20 sierpnia 2024

Znamy polskie ceny zupełnie nowego MG HS-a. Jest drożej, ale…

2025 MG HS

Ustępująca generacja HS-a była najchętniej wybieranym modelem MG w Polsce. Czy jego następca utrzyma popularność poprzednika?

Nowy MG HS został zaprezentowany w połowie lipca, a dziś poznaliśmy ceny tego auta. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 117 900 zł, jednak MG już na starcie sprzedaży proponuje 8000 zł rabatu. To oznacza, że najtańszy HS kosztuje obecnie 109 900 zł. Ceny ustępującej generacji zaczynały się zaś od 103 800 zł. Podwyżka, choć wyraźna, nie zmieniła więc istoty sukcesu modelu – to wciąż niezwykle atrakcyjnie wyceniony i świetnie wyposażony SUV.

MG HS
2025 MG HS

Są też jednak i gorsze wiadomości – bez zmian pozostało podejście MG do polskiego rynku. Choć HS – zarówno nowy, jak i kończący swój rynkowy żywot – występuje również w wersji hybrydowej typu plug-in, to takiej odmiany nie da się kupić nad Wisłą. Nam pozostaje tylko wersja czysto spalinowa.

Wykorzystuje ona silnik benzynowy o pojemności 1,5 l i mocy 170 KM, łączony z manualną skrzynią biegów o 6. przełożeniach. W ofercie jest też automatyczna przekładnia DCT, która wymaga 9000 zł dopłaty.

Tak wygląda polski cennik nowego, nowego MG HS-a:

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na MG HS-a w OTOMOTO Lease.

Nowy MG HS: wyposażenie

Samochód dostępny jest w 2 wersjach wyposażenia: Excite oraz Exclusive. Już podstawowa odmiana zapewnia praktycznie wszystko, co niezbędne.

Excite

Standardem jest tu m.in. tempomat (w przypadku aut z automatyczną skrzynią jest to tempomat adaptacyjny). Ponadto odmiana Excite oferuje też asystenta utrzymania pasa ruchu, który w przypadku aut ze skrzynią DCT uzupełniony został o asystenta jazdy w korku. Nie zabrakło też systemu monitorowania martwego pola, reflektorów LED, tylnych czujników parkowania wraz z kamerą cofania czy klimatyzacji.

Podstawowy wariant dysponuje również funkcją bezkluczykowego dostępu, elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy i porusza się na 19-calowych obręczach aluminiowych. Standardem są też dwa ekrany o przekątnej 12,3” każdy (cyfrowe zegary i wyświetlacz centralny), nawigacja satelitarna oraz łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto.

Exclusive

Bogatszy wariant rozszerza listę wyposażenia m.in. o przednie czujniki parkowania wraz z systemem kamer 360, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, elektrycznie składane lusterka czy bezprzewodową ładowarkę do telefonu.

Wyższy poziom wyposażenia oferuje też elektryczną regulację fotela pasażera, wraz z podgrzewaniem i regulacją podparcia odcinka lędźwiowego w obu przednich fotelach. Do tego dochodzi pamięć ustawień fotela kierowcy.

Ponadto wersja Exclusive zapewnia automatyczną klimatyzację dwustrefową oraz aplikację na smartfona iSmart. Umożliwia ona m.in. zdalne otwieranie i zamykanie auta, czy włączanie klimatyzacji (tylko w modelach z automatyczną skrzynią biegów). Aplikacja zawiera również pilota zdalnego sterowania.

CZYTAJ TEŻ: Chińczycy szykują kolejny model? MG testuje nowego crossovera w Europie.

Szczegóły techniczne

Pod względem stylistyki, MG HS wyraźnie odróżnia się od swojego poprzednika. Jego jego wymiary zmieniły się nieznacznie. Nowe SUV brytyjskiej marki ma 4655 mm długości (o 45 mm więcej niż stary). Jego szerokość to 1890 mm (+14 mm), a wysokość – 1664 mm. Rozstaw osi mierzy teraz 2765 mm. Pojemność bagażnika to z kolei 507 l.

Pod maską, jak już wspomnieliśmy, pracuje 1,5-litrowa jednostka benzynowa, która dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 170 KM oraz 275 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają rozpędzić HS-a do 190 km/h, a pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po 9,4 s. Zużycie paliwa wynosi zaś 7,4 l na każde 100 km. Takie są deklaracje producenta w przypadku aut z manualną przekładnią.

Modele ze skrzynią DCT pojadą z maksymalną prędkością 195 km/h, od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 9,6 s i średnio na 100 km potrzebują 7,6 l benzyny.

Więcej informacji na temat zupełnie nowego MG HS-a przedstawiliśmy TUTAJ. Samochód objęty jest standardową dla MG gwarancją na 7 lat lub 150 tys. km.

2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS
2025 MG HS