27 marca 2024

Renault Austral – 5 powodów, przez które nie przejdziesz obok niego obojętnie

Renault Austral przód

Od momentu pojawienia się na rynku przyciąga do siebie mnóstwo klientów. Ale jego atrybuty nie kończą się tylko na atrakcyjnym wyglądzie i konkurencyjnej cenie. Renault Austral ma wiele zalet, w tym 5 bezsprzecznych. Jakich?

Poznaj Renault Austral

Austral bez dwóch zdań jest bestsellerem. Świadczy o tym fakt, że od początku uruchomienia produkcji w lipcu 2022 roku do listopada poprzedniego roku, bramy fabryki Palencia opuściło 100 000 egzemplarzy tego francuskiego SUV-a.

Renault Austral, którego ceny startują z pułapu 135 900 zł, nie byłoby tak popularne, gdyby nie suma jego zalet. Kryje się za nią dopracowany samochód rodzinny o uterenowionym charakterze, znakomitym wyposażeniu oraz atrakcyjnym wyglądzie.

Ale Austral ma 5 cech, którymi wyraźnie góruje nad rywalami. Jakich?

Bardzo dobra zwrotność

Tak. To jedna z unikalnych cech Australa, dzięki której manewrowanie nim na ciasnych parkingach czy też podczas jazdy wąskimi uliczkami to czysta przyjemność. Najważniejszą liczbą jest tutaj 10,1 m – dokładnie tyle wynosi średnica zawracania tego samochodu.

Jest ona mniejsza niż w klasycznych autach kompaktowych i porównywalna z tą w miejskich. W rezultacie ten francuski SUV potrzebuje mniej miejsca na wszelkie manewry, a jego kierowca musi wykonać mniej skrętów kierownicą niż w innych porównywalnych modelach np. w ciasnej, osiedlowej uliczce.

Renault Austral: sprawdź ofertę.

Jak to działa? System 4Control do prędkości 50 km/h skręca tylne koła w przeciwną stronę do przednich, i to pod kątem 5 stopni. Z kolei powyżej niej koła tylnej osi obracają się maksymalnie o 1 stopień.

Renault Austral zapewnia wyjątkowo szeroki zakres ustawień systemu 4Control. Dokładnie jest ich 13. Wybiera się je za pomocą suwaka na ekranie systemu multimedialnego. W ten sposób reguluje się przede wszystkim reaktywność tylnej osi – im wyższe ustawienie, tym szybsze reakcje.

Obok znakomitej zwrotności, 4Control poprawia również stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach oraz zwinność Australa. W efekcie na drodze to francuskie auto zachowuje się, jakby było znacznie mniejsze i lżejsze niż jest w rzeczywistości.

Renault Austral: skonfiguruj swój egzemplarz.

Jakość wykonania

Renault Austral to nie tylko nowa nazwa, ale i nowe otwarcie dla tej francuskiej marki pod względem jakości. I czuć to na każdym kroku.

Sama deska rozdzielcza sprawia wrażenie bardzo nowoczesnej i dopracowanej. Wykorzystane do jej wykonania plastiki sprawiają świetne wrażenie. Dwa ekrany pokrywa hartowane szkło, a do tego dochodzą tapicerowane wstawki czy obudowy słupków dachowych.

Nie zabrakło też drewna uzyskanego z recyklingu. Wszelkie przyciski i przełączniki działają z przyjemnym, precyzyjnie dobranym oporem. I choć wewnątrz znalazły się też twarde plastiki, również i one sprawiają jakościowe wrażenie.

Prawdę mówiąc, sposobem wykończenia Renault Austral wybiega poza klasowe standardy. Bliżej mu pod tym względem do samochodów segmentu premium. Ba, od kilku z nich w szczegółach jest nawet lepszy.

Niewygórowany apetyt na paliwo

Tak naprawdę topowy układ napędowy Renault Australa o mocy 200 KM to dwie hybrydy w jednym. Jego serce stanowi nowo opracowana 3-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 130 KM (205 Nm przy 1750 obr./min), korzystająca ze wsparcia rozrusznika z funkcją alternatora.

