Renault Megane RS 265 – sportowe auto w korzystnej cenie
Jazda Renault Megane RS to świetne doświadczenie – silnik jest elastyczny i żwawo przyspiesza, zawieszenie doskonale trzyma nas w zakrętach, a bezpośredni układ kierowniczy daje poczucie doskonałego panowania nad autem.
Jeden silnik… ale jaki!
Renault Megane Sport dostępne jest tylko z jedną wersją silnikową. Pod maską znajdziemy dwulitrowy, rzędowy silnik z czterema cylindrami i turbiną. Rozwiązanie Twin Scroll, oznacza, że kolektor wylotowy podzielony jest na dwa kanały różniące się przekrojem i ukształtowaniem. Jeden obsługuje cylindry zewnętrze, a drugi wewnętrzne. Efekt jest taki, że jeden kanał zapewnia szybki przepływ spalin przy niskich obrotach, a drugi przy wysokich. To sprawia, że jedna turbosprężarka działa tak, jakby były dwie, a moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie. Warto też wspomnieć, że silnik Renault Megane RS ma pośredni wtrysk paliwa, któremu łatwiej współpracować z instalacją LPG.
Podstawowy silnik w Renault Megane Sport generuje moc 250 KM, a w wersji po liftingu – 265 KM. Delikatne modyfikacje w kolejnych latach sprawiły, że można spotkać też wersje o mocy 273 i 275 KM.
Renault Megane RS powstało też w kilku wersjach specjalnych: RS 265 Trophy, RS 275 Trophy, RB7 oraz RB8. Produkcja w limitowanych ilościach sprawiła, że dziś są niemal niespotykane na rynku wtórnym.
Ile kosztuje Renault Megane RS?
Już zakup nowego Megane RS był nie lada atrakcją. W przypadku używanego egzemplarza trzeba przygotować się na wydatek od 30 do 80 tys. złotych. Przy delikatnym traktowaniu auta możemy nastawić się na niższe i dość przewidywalne koszty eksploatacji. Co jeszcze powinieneś wiedzieć przed zakupem? Sprawdź w naszym teście.