Omoda 5 ma mieć mniejsze rodzeństwo. Chińczycy ujawnili pierwsze zdjęcia

Chiński koncern Chery, będący właścicielem m.in. Jaecoo i Omody, zapowiada kolejny nowy model. Będzie nim Omoda 3, która ma zadebiutować w okolicach trzeciego kwartału 2025 roku.
- Omoda 3 będzie miejskim crossoverem, o numer mniejszym niż „piątka”.
- Debiut tego auta ma nastąpić w okolicach trzeciego kwartału 2025 roku.
- Auto ma mieć kanciaste nadwozie.
Omoda 5 to obecnie jeden z najchętniej kupowanych chińskich modeli na polskim rynku. Od stycznia do końca marca tego roku skusiło się na niego 1193 klientów (razem z wariantem E5). Niedługo w Polsce dołączy do niego 449-konna „dziewiątka”, mająca kosztować nieco ponad 200 000 zł.
Ale Chińczycy właśnie poinformowali, że pracują nad kolejnym modelem. To Omoda 3, której debiut ma nastąpić w trzecim kwartale 2025 roku.
Omoda 3: nadwozie w stylu Lamborghini?
Chery jeszcze nie ujawniło żadnych informacji na jego temat. Za to w sieci pojawiły się oficjalne szkice, które rzucają nieco światła na wygląd Omody 3. Zgodnie z nimi spodziewać się można dość kanciastej sylwetki z elementami przywodzącymi na myśl Lamborghini Urusa.
Oznacza to przede wszystkim ostre, jakby wyciosane linie nadwozia, masywny przód oraz dynamiczną linię boczną. Chery twierdzi, że Omoda 3 charakteryzuje się estetyką inspirowaną cyberprzestrzenią.
Na rynku to chińskie auto będzie pozycjonowane poniżej Omody 5, mierzącej 437 cm długości 182 cm szerokości oraz 159 cm wysokości. Spodziewać się należy, że „trójka” od zderzaka do zderzaka będzie miała około 420 cm. Wysokość nadwozia powinna być z kolei zbliżona do „piątki”.
Styl zewnętrzny będzie również kontynuowany w kabinie, gdzie należy oczekiwać przede wszystkim dużego centralnego ekranu oraz minimalnej liczby przycisków.
Omoda 3: silnik turbo lub hybryda?
Co pod maską? Zapewne trzon oferty będzie stanowić 1,5-litrowy silnik turbodoładowany, znany z Omody 5 czy Jaecoo 7. Być może w podstawowym wariancie otrzyma on niższą moc, zbliżoną do około 120 KM.
Niewykluczone też, że Omoda 5, podobnie jak MG3, pojawi się w wersji z hybrydowym układem napędowym. Na szczegóły trzeba jednak nieco poczekać.
W Polsce cena Omody 5 startuje z pułapu 115 500 zł. Omoda 3, aby walczyć na rynku z takimi autami, jak MG ZS Classic czy Dacia Duster, będzie musiała kosztować około 80 tys. zł.
TUTAJ przeczytasz jak jeździ Jaecoo 7 Super Hybrid.
Omoda 5: debiut już za chwilę
Do Omody 5 wkrótce dołączy Omoda 9. Jej debiut jest spodziewany na przyszłotygodniowych targach motoryzacyjnych w Poznaniu, zaplanowanych na 24-27 kwietnia. Jest duża szansa, że Chińczycy ogłoszą wtedy również ceny tego samochodu.
Omoda 9 mierzy 477 cm długości, 192 cm szerokości oraz 167 cm wysokości, a jej najciekawszy element stanowi bardzo mocny napęd hybrydowy, składający się z 1,5-litrowej jednostki benzynowej oraz dwóch silników elektrycznych.
Jego łączna moc wynosi 449 KM, co pozwala na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Dzięki baterii trakcyjnej o pojemności 34,5 kWh zasięg elektryczny Omody 9 sięga 150 km. Chińczycy podają, ze bez ładowania akumulatora i tankowania pokona ona dystans 1120 km.