Omoda 5 z oficjalnym cennikiem. Ile zapłacimy za to auto i na jakie wyposażenie możemy liczyć?
Omoda razem z drugą chińską marką należącą do koncernu Chery Automobile, czyli Jaecoo, w czerwcu oficjalnie weszła na polski rynek. Teraz w końcu pojawiły się cenniki modelu 5, który dostępny będzie w trzech wariantach wyposażenia.
Artykuł zawiera autopromocję.
Chery Automobile – właściciel obu marek – rozpoczęło swoja działalność w 1997 roku. Obecnie to piąty pod względem wielkości producent z Państwa Środka. Do tej pory z jego fabryk wyjechało już 11 mln samochodów, a zeszłoroczna produkcja przekroczyła 1,88 mln pojazdów.
Omoda i Jaecoo to najmłodsze marki koncernu Chery. Ich globalny debiut nastąpił w kwietniu 2023 roku (TUTAJ przeczytasz megatest Omody 5 sprzed liftingu).
Omoda 5 po liftingu
Model o nazwie 5 jest pierwszym produktem Omody. To kompaktowy crossover, mający 437,3 cm długości, 182,4 cm szerokości oraz 158,8 cm wysokości. Wymiarami blisko mu więc do Seata Ateki, mierzącego, odpowiednio, 436, 184 i 160 cm.
Co ciekawe, Chińczycy o kilka miesięcy opóźnili polski debiut „piątki”. Było to jednak spowodowane chęcią wprowadzenia do sprzedaży samochodu po liftingu. Czyli m.in. z większymi ekranami o przekątnej 12,3 zamiast 10,2”, mniejszą liczbą przycisków w kokpicie i dźwignią automatu przeniesioną na kolumnę kierownicy.
AUTOPROMOCJA – sprawdź atrakcyjne finansowanie OTOMOTO Lease.
Omoda 5 dostępna jest w nieco większym wariancie elektrycznym (określanym jako ES5) lub spalinowym. W drugim z nich wybór silników ogranicza się do jednego. To 1,5-litrowa jednostka benzynowa o mocy 147 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 275 Nm, współpracująca z 7-biegowym automatem DCT7.
Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,1 s i rozpędza się do 195 km/h. Średnio, zgodnie z cyklem WLTP, zużywa 7,4 l paliwa na każde 100 km.
Według danych fabrycznych Omoda 5 waży 1530 kg i in minus zaskakuje niewielką dopuszczalną masą całkowitą. Wynosi ona raptem 1849 kg, co przekłada się na ładowność zaledwie 319 kg! Bagażnik cechuje się z kolei bardzo przeciętną pojemnością od 360 do 1200 l.
Ceny i wyposażenie
Omoda 5 w polskich cennikach występuje w wariantach Comfort oraz Premium i… Premium (z czerwonymi akcentami). Do podstawowej wersji swojego crossovera Chińczycy przyczepiają metkę z ceną 115 500 zł. Odmiana Premium zawsze kosztuje 129 500 zł.
Nowe chińskie auto w Polsce jest oferowane z 7 lakierami do wyboru oraz w 3 wariantach dwukolorowych. W dwóch z nich mamy czarny dach i resztę nadwozia w białym lub srebrnym kolorze. Z kolei w jednym – biały dach i zieloną barwę na innych elementach zewnętrznego poszycia.
Wersja Comfort – najważniejsze elementy wyposażenia:
- podgrzewane i składane lusterka boczne
- funkcja automatycznych wycieraczek
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamera cofania
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
- koło dojazdowe
- 1-strefowa klimatyzacja automatyczna
- dostęp bezkluczykowy
- cyfrowe zegary (ekran 12,3”)
- system multimedialny w języku polskim (ekran 12,3”)
- zestaw audio Sony z 6 głośnikami
- tapicerka ze skóry ekologicznej
- elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera
- podgrzewane i wentylowane fotele
- oświetlenie nastrojowe z przodu
- przyciemniane szyby tylne
- ładowarka indukcyjna
- przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
- centralna poduszka powietrzna z przodu
- adaptacyjny tempomat
- asystent jazdy w korku
- automatyczne reflektory LED
W odmianie Premium Omoda 5 zapewnia ponadto:
- dwukolorowe malowanie (opcja)
- zestaw kamer dookoła nadwozia
- elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika
- 2-strefową klimatyzację
- filtr kabinowy PM 2.5
- dynamiczne kierunkowskazy
- animację powitalną przednich i tylnych lamp
- system audio Sony z 8 głośnikami
Omoda 5: gdzie można kupić to auto?
W 2024 roku na naszym rynku Omoda i Jaecoo mają sprzedawać swoje auta w 30 punktach. Z kolei w przyszłym roku ma przybyć kolejnych 15.
Salony i serwisy będą zlokalizowane w największych polskich miastach. Czyli m.in. w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Krakowie oraz we Wrocławiu. Początkowo w ofercie znajdą się dwa modele. Będą to Omoda 5 w wariantach benzynowym i elektrycznym oraz kompaktowy SUV w postaci Jaecoo 7.
Jak informowała w połowie czerwca Paulina Tyncer – brand manager Omoda & Jaecoo Automobile w Polsce – początkowo zamówienia na samochody będą realizowane w ciągu 2-3 miesięcy. Co istotne, w naszym kraju wkrótce powstaną trzy magazyny części, które „obsłużą” również m.in. Czechy i Węgry.
Samochody obu marek należących do Chery Automobile są objęte 7-letnią gwarancją mechaniczną z limitem do 150 tys. km.