Panek zawiesza działalność carsharingową. A jeszcze 1,5 roku temu planowano dodać do floty Izerę

Jeszcze w październiku 2023 roku Panek S.A. podpisał list intencyjny w ramach współpracy ze spółką ElectroMobility Poland, odpowiedzialną za Izerę. Polskie auto na prąd na 99% należy już do przeszłości, natomiast Panek CarSharing właśnie ogłosił, że z dniem 29 marca 2025 roku zawiesza swoje usługi. Choć nie wszystkie.
- Panek CarSharing zawiesi możliwość skorzystania z carsharingu z dniem 29 marca 2025 roku.
- Powodem takiego ruchu są czynniki ekonomiczne.
- Wciąż można będzie korzystać z usługi wynajmu samochodu na doby.
Panek CarSharing został uruchomiony w 2017 roku. Obecnie oferuje swoją usługę w 6 polskich miastach. To Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa oraz Wrocław. Dysponuje również punktami w Czechach (Ostrawa, Brno, Praga) oraz na Słowacji (Bratysława).
Niestety, jak dziś poinformowała spółka Panek S.A. za pomocą swojego profilu na Facebooku, z dniem 29 marca tego roku zawiesza działalność dotyczącą carsharingu. „Dziękujemy za przejechane wspólnie miliony kilometrów i że towarzyszyliście nam przez te wszystkie lata. Skorzystaliście z naszych usług kilka milionów razy” – można przeczytać na stronie facebookowej Panek CarSharing.
Panek zawiesza carsharing
Obecnie we flocie Panek CarSharing znajdują się cztery modele samochodów. To elektryczny Fiat 500, Opel Corsa, Toyota Yaris oraz hybrydowa Mazda 2, będącą tak naprawdę tym ostatnim autem, ale w lekkim kamuflażu.
Zgodnie z obowiązującym cennikiem, pojedynczy przejazd w ramach carsharingu kosztuje obecnie 2,99 zł za 1 km przy przebiegu do 100 km lub 1,79 zł przy przebiegu od 101 km. Dodatkowo opłata startowa to wydatek 5,99 zł, minuta postoju lub rezerwacji to 0,39 zł (nie więcej niż 199 zł za 24h), a zwrot samochodu w innej strefie – 99 zł.
W ofercie znajduje się również pakiet dobowy w cenie 99 zł. 1 km pokonany w jego ramach to z kolei koszt 1,49 zł. Cena zwrotu auta w innej strefie wynosi również 99 zł.
Panek CarSharing oferuje też tygodniowy abonament za 10 zł, odnawialny automatycznie. W jego ramach zyskuje się brak opłaty startowej oraz ochronę przed szkodami dla wszystkich samochodów.
Panek zawiesza carsharing, ale kontynuuje inną działalność
Niestety, z carsharingu Panka będzie można skorzystać jeszcze tylko przez 14 dni. „To dla nas trudny moment, bo od wielu lat idea współdzielenia była nam szczególnie bliska, a z samą usługą w tym zakresie wiązaliśmy duże nadzieje. Jednak nie przełożyły się one na realia biznesowe” – czytamy w informacji Panek CarSharing.
Panek S.A. ma jednak bez zmian kontynuować wynajem samochodów na doby. Czyli usługę Panek Rent a Car. Posiadacze aplikacji Panek mogą liczyć na 20-procentową zniżkę do końca 2025 roku.
„Nasze wypożyczalnie są zlokalizowane w Polsce, Czechach, Austrii, na Słowacji, Litwie i Łotwie” – informuje Panek CarSharing.
Panek miał sięgnąć po Izerę
Jeszcze w październiku 2023 roku Panek S.A. oraz spółka ElectroMobility Poland S.A. Informowały o podpisaniu listy intencyjnego. Obie firmy zobowiązały się w nim do współpracy w obszarach edukacyjnych, naukowych oraz badawczo-rozwojowych. W perspektywie była oczywiście Izera w carsharingu.
„Chcemy współpracować w obszarach edukacyjnych, naukowych i badawczo-rozwojowych, dzieląc się doświadczeniem i perspektywą użytkowników rent-a-car i carsharingu. Jesteśmy również otwarci na możliwość zakupu aut elektrycznych Izera. Będzie to przedmiotem naszych dalszych rozmów, wraz z rozwojem oferty EMP” – informował Maciej Panek, prezes Panek S.A.
Teraz spółka ElectroMobility Poland S.A. już praktycznie zaprzestała rozwoju projektu Izera. Z kolei Panek CarSharing zawiesił swoją działalność… Czyżby nieszczęścia chodziły parami?