Trzęsienie ziemi u Renault. Megane z silnikiem Diesla wraca do łask
Niecodzienny ruch ze strony Renault. Na rynek już niedługo powróci Megane GrandCoupe ze 115-konnym silnikiem wysokoprężnym, który średnio na 100 km zużywa zaledwie 4,6-4,7 l oleju napędowego. Jego cena ma startować z pułapu około 100 tys. zł.
Silniki wysokoprężne od lat są w odwrocie. Tak naprawdę ich popularność zaczęła spadać wraz z wybuchem afery Dieselgate. Z produkcji modeli wysokoprężnych z początkiem 2024 roku całkowicie wycofało się Volvo, a inni wytwórcy zaczęli mocno ograniczać gamę takich modeli.
Przykład to choćby Citroen, który ostatnio zrezygnował z turbodiesla w swoich C4 i C4 X, zastępując go hybrydowym układem napędowym. W Polsce w 2024 roku klasyczne hybrydy i „miękkie” cieszyły się największym wzięciem z rejestracją na poziomie 45%.
Z kolei auta z silnikami Diesla wykroiły dla siebie 8,9% rynku, sprzedając się o 7,1% lepiej niż przed rokiem. W przypadku rejestracji wynoszącej 551 568 samochodów daje to zbyt na poziomie nieco ponad 49 tys. szt.
TUTAJ przeczytasz megatest wysokoprężnego Mercedesa E 220d.
Renault Megane GrandCoupe dCi 115: powrót na rynek
W obecnej gamie Renault GrandCoupe występuje wyłącznie wariant benzynowy o mocy 140 KM. Standardowo 1,3-litrowy, 4-cylindrowy silnik współpracuje tutaj z 6-biegową przekładnią ręczną, a opcjonalnie – z 7-stopniowym automatem o dwóch sprzęgłach.
Takie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6-9,8 s i średnio na 100 km zużywa 5,9-6,2 l benzyny. 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 115 KM ma być znacznie oszczędniejszy. W jego przypadku na pokonanie 100 km wystarczy zaledwie 4,6-4,7 l oleju napędowego. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 50 l oznacza to zasięg 1060-1080 km.
Renault Megane GrandCoupe dCi 115 będzie dostępne wyłącznie z 7-biegową skrzynia EDC i zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,2 s. Nie są to może wyśrubowane osiągi, ale wysoki moment obrotowy o wartości 270 Nm bez dwóch zdań gwarantuje możliwość sprawnego przemieszczania się.
Nowy wariant klasycznego modelu Francuzów, produkowanego w aktualnym wydaniu od 2016 roku, ma zadebiutować na naszym rynku jeszcze w lutym 2025 roku. Jak obiecuje polski importer, cena podstawowej wersji evolution nie przekroczy 100 tys. zł.
TUTAJ przeczytasz dlaczego nie należy jeździć na rezerwie paliwa.
Renault Megane GrandCoupe dCi: wyposażenie
Obecnie za Renault Megane GrandCoupe TCe 140 evolution trzeba zapłacić 101 900 zł. Wariant techno kosztuje 105 400 zł, a odmiana ze skrzynia EDC (wyłącznie z wyposażeniem techno) to wydatek 111 400 zł.
Oto najważniejsze elementy wyposażenia wersji evolution:
- 6 poduszek powietrznych
- utrzymywanie na pasie ruchu
- cyfrowe zegary z ekranem 7”
- system multimedialny z ekranem 7” i nawigacją
- bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay i aktualizacje OTA
- tempomat
- kamera cofania i tylne czujniki parkowania
- światła do jazdy dziennej LED i tylne oświetlenie LED
- automatyczna klimatyzacja 2-strefową
- kierownica pokryta skórą ekologiczną
- 16-calowe obręcze stalowe
Renault Megane GrandCoupe techno jest bogatsze m.in. o:
- dostęp bezkluczykowy
- czujniki parkowania z przodu
- światła przednie full LED z automatyczną zmianą z mijania na drogowe
- składane lusterka boczne
- tapicerkę z elementami ze skóry ekologicznej
- przyciemniane szyby z tyłu
- 17-calowe obręcze z lekkich stopów
Wśród opcji, obok lakieru metalizowanego w cenie 2000 zł, można wybrać m.in. adaptacyjny tempomat (1000 zł), podgrzewane fotele przednie (800 zł), dach szklany (4000 zł), czy też 18-calowe koła (2500 zł).
TUTAJ przeczytasz o polskim zakładzie odnawiającym auta Renault.
Kawał samochodu w atrakcyjnej cenie
Renault Megane GrandCoupe mierzy 463,2 cm długości, 181,4 cm szerokości oraz 144,3 cm wysokości. Wyróżnia się całkiem obszerną kabiną, szczególnie z przodu, oraz bagażnikiem o pojemności 503-987 l. Czyli wystarczającym dla przeciętnej rodziny.
Wewnątrz tego francuskiego auta znajdziemy przyzwoite materiały, na dodatek solidnie ze sobą zmontowane, oraz klasyczne przyciski i przełączniki. Możemy więc liczyć na fizyczny panel klimatyzacji i… na nieskomplikowaną obsługę.
Poza tym Megane GrandCoupe przekonuje do siebie solidnym wyciszeniem kabiny, kulturalną pracą zawieszenia oraz dobrym ogólnym komfortem.
Co ciekawe, ceny tego samochodu jeszcze pod koniec 2024 roku startowały z pułapu 87 900 zł. Za odmianę techno trzeba było z kolei zapłacić 92 900 zł.