Renault wyceniło nowego SUV-a. Ile kosztuje hybrydowy Symbioz?

Choć jest SUV-em, w gamie Renault ma zastąpić kompaktowego hatchbacka – Megane w takim wariancie nie doczeka się bowiem spalinowego następcy. Tymczasem Symbioz oferowany jest w wersji hybrydowej, a w przyszłym roku dołączą do niego dwie kolejne odmiany zasilane benzyną. Ile kosztuje to nowe auto?
Renault Symbioz to kompaktowy SUV, co oznacza, że w gamie francuskiej marki plasuje się pomiędzy Capturem a Australem. Początkowo samochód dostępny jest wyłącznie w odmianie hybrydowej, ale w przyszłym roku do gamy trafią również dwie – zapewne tańsze – wersje z tzw. miękką hybrydą.
Jednak póki co w salonach czeka wyłącznie wariant E-Tech full hybrid 145. To hybryda, której sercem jest wolnossący silnik o pojemności 1.6, generujący moc 94 KM. Do pomocy ma dwie jednostki elektryczne, z których słabsza wytwarza 24 KM i stanowi alternator z funkcją rozrusznika.
Z kolei główny silnik elektryczny dysponuje już 49 KM. Czerpie on prąd z baterii litowo-jonowej o pojemności 1,2 kWh. Całość spina ze sobą przekładnia wielotrybowa, która oferuje 4 przełożenia dla jednostki spalinowej i 2 dla głównego silnika elektrycznego. Moc systemowa wynosi 145 KM, a maksymalny moment obrotowy to 250 Nm.
Renault obiecuje, że w ruchu miejskim Symbioz jest w stanie przejechać nawet 80% dystansu wyłącznie na prądzie. A to oznacza rozsądne obchodzenie się z paliwem. Według producenta ten SUV potrzebuje średnio 4,7 l paliwa na każde 100 km (cykl mieszany WLTP).
Renault Symbioz: cena
Póki co Renault Symbioz dostępne jest w trzech poziomach wyposażenia. Francuzi zapowiadają jednak, że wkrótce dołączy do nich jeszcze jedna odmiana o nazwie evolution, która stanowić będzie bilet wstępu do świata tego auta.
Ceny Renault Symbioza prezentują się następująco:
Jakie wyposażenie oferują poszczególne wersje?
techno
Podstawowa odmiana opuszcza fabrykę na 18-calowych obręczach aluminiowych. Wyposażona jest w system multimedialny openR link z nawigacją i ekranem o przekątnej 10,4-cala oraz cyfrowe zegary z wyświetlaczem 10,25 cala. Standardem są też światła do jazdy dziennej LED oraz wykonane w tej technologii tylne lampy.
Symbioz techno ma również kamerę cofania oraz komplet czujników parkowania (przód/tył/bok). Nie zabrakło ładowarki indukcyjnej do smartfona, a kierownica wykończona jest sztuczną skórą.
esprit Apline
Piętro wyżej plasuje się wersja esprit Apline. W tym przypadku felgi aluminiowe mają już 19 cali. Samochód zapewnia też podgrzewaną kierownicę oraz zewnętrzny pakiet stylistyczny esprit Alpine, który nadaje karoserii sportowego sznytu.
iconic
Na szczycie gamy znalazła się odmiana iconic. Tak skonfigurowany Symbioz wciąż ma 19-calowe felgi aluminiowe, jednak o innym wzorze niż w esprit Apline. Do tego topowy wariant francuskiego SUV-a oferuje podgrzewane fotele i system dostępu bezkluczykowego. Również klapa bagażnika ma bezdotykowe, elektryczne podnoszenie.
Renault Symbioz: szczegóły techniczne
Jak już wspomnieliśmy, Symbioz poszerza gamę modeli uterenowionych plasując się pomiędzy Capturem a Australem. Jednak z wyglądu zdecydowanie przypomina wydłużoną wersję tego pierwszego.
Symbioz mierzy 4,41 m długości, czyli o 18 cm więcej niż Captur. Tylna kanapa przesuwana jest o 16 cm (w każdej z wersji), co oznacza swobodny wybór pomiędzy przestrzenią bagażową, a tą przewidzianą dla pasażerów siedzących z tyłu. Gdy nie potrzebują oni dużo miejsca, kufer Symbioza pomieści imponujące 624 l. A gdy w drugim rzędzie podróżują rośli pasażerowie i kanapa zostanie maksymalnie cofnięta, bagażnik wciąż zaoferuje solidne 492 l. Co ważne, po złożeniu siedzeń powstaje zaś płaska podłoga.
System multimedialny to doskonale znany z innych modeli Renault openR link. Bazuje na platformie Android Automotive i zapewnia bezpośredni dostęp do funkcji Google. W praktyce jest to wyjątkowo udana konstrukcja, która w naszym skrupulatnym porównaniu zdobyła tytuł „Systemu multimedialnego 2024 roku według OTOMOTO”.
Zamówienia na Renault Symbioza można składać od dzisiaj, a dostawy aut rozpoczną się we wrześniu.
CZYTAJ TEŻ: Król minivanów został SUV-em. Renault Espace E-Tech full hybrid w megateście.





























