Saab 9-3 II – wyjątkowe i niezawodne auto
Saab 9-3 drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2011, nie jest często spotykany na polskich drogach. To dodatkowo sprawia, że jego kierowca może poczuć się wyjątkowo.
Wybór silników
Jednym z największych atutów Saaba są jego silniki. Wśród jednostek benzynowych mamy do wyboru:
- wolnossące silniki o pojemności 1.8 l „i” o mocy 122 KM,
- 1.8 l „t”, które mimo oznaczenia mają pojemność 2.0 l oraz moc 150 KM,
- 2.0 l „t” o mocy 175 KM,
- 2.0 l „T” o mocy 210 KM – w przypadku dwóch ostatnich silników mała lub duża litera T oznacza mniejszą lub większą turbosprężarkę.
- 2.8 l V6 T o wariantach mocy: 230, 250, 255 lub 280 KM.
Dodatkowo, silniki 1.8t i 2.0t dostępne są także w wersji Biopower, przeznaczonej do jazdy na paliwie E85, które w Polsce jest niedostępne. Warto jednak wiedzieć, że w tych silnikach sprawdzi się także paliwo 95.
Najważniejsze jest jednak to, że każdy z silników Saaba 9-3 jest godny polecenia. Silniki 1.8 l i 2.0 l są niezawodne i chętnie współpracują z instalacjami LPG. Z kolei najsłabsza z jednostek jest pancerna, ale dla niektórych może okazać się niewystarczająco dynamiczna.
Saab 9-3 II dostępny jest także z silnikiem Diesla. Znajdziemy tu jednostki o pojemnościach 1.9 l i 2.2 l, o mocy od 120 do 180 KM. Wszystkie silniki wysokoprężne w Saabie uznawane są za niezawodne, a przy tym gwarantują niewielkie spalanie. Mogą pojawić się w nich charakterystyczne dla Diesli problemy związane z kołem dwumasowym, filtrem DPF, zaworem EGR, a także klapami wirowymi w kolektorze.
Ile kosztuje Saab 9-3 II?
Znalezienie dobrego egzemplarza Saaba może nie należeć do najprostszych zadań, ale z pewnością warto go szukać. Sporo z nich niestety jest mocno skorodowanych i zniszczonych. Dlatego ceny 9-3 na rynku wtórnym zaczynają się już 7 do 75 tys. złotych. Jakich wrażeń można spodziewać się po jeździe tym autem? Przekonaj się, oglądając nasz film.