Opel Astra H – czy warto kupić to auto?
Co jeszcze powinieneś wiedzieć przed zakupem Astry III?
Ile kosztuje Opel Astra H?
Dużym atutem Astry H jest jej cena – niskie są koszty zakupu, jak i eksploatacji. Auto można kupić już od 5 do około 30 tys. złotych. Najwięcej trzeba zapłacić za Opla w wersji cabrio i najmocniejszą odmianę OPC o mocy 240 KM.
Zawieszenie Astry III jest proste, a w silniku brak drogich i kłopotliwych elementów. To sprawia, że auto jest też tanie w naprawie. Jak na klasyczną konstrukcję benzynową, Astra jest także dość oszczędna w zużyciu paliwa.
Opel Astra H – jaki silnik wybrać?
Paleta silników tego modelu jest szeroka. Silniki benzynowe (4-cylindrowe) maja pojemność od 1,2 l do 2,2 l, zmieniającej się co 200 cm3. Wersja 1,6 i 2,0 występowała w wersji z lub bez turbiny, a silniki o tych samych pojemnościach występowały w różnych wariantach mocy, dając wybór od 80 do 240 KM.
Z kolei w silnikach Diesla wybór ogranicza się do trzech pojemności: 1,9 CDTI (silnik zapożyczony od Fiata), 1,7 CDTI (zapożyczony od Isuzu) oraz 1,3 CDTI własnej konstrukcji. Moc? W zależności od pojemności od 80 do 150 KM.
Plusy Opla Astry H
Zawieszenie i układ kierowniczy Opla Astry są dość twarde ale precyzyjne, co sprawia, że auto dobrze się prowadzi. Do plusów można zaliczyć ponadczasowy design, niskie koszty eksploatacji oraz możliwość zakupu egzemplarzy z fabryczną instalacją LPG. Astra III odznacza się też niską awaryjnością, dzięki czemu w przypadku napraw możemy spodziewać się raczej zużycia elementów eksploatacyjnych niż awarii.
A jakie wyniki przyniosły nasze testy? Więcej o tym, co spodobało nam się w Astrze H dowiesz się z naszego filmu.