Opel Corsa Electric kosztuje 177 tys. Spokojnie jest też wersja benzynowa. O ile tańsza?
Opel Corsa po liftingu trafił właśnie do sprzedaży. Najtańsza odmiana małego miejskiego auta kosztuje 77 tys. zł. Wersja elektryczna jest o 100 tys. droższa. Czy mniejsza wersja Astry ponownie podbije rynek?
Opel Corsa to jeden z ważniejszych modeli marki. Mały, zwinny i w atrakcyjnej cenie samochód, dobrze się sprzedawał nie tylko na naszym rynku. Najlepsze lata w Polsce to 1997 i 2003 rok. Sprzedaż Opla Corsy B i C sięgnęła wtedy niemal po 15 tys. egzemplarzy. Później było już tylko gorzej. Opel Corsa D, którego test wideo możecie zobaczyć TUTAJ, też nie sprzedawała się już tak dobrze. Przynajmniej w Polsce. Ostatnie lata to z kolei sprzedaż na poziomie 6-7 tys. zł. Nie ma się jednak, co dziwić. Małe auta straciły na popularności na rzecz SUV-ó i crossoverów.
Teraz ma się to zmienić. Właśnie, dlatego Opel upodobnił mniejsza Corsę do większej Astry i zrobił wszystko, by obok wersji elektrycznej nadal w ofercie była Corsa spalinowa.
Jak mniejsza Astra
Ostre linie nadwozia, wyraźne przetłoczenia to znak rozpoznawczy marki. Elementem najbardziej przykuwającym wzrok jest Opel Vizor, charakterystyczny przedni panel samochodu, który zdobi wszystkie nowe modele Opla. Czarny pas między światłami łączy osłonę chłodnicy, reflektory LED oraz centralnie umieszczony emblemat błyskawicy Opel Blitz.
W zależności od poziomu wyposażenia, logo marki z przodu i z tyłu występuje w kolorze czarnym lub w matowym, satynowym srebrze. „Wloty powietrza” w dolnej części przedniego zderzaka są optycznie większe i bardziej niż dotychczas zaznaczone, dzięki czemu Corsa wydaje się mocniej osadzona na drodze.
Tylna część nadwozia jest również wyrazista: nazwa Corsa pojawia się teraz na środku pokrywy tylnej. I wreszcie, lakier Grafik Grey, dostępny po raz pierwszy w Corsie, pomaga temu modelowi zabłysnąć nowym blaskiem. Ponadto Corsa, w zależności od poziomu wyposażenia, dostępna jest także z dachem w kolorze czarnym.
Więcej o nowej Corsie po liftingu pisaliśmy TUTAJ.
Wyposażanie
W nowej Corsie dostępnych jest wiele najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy, dzięki którym jazda i wykonywanie manewrów parkowania są bardziej relaksujące. Wyposażenie obejmuje m.in. nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system Flank Guard wspomagający parkowanie i manewrowanie, a także system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych. Nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED, które Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów w 2019 roku, są unowocześnione i wyposażone w 14 elementów LED.
Auto może być wyposażona w pełni cyfrowy kokpit oparty na platformie Snapdragon Cockpit z nowym systemem multimedialnym i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. System nawigacji oferuje usługi online, system rozpoznawania poleceń głosowych „Hey Opel” oraz bezprzewodowe aktualizacje (OTA). Po raz pierwszy, smartfony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto można podłączyć, a także naładować, za pomocą systemów multimedialnych samochodu – w obu przypadkach bezprzewodowo.
Spalinowa, elektryczna i hybrydowa
Podstawowym napędem odświeżonej Corsy jest trzycylindrowy silnik spalinowy 1.2 l. PureTech o mocy 75 KM dostępny z 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz ten sam silnik, ale o mocy 100 KM z 6 6-biegowa skrzynią manualną (82 300 zł). Dopłata do automatycznej skrzyni wynosi 7 tys. zł.
Opel Corsa Electric ma z kolei silnik elektryczny o mocy 156 KM, baterię o pojemności 56 kWh i dostępny jest wyłącznie w wersji wyposażenia GS. Bogato wyposażone auto kosztuje przynajmniej 174 700 zł.
Niebawem gamę uzupełni wersja hybrydowa z układem 48-woltowym. Silniki o mocy 100 KM i 136 KM będą wyposażone w nową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów.