Outdoorowy styl i rodzinny charakter – nowy Hyundai Santa Fe z polskimi cenami

Zupełnie nowy Hyundai Santa Fe ma łączyć rodzinny charakter ze skłonnością do… przygód. Na pokład weźmie do 7 osób, wyróżnia się nietuzinkową sylwetką, a do jego napędu służą wyłącznie układy hybrydowe. Ile zapłacimy za to auto?
Hyundai Santa Fe piątej generacji stanowi absolutnie nowe rozdanie względem poprzednika. Widać to już choćby po jego pudełkowatym nadwoziu, przywodzącym na myśl… Land Rovera Discovery.
Od teraz Hyundai Santa Fe ma być nie tylko rodzinnym SUV-em, zdolnym przewieźć do 7 osób, lecz również autem dla… „entuzjastów stylu życia na świeżym powietrzu” – czytamy w materiałach prasowych koreańskiej marki. Szkoda tylko, że kłóci się to z nieco przeciętnym 17,7-centymetrowym prześwitem.
Względem poprzednika nowy Hyundai Santa Fe urósł. O ile model czwartej generacji mierzył 478,5 cm długości, 190 cm szerokości i 168,5 cm wysokości przy 276,5-centymetrowym rozstawie osi, o tyle nowy niemal w każdym kierunku jest większy.
Pomiędzy zderzakami ma 483 cm, a jego osie są oddalone od siebie na 281,5 cm. Do 178 cm zwiększyła się wysokość karoserii tego koreańskiego SUV-a, natomiast 190-centymetrowa szerokość pozostała bez zmian.
Nowy Hyundai Santa Fe: co pod maską?
Nowy Hyundai Santa Fe w naszym kraju oferowany jest wyłącznie z hybrydowymi układami napędowymi. Bilet wstępu do jego świata stanowi 215-konne 1.6 T-GDI HEV 6AT z napędem przekazywanym wyłącznie do kół przedniej osi.
Składają się na niego 1,6-litrowa, benzynowa jednostka o mocy 160 KM (265 Nm) oraz silnik elektryczny, umieszczony w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Całość uzupełnia niewielki akumulator trakcyjny.
Hyundai Santa Fe z podstawowym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s i rozpędza się do 180 km/h. W rubryce ze zużyciem paliwa widnieje… adnotacja „brak danych” (TUTAJ znajdziesz megatest Hyundaia Tucsona).
Powyżej w ofercie nowego koreańskiego SUV-a mamy 253-konną wersję plug-in hybrid. Również tutaj serce układu napędowego stanowi 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 160 KM. Łączny moment obrotowy wytwarzany przez PHEV-a jest identyczny jak w wariancie HEV i wynosi 367 Nm.
Osiągi? 0-100 km/h w 9,1 s i 180 km/h prędkości maksymalnej. Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV występuje wyłącznie z napędem na obie osie. W stosunku do wersji 1.6 T-GDI HEV waży o 125 kg więcej – 2035 wobec 1910 kg (w odmianie 5-miejscowej).
Zużycie paliwa również w wariancie PHEV na razie nie zostało ujawnione. Wiadomo za to, że nowy Hyundai Santa Fe ma solidną ładowność, wynoszącą od 735 kg (1.6 T-GDI HEV 2WD) po 635 kg w 5-osobowej hybrydzie plug-in.
Na temat pojemności bagażnika Koreańczycy, niestety... również milczą.
Nowy Hyundai Santa Fe: jaka cena?
Nowy Hyundai Santa Fe katalogowo w Polsce kosztuje od 199 900 zł. Tyle zapłacimy za 5-miejscową odmianę Smart, wprawianą w ruch przez 215-konną hybrydę. Co ciekawe, wersje 7-miejscowe są dostępne wyłącznie w autach z napędem obu osi i z droższym wyposażeniem.
Za 7-osobowego Hyundaia Santa Fe HEV Platinum zapłacimy przynajmniej 267 900 zł. Odmiana z wtyczką jest o 20 000 zł droższa. W odwodzie pozostaje jeszcze 6-miejscowa wersja, oferowana wyłącznie w najbardziej kosztownym wyposażeniu Caligraphy.
Ceny startują tutaj z pułapu, odpowiednio, 282 900 zł za HEV-a i 299 900 zł za PHEV-a. Obecnie nowy Hyundai Santa Fe jest dostępny w cenach promocyjnych, dzięki czemu można go kupić od 4000 do 6000 zł taniej.
Solidne podstawowe wyposażenie
Już podstawowy wariant nowego Hyundaia Santa Fe ma solidne wyposażenie seryjne. Smart zapewnia m.in.:
- przednie, boczne (w 1. i 2. rzędzie), kurtynowe poduszki powietrzne
- centralną poduszkę powietrzną i airbag chroniący kolana kierowcy
- reflektory LED
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
- tapicerkę materiałową (skórzana – od drugiej wersji wyposażenia)
- podgrzewane fotele kierowcy i pasażera obok
- podgrzewaną kierownicę
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- zegary z 4-calowym wyświetlaczem
- adaptacyjny tempomat
- utrzymywanie na pasie ruchu
- przednie i tylne czujniki parkowania
- kamerę cofania
- asystenta jazdy autostradowej
- automatyczną, „inteligentną” pokrywę bagażnika
- ładowarkę indukcyjną
- system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym i nawigacją
Nowy Hyundai Santa Fe jest objęty 5-letnią gwarancją mechaniczną bez limitu kilometrów.