Zapewnia on zastrzyk dodatkowych 25 KM i 50 Nm przy próbie raptownego przyspieszania. Kolejne 50 KM i 205 Nm pochodzi z silnika elektrycznego, który jest „karmiony” przez baterię litowo-jonową o pojemności 2 kWh. Całość, poza zaawansowaną elektroniką, uzupełnia skrzynia biegów ze sprzęgłem kłowym, zapewniająca 2 przełożenia dla silnika elektrycznego i 4 dla spalinowego, które razem tworzą 15 „biegów”.

Hybrydowy układ napędowy Renault Australa przede wszystkim bardzo łagodnie i płynnie przełącza pomiędzy napędem na benzynę i zasilanie za pomocą „elektronów”. Choć zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,4 s, najbardziej docenia się go za niewygórowany apetyt na paliwo.

W mieście zużywa około 6 l benzyny na każde 100 km, co po części zawdzięcza świetnej, rozbudowanej rekuperacji. Poza nim pozwala na uzyskanie zbliżonego wyniku, natomiast na autostradzie potrzebuje nieco ponad 8 l/100 km.

W połączeniu z solidnym zbiornikiem paliwa o pojemności 55 l przekłada się to na konkretny zasięg.

Renault Austral E-Tech full hybrid: dopasuj samochód do własnych potrzeb.

Bardzo przestronne wnętrze

Nie tylko jakością wykończenia Renault Austral „gra” w górnych rewirach kompaktowych SUV-ów. Czyni to również w temacie przestronności swojej kabiny. Szczególnie, jeśli znajduje się w niej kanapa z możliwością przesuwania.

O ile z przodu okazała przestrzeń to norma, o tyle z tyłu Renault Austral pozwala swoim pasażerom na wyjątkowo wygodne podróżowanie. Przy kanapie przesuniętej maksymalnie w stronę bagażnika nawet wysokie osoby mogą mówić o bardzo dużej ilości miejsca. Poczucie przestrzeni potęgują również niewielki tunel środkowy, a także duża liczba centymetrów na stopy i na głowy oraz regulowany kąt pochylenia oparcia.

Bagażnik w wariancie hybrydowym ma pojemność od 430 l przy kanapie przesuniętej maksymalnie w jego stronę, przez 555 l, jeśli dosunąć ją do foteli, po 1455 l po złożeniu oparć.

System multimedialny OpenR Link

Choć system multimedialny to obecnie wyposażenie obowiązkowe każdego nowego samochodu, ten w Renault Australu jest absolutnie wyjątkowy. Dlaczego? To w dużej mierze zasługa, opracowanej przez Google, platformy Android Automotive.

Przenosi on funkcjonalności znaną ze smartfonów wprost na centralny ekran o przekątnej 12,3”, na dodatek cechujący się fantastycznymi rozdzielczością i jakością grafiki. Można nim sterować gestami znanymi z telefonów oraz korzystać ze środowiska Google.

Zapewnia on więc m.in. mapy Google, dostęp do sklepu Google Play, oferującego nawet 50 aplikacji, a przede wszystkim rozbudowanego asystenta głosowego. Ten ostatni umożliwia bardzo wszechstronną integrację z samochodem. Za jego pomocą możemy nie tylko raz za razem bezbłędnie wybrać miejsce docelowe w nawigacji, ale również ustawiać temperaturę w kabinie czy stację radiową.

Kolejne zalety systemu multimedialnego OpenR Link to świetna, bezprzewodowa współpraca ze smartfonami za pomocą funkcji Android Auto i Apple CarPlay, bardzo czytelne menu, szybkie przeskakiwanie pomiędzy kolejnymi funkcjami i ekranami, a także reaktywna matryca.

Renault Austral ma również drugi ekran w postaci cyfrowych zegarów o przekątnej 12”. Również i one olśniewają jakością oraz rozdzielczością, oferując cztery tryby sposobu przekazywania danych. Opcjonalnie dostępny jest jeszcze wyświetlacz head-up.

Sprawdź wyjątkową ofertę na SUV-y Renault.