Przetestuj nowe Renault Austral – nowoczesnego kompaktowego SUV-a

Przetestowanie wybranego auta marki Renault nigdy nie było łatwiejsze. A jeśli już sprawdzić któryś model z szerokiej gamy tego producenta, to najlepiej Australa. Ten zupełnie nowy SUV klasy kompakt stanowi imponujące połączenie technologii, komfortu i i jakości.
Jak odbyć jazdę testową samochodem marki Renault? To proste! Wystarczy wejść na stronę internetową umowjazde.renault.pl. Kolejny krok to wybór interesującego nas modelu, np. zupełnie nowego Renault Australa.
Po zaznaczeniu go, możemy określić najlepszą dla nas lokalizację. Czyli np. Siedlce, Kraków, Łódź lub Gliwice. Gdy to uczynimy, poniżej rozwija się lista dostępnych egzemplarzy Australa oraz salon Renault, w którym się one znajdują.
Następnie wybieramy preferowany przez nas wariant Austala, a później klikamy pole „sprawdź dostępne terminy”. Po wskazaniu najdogodniejszych dla nas daty i godziny, przechodzimy do podania swoich danych.
Stąd dzieli nas już jeden krok od odbycia jazdy próbnej tym francuskim autem.
Renault Austral: co to za samochód?
Austral jest znacznie nowocześniejszym i bardziej dopracowanym następcą popularnego Kadjara. Należy do segmentu kompaktowych SUV-ów i stawia na styl, jakość oraz nowoczesność. Auto w stosunku do poprzedniego modelu nieco urosło.
Teraz ma 451 cm długości, 184 cm szerokości oraz 162 cm wysokości. Oznacza to, że pomiędzy zderzakami mierzy o 6 cm więcej niż wcześniej, a na wysokość – o 2 cm. Szerokość pozostała jak w Kadjarze, natomiast rozstaw osi zwiększył się o 2,1 cm (do 266,7 cm).
Pomimo tego Renault Austral wyróżnia się zdecydowanie większą niż u poprzednika przestrzenią w kabinie. Szczególnie w drugim rzędzie. Tutaj „pracuje” na to przede wszystkim opcjonalna przesuwana kanapa (na odcinku 16 cm) z trzystopniową regulacją kąta pochylenia oparcia.
Dzięki niej przestrzeń z tyłu można zwiększać kosztem bagażnika. Co ciekawe, jego pojemność jest również zależna od rodzaju silnika. Jeśli pod maską pracują miękkie hybrydy, wynosi ona przynajmniej 500 l. Jeśli do tego dodamy przesuwaną kanapę – rośnie do 575 l. Maksymalnie to 1525 l.
Imponujące wykończenie
Wnętrze Australa imponuje wykończeniem oraz dopracowanymi multimediami. W aucie na każdym kroku widać dbałość o detale. Ba, pod tym względem przebija ono nawet niektóre modele klasy premium. I nie ma w tym absolutnie nic dziwnego – w końcu Renault na tle najbliższej konkurencji chce się wyróżniać wysoką jakością. Czyli być premium pośród innych marek wolumenowych.
Przykład? To choćby kokpit w przeważającej części wykonany z miękkich tworzyw. Pokrywy słupków dachowych wykończone w Australu tym samym materiałem, co podsufitka, poza tym przyciski i przełączniki pracują z precyzyjnym, zwiastującym wysoką jakość „kliknięciem”, a ekrany zostały pokryte hartowanym szkłem. Zupełnie, jak w smartfonach.

Montaż jest bardzo solidny, a obsługa – nieskomplikowana. Po części wynika to z pozostawienia fizycznych przycisków, m.in. dla takich funkcji, jak zarządzanie klimatyzacją czy aktywacja/dezaktywacja aktywnego asystenta pasa ruchu.
System multimedialny openR link zaopatrzono w bardzo wydajny, ośmierdzeniowy procesor Snapdragon Automotive Cockpit Qualcomm trzeciej generacji. Ekran o przekątnej 9,0 lub 12,0” ma wbudowaną wyszukiwarkę Google i został oparty na systemie operacyjnym Android.
Oznacza to, że jest kompatybilny z protokołem Android Auto i Apple CarPlay, zapewniając przewodową lub bezprzewodową łączność z urządzeniami użytkownika. Co istotne, bez problemu współpracuje z większością smartfonów dostępnych na rynku.
OpenR link dysponuje nawigacją Google Maps, ma wbudowanego asystenta głosowego Google (reaguje na komendę „Hej Google”) i zapewnia liczne aplikacje, które można pobrać poprzez Google Play. Kolejną ważną cechą systemu multimedialnego Renault Australa jest intuicyjna obsługa gestami typowymi dla smartfonów.
Ekran da się personalizować, dzięki odpowiednim widżetom. Możliwe jest również tworzenie profilu użytkownika tak, aby miał on szybki i łatwy dostęp do ulubionych funkcji. Aktualizacje odbywają się z kolei za pomocą FOTA (Firmware Over-The-Air), czyli automatycznie, dzięki połączeniu z chmurą.
