Wracają „Prawdziwe Historie” OTOMOTO – bo każdy samochód jest wyjątkowy
Dla wielu kierowców własne cztery kółka to coś więcej niż tylko przedmiot codziennego użytku. Często jest to również obiekt fascynacji i westchnień, z którym łączy nas unikalna więź. I właśnie te niecodzienne aspekty motoryzacji podkreśla kultowa kampania OTOMOTO „Prawdziwe Historie”.
Podobno miłość nie wybiera. Jednak jakoś tak jest, że najłatwiej zakochać się w klasyku. Dowiodła tego kultowa już kampania OTOMOTO „Prawdziwe Historie”. Przedstawiła widzom pełną emocji, świąteczną opowieść o Wartburgu, którego wnuczka odkupiła od dziadka za symboliczne ciasto.
Dziewczyna, która wraz ze swoją babcią poszukiwała nowego opiekuna dla kultowego dwusuwa z NRD, przedstawiła nam pełną uroku historię wyjątkowego pojazdu. W efekcie jej opowieść wzbudziła ciepłe uczucia w milionach widzów. Dla wielu Polaków w tej nostalgicznej historii pobrzmiewają echa własnej przeszłości. W końcu kto nie miał w najbliższym otoczeniu osoby, która przez długie lata po upadku PRL pieczołowicie dbała o swój pamiętający minioną epokę pojazd?
Pierwsza część kampanii zyskała 13 mln odsłon oraz 2,8 mln obejrzeń na platformie YouTube. A to świetny punkt wyjścia, by dopisać kolejny rozdział do tej opowieści. Dlatego w tym roku OTOMOTO kontynuuje „Prawdziwe Historie”.
Samochód to coś więcej niż przedmiot
Samochody są niezwykle ważną częścią życia Polaków. Źródeł tej wyjątkowej więzi szukać można już u zarania motoryzacji, gdy w II RP marzono o masowej produkcji aut pod własną, rodzimą marką. Później, w czasach PRL-u, samochody pozostawały dobrem luksusowym. Nawet poczciwy Fiat 126p, który w teorii miał być „autem dla ludu”, w praktyce dla wielu Polaków był obiektem westchnień.
Emocje scementowały te niezwykłe więzi, jakie połączyły nas z samochodami, tworząc czarujące wspomnienia. I dlatego opowieści o autach, które przez lata służyły rodzinie, towarzysząc jej zarówno w podniosłych, jak i tych codziennych zdarzeniach, są niezwykle bliskie każdemu miłośnikowi motoryzacji.
Kampania OTOMOTO „Prawdziwe Historie” opiera się właśnie na doświadczeniach zwykłych ludzi i pokazuje, jak ważną częścią życia może być motoryzacja. Nie bez powodu emisja spotu rozpoczęła właśnie teraz.
„Święta to idealny moment, aby marzenia stawały się rzeczywistością. W domach Polaków te marzenia to często samochody: dla jednych stoją one w przydomowym garażu dziadka, jak w mojej ulubionej historii o Wartburgu, a dla innych są to nowe egzemplarze, prosto z salonu samochodowego. Bardzo się cieszę, że w spełnianiu wszystkich tych marzeń OTOMOTO pomaga już od 20 lat” – mówi Agnieszka Czajka, General Manager OTOMOTO/OLX Group.
Gdzie oglądać?
Emisja świątecznego spotu OTOMOTO ruszyła 12 listopada i odbywa się w telewizji, radio i internecie. Kampanię uzupełniają działania promocyjne w mediach społecznościowych. Koncept kreatywny, koordynacja, a także produkcja spotu leży to zasługa MADOGZ. Reżyserem spotu jest Jan Foryś. Za zakup mediów w kampanii odpowiada dom mediowy Mindshare.
Świąteczna odsłona kampanii jest elementem platformy komunikacyjnej „Tu się tworzą historie”. Oddaje ona głos zwykłym ludziom, pokazując ich miłość do motoryzacji.
Kampanie oparte na spotach z serii „Prawdziwe historie” zostały wyróżnione na prestiżowych konkursach, takich jak Złote Spinacze, Kreatura i Golden Arrows.
Film o wyjątkowym egzemplarzu Wartburga można obejrzeć TUTAJ.