4 stycznia 2024

Porsche Taycan ponownie podbiło tor Nurburgring. Tesla Model S Plaid o ponad 18 s z tyłu

Porsche Taycan GT

Elektryczne Porsche Taycan, prawdopodobnie w nadchodzącym wariancie GT, ustanowiło swój nowy rekord toru Nurburgring. Czas 7:07,55 min jest nie tylko o 26 s lepszy niż poprzednie osiągnięcie tego auta, ale i o ponad 18 s przebija 1034-konną Teslę Model S Plaid.

 

 

 

„26 sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars wykręcił na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55 min, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody. Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas" – mówi Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan.

Szybciej się nie dało

„Cisnąłem, ile tylko się dało. To wszystko, co mogłem uzyskać" – tak skomentował z kolei swoje osiągnięcie Lars Kern, kierowca testowy niemieckiej marki. Podczas przejazdów północna pętla Nurburgringu była do wyłącznej dyspozycji kierowcy. Ze względów bezpieczeństwa testowy egzemplarz wyposażono w wymaganą prawem klatkę bezpieczeństwa oraz w wyścigowe kubełkowe fotele – informuje portal elektromobiln.pl.

W porównaniu z rekordem Porsche Taycana Turbo S z 2022 r. czasy okazały się znacznie lepsze: na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz przedseryjny samochód był o ponad 25 km/h szybszy. Różnicę jeszcze lepiej obrazuje fakt, że gdy tym razem Kern przekraczał linię mety w pobliżu trybuny T13, podczas poprzedniego rekordowego okrążenia dopiero dojeżdżał do sekcji Antoniusbuche (TUTAJ poznasz absolutnego rekordzistę Nurburgringu).

Oznacza to, że oba samochody dzieliło ponad 1,3 km – to ilustruje skok osiągów, jaki uzyskano na liczącym 20,8 km długości torze w niemieckim regionie Eifel.

Porsche Taycan GT: ponad 1000 KM

Niemcy nie ujawnili szczegółów dotyczących samochodu, którym podróżował Kern. Wiadomo tylko, że prawdopodobnie to odnowione Porsche Taycan w nadchodzącym wariancie GT, który zamiast dwóch silników elektrycznych, otrzymał trzy. Czyli jeden z przodu i dwa przy tylnej osi.

Nieoficjalnie mówi się, że takie auto ma wytwarzać moc 1014 KM (Turbo S: 761 KM z funkcją overboost), co mocno zbliża je do Tesli Model S Plaid (1034 KM). Względem standardowych odmian zmiany obejmą także konfigurację zawieszenia. Pojawią się również nowe elementy aerodynamiczne.

Film z przejazdu Kerna zostanie opublikowany w połowie marca tego roku. Na 99% zbiegnie się to z premierą odnowionego wcielenia Porsche Taycana.