Kolejne dwa ekrany
W kokpicie Renault Australa występują jeszcze 12,3-calowy wyświetlacz zegarów, a także rozbudowany ekran przezierny. Ma on przekątną 9,3” i na przedniej szybie wyświetla nie tylko prędkość samochodu. Obok niej przekazuje informacje z aktywnych systemów wsparcia kierowcy, ostrzeganie o nadmiernej prędkości czy wskazania nawigacji.
Cyfrowy zestaw zegarów (w każdej wersji o przekątnej 12,3”) wyróżnia się bardzo wysoką rozdzielczością (1920x720 pikseli), ładną grafiką oraz czterema trybami wyświetlania danych. W zależności od wyboru dostępne są klasyczne zegary (Classic), mapa nawigacji ze wskazaniami (Navigation), Road (wizualizacja otoczenia i ruchu drogowego) oraz Zen (minimalistyczny).
Wyjątkowe wariant i poziom bezpieczeństwa
Wraz z Australem w gamie Renault zadebiutował wyjątkowy wariant Esprit Alpine. Dostępny w ramach najwyższej odmiany wyposażenia iconic, nadaje temu autu sportowego charakteru i wyrazistości. Co istotne, może ono być pomalowane szarym lakierem satynowym, wyjątkowo odpornym na zadrapania.
Ponadto wyposażenie Esprit Alpine obejmuje m.in. 20-calowe obręcze kół, czarne elementy nadwozia czy tapicerkę materiałową z elementami Alcantary. Jest ona wykończona czarnymi i niebieskimi przeszyciami.
Wraz pakietem Esprit Alpine w Renault Australu otrzymujemy również systemy ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, wskazówki dotyczące eco drivingu, czy też aktywne wspomaganie prowadzenia (Active Driver Assist) – zarówno w korku, jak i po autostradzie.
Łącznie Renault Austral zapewnia 32 zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia. Obok wyżej wymienionych, są to m.in. asystenci martwego pola, utrzymywania na pasie ruchu (LC) czy inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC).
Łączy on w sobie funkcję rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości przez kamerę z danymi systemu nawigacji. W ten sposób jest w stanie określić aktualnie obowiązujące ograniczenia prędkości i dostosować do nich prędkość jazdy.
Poza tym, w ramach Active Driver Assist Renault Austal korzysta z danych geolokalizacyjnych i specjalnej mapy, na której zaznaczono ronda oraz ostre zakręty. Auto wykrywa je w trakcie jazdy, zmniejsza prędkość, aby bezpiecznie je pokonać i samoczynnie przyspiesza do zadanego wcześniej tempa.
Funkcja utrzymywania samochodu w osi pasa ruchu (LC) działa nawet przy braku poziomego oznakowania krawędzi jezdni. Czyli np. na drogach gminnych.
Ze światłami matrycowymi
Po zmroku kierowcę Renault Australa ucieszą bardzo skuteczne lampy matrycowe (full LED Matrix vision) z dynamicznymi kierunkowskazami. Zapewniają one nieustanne oświetlenie jezdni i pobocza światłami drogowymi.
Jest to możliwe, dzięki układowi diod elektroluminescencyjnych, pozwalających na zmianę geometrii wiązki światła. W rezultacie kierowca Renault Australa ma znakomitą widoczność w ciemnościach bez oślepiania innych uczestników ruchu.
Na drodze Renault Austral prezentuje wysoką formę. Jest świetnie wyciszony, bardzo dobrze tłumi wszelkie nierówności jezdni, a szczyptę sportowych emocji zapewnia układ czterech kół skrętnych 4Control.
Odpowiadają one za bardzo dobrą zwrotność tego auta podczas jazdy w mieście. Z kolei poza nim, przy wyższych prędkościach wirtualnie skracają rozstaw osi. W rezultacie Renault Austral staje się zwinniejsze i szybciej reaguje na ruchy kierownicy.
Oszczędne jednostki napędowe, w tym pełna hybryda
Do napędu francuskiego SUV-a służy gama dopracowanych jednostek. W podstawowych wariantach jest montowany 1,3-litrowy silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem oraz układem miękkiej hybrydy.
Występuje on w dwóch wariantach mocy – 140- i 158-konnym. Słabszy współpracuje z przekładnią ręczną, natomiast mocniejszy – z dopracowaną skrzynią bezstopniową. Obie jednostki napędowe średnio na pokonanie 100 km potrzebują 6,2 l benzyny.
Na szczycie gamy Australa znalazł się hybrydowy układ napędowy, na który składają się nowo opracowana, 3-cylindrowa jednostka 1.2 (130 KM), silnik elektryczny (50 KM) oraz rozrusznik z funkcją alternatora.
Całość uzupełniają bateria litowo-jonowa o pojemności 2 kW oraz wielotrybowa skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym. Dysponuje ona dwoma przełożeniami dla silnika elektrycznego i czterema dla spalinowego.
Łącznie układ napędowy Australa E-Tech 200 wytwarza 199 KM, od 0 do 100 km/h rozpędza to auto w 8,4 s i na 100 km zużywa jedynie 4,6 l paliwa.
Nie czekaj i już dziś umów się na jazdę próbną. Czekają na Ciebie nie tylko Renault Austral, ale i cała gama samochodów tej francuskiej marki.



































