejszy wygląd, ale przede wszystkim potężną, sportową odmianę N.
- Nowy Hyundai Ioniq 6 ma bardziej nowoczesny wygląd i lepiej wykończoną kabinę.
- Dostępny będzie w dwóch nowych wariantach: N Line i N.
- Podobnie jak Ioniq 5, otrzyma większe baterie trakcyjne.
Hyundai Ioniq 6 to jedno z najbardziej interesujących aut elektrycznych na rynku. Jego design wzbudza emocje – jest jednocześnie nowoczesny i utrzymany w stylu retro. Ba, niektórym wygląd tyłu tego auta kojarzy się nawet z Porsche 911.
Nie oznacza to jednak, że Ioniq 6 nie poddaje się upływowi czasu. Trzy lata po debiucie to koreańskie auto przechodzi lifting – informuje portal elektromobilni.pl.
TUTAJ przeczytasz megatest Hyundaia Ioniqa 6.
Nowy Hyundai Ioniq 6: odświeżony przód
Co zmieniło się z zewnątrz? Modyfikacje nie są przełomowe, ale zauważalne. Z przodu umieszczono wąskie, diodowe reflektory „pikselowe” do jazdy dziennej, a światła mijania zamontowano niżej niż do tej pory.
Nowy Hyundai Ioniq 6 stał się teraz bardziej opływowy i spójniejszy z wyglądu. Ponadto zyskał nieco lepszą aerodynamikę, co w aucie na prąd ma ogromne znaczenie.
Zyskał tez zupełnie nowy wariant N Line. Wyróżnia się on czarnymi akcentami i m.in. zmienionym tylnym zderzakiem. Przy okazji też wprowadzono spojler o kształcie innym niż do tej pory.
Dzięki niemu do tyłu tego auta obecnie pasuje określenie „kaczy kuper", co znów stanowi nawiązanie do... Porsche.
Lepsze plastiki
We wnętrzu nowy Hyundai Ioniq 6 także przeszedł kilka zmian. Od razu można zauważyć przede wszystkim nową, trójramienną kierownicę o innym kształcie niż wcześniej.
Na tunelu środkowym zmieniono lokalizację przełączników do otwierania szyb, przeprojektowano także system multimedialny i cyfrowe zegary. Przy okazji dodano również gniazda USB-C.
Estetów z pewnością ucieszą nowe materiały wykończeniowe o wyższej jakości niż do tej pory.
TUTAJ przeczytasz megatest Kii EV9.
Nowy Hyundai Ioniq 6: większe baterie?
Hyundai jak na razie ograniczył się do zaprezentowania mediom wyglądu Ioniqa 6 po modernizacji i nie poinformował o szczegółach technicznych.
Nie znamy więc mocy silników, zasięgu czy prędkości ładowania (przypomnijmy: auto korzysta z architektury 800V i może się obecnie ładować z mocą do 233 kW).
Należy się jednak spodziewać, że wzorem np. najnowszego Ioniqa 5, „szóstka” także otrzyma większe akumulatory trakcyjne o pojemności 63 lub 84 kWh.
Obecnie Hyundai Ioniq jest wyposażony w baterie 58 lub 77,4 kWh. Jego zasięg wynosi z kolei od 438 do 556 km. Z większym zestawem akumulatorów powinien przekroczyć 600 km.
Nowa wersja N
Pojawienie się wersji N Line to nie wszystko. Hyundai zapowiedział, że Ioniq 6 otrzyma także „pełnoprawną” odmianę N – tak, jak Ioniq 5.
Nowy Hyundai Ioniq 6 N zapewne będzie legitymować się zbliżonymi parametrami, co 5 N. To akumulator 84 kWh (zasięg 450 km), moc w okolicach 650 KM (w trybie N Green Boost), moment obrotowy 770 Nm i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 3,4 s, a także prędkość maksymalna na poziomie 260 km/h.
Należy spodziewać się również podobnych „gadżetów” i funkcji dodatkowych, co w Ioniqu 5 N, na czele z symulacją zmiany biegów oraz odgłosami udającymi obecność sportowego silnika benzynowego.
Na detale dotyczące tej wersji trzeba jeszcze poczekać. Nowy, szybki Hyundai Ioniq 6 N na rynku konkurowałby m.in. z Kią EV6 GT, Mercedesem EQE AMG czy przyszłym, elektrycznym BMW 3 w odmianie M.



