Renault Megane z turbodieslem pod maską powróciło na rynek! Zużywa 4,6-4,7 l/100 km

Sensacyjny ruch ze strony Renault. Najpierw Francuzi w połowie 2024 roku wskrzesili w Polsce sprzedaż Megane GrandCoupe, a teraz wykonali kolejny krok. Na rynek właśnie wjeżdża wariant tego auta, zaopatrzony w silnik wysokoprężny i obiecujący zużycie paliwa na poziomie 4,6-4,7 l/100 km.
W 2024 roku polski rynek nie był specjalnie przychylny samochodom wysokoprężnym. Spośród nieco ponad 550 tys. zarejestrowanych aut, jedynie 8,9% dysponowało takim źródłem napędu. Nie powinno to jednak nikogo dziwić.
Turbodiesle od lat są w odwrocie, w związku z tym kolejni producenci rezygnują z oferowania podobnych silników. O ile niegdyś występowały one nawet w gamie aut miejskich, o tyle obecnie pojawiają się dopiero w modelach kompaktowych. I to wyłącznie wybranych.
Do tego grona właśnie dołącza Renault ze swoim klasykiem w postaci Megane GrandCoupe.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Renault 5 E-Tech.
Renault Megane Blue dCi: 115 KM i niskie zużycie paliwa
Do tej pory w ofercie tego modelu znajdował się wyłącznie wariant benzynowy o mocy 140 KM. Standardowo 1,3-litrowy silnik współpracuje w nim z 6-biegową przekładnią ręczną, a opcjonalnie – z 7-biegowym automatem o dwóch sprzęgłach. Takie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6-9,8 s i średnio na 100 km zużywa 5,9-6,2 l benzyny.
Teraz obok niego debiutuje Renault Megane GrandCoupe w odmianie Blue dCi 115 EDC. Między jej przednimi kołami pracuje 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna o mocy 115 KM przy 3750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm przy 1750 obr./min.
Standardowo współpracuje ona z 7-stopniowym automatem i zapewnia osiągi praktycznie na takim samym poziomie, co wariant benzynowy. Od 0 do 100 km/h Renault Megane GrandCoupe Blue dCi rozpędza się w 9,8 s, ale średnio na 100 km zużywa niewiele paliwa.
Zgodnie z cyklem WLTP potrzebuje bowiem 4,6-4,7 l/100 km. Przy 49-litrowym baku oznacza to zasięg na poziomie 1040-1060 km. Zbiornik AdBlue ma z kolei pojemność 16,4 l.
TUTAJ przeczytasz o odnawianiu używanych aut Renault.
Jakie cena i wyposażenie?
Renault Megane GrandCoupe Blue dCi kosztuje 113 900 zł w odmianie evolution i 117 400 zł w lepiej wyposażonym wariancie techno. Na tle benzynowego TCe 140 EDC techno oznacza to wydatek o 6000 zł więcej (111 400 zł).
Co ciekawe, jeszcze pod koniec 2024 roku za podstawowe Renault Megane GrandCoupe TCe 140 (ręczna skrzynia biegów) trzeba było zapłacić od 87 900 zł. Wersja techno była z kolei wyceniona na 92 900 zł. Obecnie to samo auto stanowi wydatek, odpowiednio, 101 900 i 105 400 zł.
Najważniejsze elementy wyposażenia Renault Megane Blue dCi evolution:
- 6 poduszek powietrznych
- utrzymywanie na pasie ruchu
- cyfrowe zegary z ekranem 7”
- system multimedialny z ekranem 7” i nawigacją
- bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay i aktualizacje OTA
- tempomat
- kamera cofania i tylne czujniki parkowania
- światła do jazdy dziennej LED i tylne oświetlenie LED
- automatyczna klimatyzacja 2-strefową
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
- 16-calowe obręcze stalowe
Renault Megane Blue dCi techno jest bogatsze m.in. o:
- dostęp bezkluczykowy
- czujniki parkowania z przodu
- światła przednie full LED z automatyczną zmianą z mijania na drogowe
- składane lusterka boczne
- tapicerkę z elementami ze skóry ekologicznej
- przyciemniane szyby z tyłu
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów
Wśród opcji, obok lakieru metalizowanego w cenie 2000 zł, można wybrać m.in. adaptacyjny tempomat (1000 zł), podgrzewane fotele przednie (800 zł), dach szklany (4000 zł), czy też 18-calowe koła (2500 zł).
TUTAJ przeczytasz o zupełnie nowym Renault Trafic.
Renault Megane Blue dCi: wygodny klasyk
Renault Megane GrandCoupe mierzy 463,2 cm długości, 181,4 cm szerokości oraz 144,3 cm wysokości. Wyróżnia się całkiem obszerną kabiną, szczególnie z przodu, oraz bagażnikiem o pojemności 503-987 l. Czyli wystarczającym dla przeciętnej rodziny.
Wewnątrz tego francuskiego auta znajdziemy przyzwoite materiały, na dodatek solidnie ze sobą zmontowane, oraz klasyczne przyciski i przełączniki. Możemy więc liczyć na fizyczny panel klimatyzacji i nieskomplikowaną obsługę. Na tle współczesnych aut brzmi to wręcz... niczym orzeźwiająca bryza znad morza. Poza tym Megane GrandCoupe przekonuje do siebie solidnym wyciszeniem kabiny, kulturalną pracą zawieszenia oraz dobrym ogólnym komfortem.
Podobnie, jak inne modele tej francuskiej marki, również Renault Megane Blue dCi jest objęte 2-letnią gwarancją mechaniczną, która może być automatycznie przedłużana na okres 12 miesięcy lub 30 000 km.
Co istotne, można ją przedłużać wielokrotnie aż do 7-letniego wieku samochodu i przebiegu 150 000 km. Warunkiem jest przestrzeganie terminów przeglądów w autoryzowanej stacji obsługi.





