Rynek aut nowych w czerwcu 2021 – popularność a modele
Jakich marek szukają Polacy?
W rankingu najpopularniejszych marek prym wiedzie BMW (10,2% wyświetleń ogłoszeń). Na drugim miejscu w czerwcu znalazło się Audi (9,8% wyświetleń i wzrost zainteresowania o 0,5 p.p. miesiąc do miesiąca). Na trzecim miejscu rankingu znalazły się samochody marki Mercedes-Benz (8,9% wyświetleń). Co może nieco zaskakiwać, w TOP10 marek znalazło się też Mini. Ogłoszenia samochodów tej marki oglądało co prawda tylko 0,6% kierowców, ale to wystarczyło by znaleźć się na ostatnim miejscu w rankingu TOP10 czerwca 2021.
Najczęściej poszukiwane marki samochodowe w czerwcu 2021:
- BMW – 10,2%
- Audi – 9,8%
- Mercedes-Benz – 8,9%
- Volkswagen – 8,6
- Skoda – 5,5%
- Ford – 5,3%
- Kia – 4,6%
- Renault – 4,2%
- Fiat – 2,4%
- Opel – 2,2%
- Volvo – 1,9%
- Mini – 0,6%
Zobacz dane dotyczące rynku samochodów nowych w maju 2021 >>>
Oferta rynkowa w czerwcu 2021
Sentyment do marki, nie oznacza jednak automatycznie wyboru modeli tego producenta. Wśród najpopularniejszych ogłoszeń, na pierwszym miejscu znalazły się ex aequo Skoda Octavia i Hyundai Tucson. Skoda miejsce lidera zajmuje już niemal tradycyjnie, popularność nowego modelu Hyundaia rośnie z miesiąca na miesiąc. W czerwcu, na trzecie miejsce w rankingu wskakuje Fiat Tipo ( 1,6% wyświetleń), wyprzedzając minimalnie Skodę Superb i Audi Q5 (1,5% wyświetleń ogłoszeń).
Popularność modelu wśród kupujących nie zawsze pokrywa się z liczbą ofert od sprzedających. W czerwcu 2021 najwięcej ofert sprzedaży na OTOMOTO dotyczyło Fiata Tipo (3,0% wystawionych ogłoszeń). Dalej w rankingu było Audi Q5 i Hyundai Tucson. Ale w TOP10 liczby wystawionych ogłoszeń pojawiają się Ford Focus, Renault Clio, Skoda Fabia czy Jeep Compass, których próżno szukać wśród najpopularniejszych ogłoszeń wg kierowców.
Nowe auto: SUV, benzyna, automat i ponad 100.000 zł
Potencjalni kupujący chyba zaakceptowali obserwowany na rynku wzrost cen pojazdów. Najchętniej bowiem wyświetlali oferty z przedziału 100 000-200 000 złotych (40,6% wyświetleń). Drugi pod względem popularności był przedział powyżej 200 000 złotych (36,4% wyświetleń). Natomiast trzeci zakres cen to 75 000 – 100 000 złotych (13,6% wyświetleń).
Wśród rodzajów paliwa nadal dominuje benzyna (61,4% wyświetleń). Silnikiem Diesla interesowało się 24% wyświetlających ogłoszenia, natomiast silniki elektryczne i hybrydowe stanowiły tylko 13,2% liczby wyświetleń ogłoszeń.
Kierowcy nadal najchętniej oglądali oferty samochodów typu SUV (44,9% wyświetleń), na drugim miejscu popularności znalazły się sedany (15,7% wyświetleń), a na trzecim kompakty (10,4% wyświetleń).
Najpopularniejsza wśród potencjalnych kupujących jest automatyczna skrzynia biegów (66,1% wyświetleń ogłoszeń i wzrost zainteresowania o 1 p.p. miesiąc do miesiąca).