Peugeot 3008 – auto z ciekawym wnętrzem
Samochód produkowany w latach 2009-2016 z zewnątrz zwraca na siebie uwagę, ale jego szczególnym atutem jest interesujące wnętrze z deską w stylu nieco nawiązującym do kokpitu samolotu. Peugeota 3008 można spotkać w bardzo bogato wyposażonych egzemplarzach, które sprawią swojemu użytkownikowi dużo radości.
Dostępne silniki
O ile w wielu autach najlepszym wyborem jest silnik benzynowy, tak w przypadku 3008 warto wziąć pod uwagę zakup auta z silnikiem Diesla. Podstawowy i najpopularniejszy w tym modelu silnik to 1.6 l HDi o mocy od 109 do 120 KM. Jest oszczędny i charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, w sam raz sprawdzi się w rękach spokojnych kierowców. Dodatkowo dopracowany i niezawodny silnik bardzo sporadycznie boryka się z usterkami.
Dla kierowców lubiących bardziej dynamiczną jazdę dobrym rozwiązaniem będzie 2.0 l HDi, w wariantach mocy 150 lub 163 KM. Ta jednostka cieszy się nieco mniejszą popularnością, co może wynikać z wyższych kosztów utrzymania i większego spalania. Wersja silnikowa o mocy 163 od 2011 mogła pracować również w układzie hybrydowym z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM.
Wśród silników benzynowych mamy do wyboru pojemność 1.2 l lub 1.6 l. Silnik 1.6 l VTi to jednostka wolnossąca, ze zmiennymi fazami rozrządu i mocą 120 KM. Z kolei 1.6 l THP ma bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę typu twin-scroll oraz moc 156 lub 163 KM. Niestety, tę konstrukcję trudno zaliczyć do udanych. Często pojawiają się tu problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, awarie wariatora zmiennych faz rozrządu, a także pęknięcia kolektorów. W wyniku rozszczelnienia turbosprężarki, nagaru na zaworach lub zużytych świec zapłonowych, silnik THP może także doświadczać spadków mocy. Ryzyko problemów z tym silnikiem maleje, jeśli zdecydujemy się na egzemplarz produkowany po 2011 roku, w którym producent poprawił kluczowe elementy.
Obecnie popularność zdobywa silnik 1.2 l PureTech, który także można spotkać w tym modelu. Nowoczesna, ekologiczna jednostka z 3 cylindrami, doładowaniem i mocą 130 KM może poszczycić się niezłą dynamiką i całkiem dobrymi opiniami użytkowników. Jak będzie z trwałością? Na 300 tys. przebiegu nie ma pewnie co liczyć.
Ile kosztuje Peugeot 3008?
Peugeota 3008 można kupić już za 18 tys. złotych. Ceny najdroższych egzemplarzy sięgają ok. 65 tys. Przed zakupem warto pamiętać, że w przypadku tego modelu mogą spotkać nas drobne, ale irytujące awarie, np. samoresetujące się radio, problemy z mechanizmem elektrycznie składanych lusterek czy ogrzewaniem tylnej szyby lub zamarzającym zimą hamulcem ręcznym. Można skwitować to krótko – w końcu to Francuz. I jeśli tylko komuś nie przeszkadzają tego typu awarie, Peugeot z pewnością będzie komfortowym i wygodnym autem.
Co jeszcze powinieneś wiedzieć? Poznaj Peugeota 3008 lepiej, oglądając nasz test.