Peugeot 308 SW – kombi jeszcze w tym roku
To musi być naprawdę frustrujące. 14 miejsce w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce za ostatni miesiąc, a w portfolio same cukierki. Czy drapieżnie wyglądający Peugeot 308 SW, czyli najnowsze kombi poprawi statystykę?
Sprzedaż samochodów marki Peugeot w Polsce po słabym ubiegłorocznym wyniku powoli rośnie. Czym było to spowodowane? Z pewnością nie samymi autami. Wystarczy przecież spojrzeć choćby na SUV-y od małego 2008, przez 3008 po olbrzymiego 5008. Peugeot zrobił wiele, by uatrakcyjnić wygląd swoich samochodów. Wszystkie mają ciekawą stylistykę, funkcjonalne wnętrze i wiele systemów bezpieczeństwa. Czyżby to więc za sprawą trochę za małych i trzycylindrowych silników? A może to wina tej fikuśnej niedużej kierownicy?
Rewelacyjnie wyglądają także sedany. 508, choć ma już 4 lata prezentuje się nadal świetnie, podążający za nim maluch 208 nie tylko może, ale musi się podobać, a 308 o którym więcej pisaliśmy TUTAJ, choć to jeden z chętniej wybieranych modeli marki, jakoś nie może przebić się przez konkurencję. Czy tak samo będzie z nowym 308 w wersji kombi?
W porównaniu z królem kompaktów, klasycznym, niczym się niewyróżniającym Volkswagenem Golfem Peugeot 308 wygląda jak milion dolarów. Tutaj naprawdę dużo się dzieje. Drapieżne linie, ostre cięcia i przyjemne proporcje sprawiają, że samochód wygląda nowocześnie. Do tego zauważalna galanteria, czyli samochodowa biżuteria: reflektory, tylne światła i duży grill z nowym logo.
3D i wirtualne przyciski
Równie nowocześnie samochód wygląda we wnętrzu. Na desce rozdzielczej królują dwa dotykowe 10-calowe ekrany, a ten przed kierowcą jest trójwymiarowy. To patent Peugeota. Choć analogowy, bo efekt 3D uzyskiwany jest dzięki dwóm ekranom nałożonym jeden na drugi, robi wrażenie.
Nie brakuje jednak nowości. Debiutuje tu kierownica wyposażona w zintegrowane elementy sterujące, intuicyjny system infotainment oraz nowe, wirtualne przyciski i-toggles zastępujące klasyczny panel klimatyzacji. Każdy klawisz i-toggle można dowolnie skonfigurować, aby stał się skrótem do wybranej przez nas funkcji ekranu centralnego.
Potężny bagażnik
Peugeot 308 SW zaprojektowany jest tak, by mocno przypominał wyglądem hatchbacka, a nie klasyczne kombi. Jest zgrabny, choć znacznie od niego większy. Różnica w długości to aż 30 cm. Kombi mierzy dokładnie 4636 mm, a rozstaw osi to 2732 mm, czyli więcej o blisko 6 cm.
Przekłada się to na większą przestrzeń w bagażniku. Jak na kombi przystało, Peugeot 308 SW pomieści 608 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1634 l przestrzeni bagażowej. Co nie może dziwić, klapa bagażnika może być sterowana elektrycznie i aktywowana ruchem stopy, a podłogę można ustawić na dwóch poziomach.
Pod maską
Peugeot 308 SW wyposażony będzie w dobrze znane silniki: trzycylindrowy 1.2 PureTech oraz 1.5 BlueHDi, oba o mocy 130 KM i współpracujące z 8-biegową przekładnią automatyczną.
Dostępna będzie też wersja hybrydowa plug-in o mocy 180 lub 225 KM. W obu przypadkach głównym źródłem napędu jest silnik 1.6 PureTech skonstruowany wspólnie z BMW.
Niestety zabraknie klasycznej hybrydy, która mogłaby być znacznie tańsza od tej, ładowanej z gniazdka. Szkoda. A ile będzie kosztować Peugeot 308 SW? Niestety tego jeszcze nie wiemy. Auto w sprzedaży pojawi się pod koniec tego roku.