Pierwsza taka seria Alfy Romeo

Nawet 40% klientów Alfy Romeo decyduje się na zakup wersji specjalnych. Nic więc dziwnego, że Włosi są prawdziwymi specjalistami w tworzeniu nietuzinkowych wariacji na temat swoich modeli. Czym się wyróżnia Tributo Italiano, czyli najnowsza, limitowana edycja producenta z Mediolanu?
Giulia, Stelvio i Tonale – każdy z tych modeli Alfy Romeo dostępny jest w edycji Tributo Italiano. To pierwsza globalna seria specjalna w historii marki. Oczywiście limitowana. I trudno przeoczyć te wyjątkowe Alfy, bo zmiany widoczne są już na pierwszy rzut oka.
Jedną z nich jest obowiązkowy czarny dach, który może być połączony z jednym z trzech kolorów nadwozia. Wszystkie zaczerpnięto wprost z włoskiej flagi. Do wyboru są więc zieleń, biel lub czerwień. Zresztą miniaturowy symbol Italii umieszczony został również na obudowach lusterek. Jednak to nie koniec zmian.
Również grill w kształcie litery „V” zyskał specjalne wykończenie, a felgi ze stopów lekkich (19-calowe w Giulii, 20-calowe w Tonale, 21-calowe w Stelvio) polakierowano w ciemnej tonacji, która kontrastuje z czerwonymi zaciskami hamulcowymi.
Charakter Alf z limitowanej edycji podkreślają również zewnętrzne elementy nadwozia (listwy progowe, dolna część zderzaków, nadkola) polakierowane w tym samym kolorze, co auto.
Włoskie wnętrze
Znaki specjalne Tributo Italiano widać również we wnętrzach limitowanych modeli. Znaleźć w nich można m.in. nowe, sportowe fotele (wentylowane i podgrzewane) z czarnej perforowanej skóry z czerwonymi przeszyciami. Czerwone są również obszycia deski rozdzielczej czy boczków drzwiowych. Podróż umila zaś zestaw audio Harman Kardon z 14 głośnikami, w tym z subwooferem.
Co pod maską? W przypadku Giulii i Stelvio Tributo Italiano do wyboru są trzy jednostki napędowe. Turbodoładowana, 2-litrowa benzyna o mocy 280 KM lub silnik Diesla o poj. 2,2 l i mocy 210 KM to propozycje dla klientów potrzebujących napędu na wszystkie koła. Z kolei dla zwolenników bardziej klasycznych rozwiązań przewidziano również wersję tylnonapędową ze 160-konnym Dieslem pod maską. W każdym przypadku standardem jest 8-biegowa skrzynia automatyczna.
Z kolei Tonale Tributo Italiano oferowane jest w dwóch wariantach zelektryfikowanych. Do wyboru są benzynowy silnik 1.5 o mocy 160 KM (dodatkowe 20 KM pochodzi tutaj z silnika elektrycznego) lub hybryda plug-in o mocy 280 KM z napędem 4x4. Ceny?
- Tonale Tributo Italiano 1.5 T4 – 220 300 zł
- Tonale Tributo Italiano PHEV Q4 – 277 400 zł
- Stelvio 2.0 280 KM Q4 – 304 800 zł
- Stelvio 2.2 JTDM 160 KM Q2 – 304 800 zł
- Stelvio 2.2 JTDM 210 KM Q4 – 318 800 zł
- Giulia 2.0 280 KM Q4 – 274 800 zł
- Giulia 2.2 JTDM 160 KM Q2 – 274 800 zł
- Giulia 2.2 JTDM 210 KM Q4 – 288 800 zł
Samochody można już zamawiać. Więcej o Stelvio Tributo Italiano pisaliśmy TUTAJ.




















