4 maja 2023

Sensacja z Francji: odświeżony Peugeot 2008 zyskał napęd hybrydowy, atrakcyjniejszy wygląd i wiele więcej

2024 Peugeot e-2008

Choć był atrakcyjny, teraz stał się atrakcyjniejszy. A dodatkowo otrzymał nowy układ napędowy, bardziej wydajny wariant elektryczny i wiele mniejszych udogodnień. Oto odnowiony Peugeot 2008.

 

Słowo sukces jest wpisane w nazwę tego modelu. Jednym z czynników, który się do tego przyczynił, jest z pewnością jego wygląd. Nowoczesny, oryginalny, zadziorny i po prostu atrakcyjny, sprawia, że Peugeot 2008 mocno odcina się od niezbyt urodziwego poprzednika.

Efekt? Prawie 700 000 sprzedanych egzemplarzy od rynkowej premiery pod koniec 2019 roku. Apogeum przyszło w 2021 roku, kiedy to Peugeot 2008 znalazł się na pierwszym miejscu w Europie wśród miejskich modeli uterenowionych.

Co ciekawe, aż 17,4% sprzedaży tego samochodu stanowi wariant elektryczny. Określany mianem e-2008, do tej pory znalazł ponad 75 000 nabywców.

Więcej mocy w e-2008

I to właśnie e-2008 pod względem technicznym zmieniło się najbardziej. Auto otrzymało przede wszystkim nowy silnik elektryczny. Wytwarza on teraz 156 KM, co oznacza, że jego moc wzrosła o równe 20 KM.

Ponadto zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego – z 50 do 54 kWh – oraz poprawiono wydajność Peugeot e-2008. W efekcie zasięg wzrósł z 345 do 406 km (zgodnie z cyklem WLTP).

Standardowo auto wyposażone jest w jednofazową ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW. Opcjonalnie dostępna jest ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW. Z kolei w przypadku korzystania z publicznych stacji Peugeot e-2008 nadal przyjmie prąd z mocą maksymalną 100 kW.

W czasie 30 minut jego baterię można naładować więc od 20 do 80%. Jak na dzisiejsze standardy, to już niezbyt imponujący wynik (TUTAJ przeczytasz od czego zależy szybkość ładowania).

Gwarancja na akumulator trakcyjny wynosi 8 lat lub 160 tys. km.

2024 Peugeot 2008: wygląd zewnętrzny

Jak w przypadku praktycznie każdego faceliftingu, Peugeot 2008 otrzymał przede wszystkim zmodernizowany przód. Tutaj największą nowość stanowi sygnatura świateł dziennych, która teraz charakteryzuje się nie pojedynczym pasem świetlnym, tylko trzema. Według zamierzeń Francuzów ma to przywodzić na myśl pazury lwa.

Osłona chłodnicy stała się szersza i łączy się z reflektorami, a na jej środku widnieje nowe, wprowadzone w 2021 roku logo marki. W przypadku wersji GT pod wspólnym kloszem głównego oświetlenia znalazły się trzy osobne moduły świetlne. Oczywiście, diodowe.

Przeprojektowano również tylne światła. Teraz składają się na nie trzy podwójne paski, przedzielone poziomą listwą.

Co jeszcze zmieniło się w wyglądzie Peugeota 2008? W palecie pojawił się nowy kolor Biały Okenite, natomiast wersja GT standardowo ma dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem. Dostępnych jest łącznie 6 barw, a wszystkie warianty Peugeota 2008, niezależnie od wyposażenia, są zaopatrzone w czarne lusterka boczne.

Odświeżono również gamę obręczy aluminiowych o średnicy 16, 17 lub 18 cali. Wszystkie felgi mają 4-ramienną tarczę i swoim wzorem nawiązują do kół, wprowadzonych wraz z premierą modelu 408.

Duży ekran w standardzie

W odmianie GT jako opcja pojawiła się tapicerka z Alcantary. Poza tym Peugeot chwali się tym, że wszystkie warianty 2008 mają odnowione tkaniny na siedzeniach.

Nowy jest też projekt cyfrowego zestawu wskaźników – seryjnego w wersjach Allure i GT. W przypadku tego ostatniego dostępny jest ekran z efektem 3D. Standardem podstawowego wariantu Peugeota 2008 nadal jest jednak analogowy zestaw wskaźników.

Teraz, niezależnie od wersji, w kokpit francuskiego auta wbudowano 10-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego (o rozdzielczości HD w Allure i GT). Wcześniej, w przypadku najtańszych wersji wyposażenia klienci musieli zadowolić się wyświetlaczem 7-calowym.

System multimedialny otrzymał kilka nowych funkcjonalności, jak wirtualna książka serwisowa czy zmodyfikowana obsługa głosowa. Wywołuje się ją za pomocą komendy „OK Peugeot”. Według przedstawicieli francuskiej marki zapewnia ona rozpoznawanie naturalnych komend (TUTAJ dowiesz się wszystkiego o używanym Peugeocie 2008 1. generacji).

Wraz z liftingiem nieco przemodelowano również tunel środkowy. W modelach z automatyczną przekładnią zniknęła z niego dźwignia, a w jej miejsce pojawił się niewielki przełącznik. Pojawiło się również więcej wejść USB, a ładowarka indukcyjna została wzmocniona z 5 do 15W.

2024 Peugeot 2008: będzie hybryda

Nowością, która nie zadebiutuje jednak od razu, będą hybrydowe układy napędowe. Korzystające z 48-woltowej instalacji elektrycznej i dodatkowego silnika elektrycznego w obudowie skrzyni biegów, mają pozwolić na pracę w trybie elektrycznym nawet „przez ponad 50% czasu jazdy miejskiej” – donosi francuska marka.

Trzonem nowego napędu hybrydowego, który trafi do gamy Peugeota 2008 z początkiem 2024 roku, będzie 1,2-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech. Ma on wytwarzać 136 KM i współpracować z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Peugeot obiecuje do 15% niższe zużycie paliwa niż w odmianach czysto spalinowych. Poza tym przy niewielkich prędkościach obrotowych silnik elektryczny ma zapewniać dodatkowy zastrzyk momentu obrotowego. A to ma się przełożyć na lepszą dynamikę.

Oferta Peugeota 2008 nadal ma składa się z ze 100- lub 130-konnego benzynowego silnika 1.2 PureTech. W sprzedaży pozostanie również trubodiesel 1.5 HDi o mocy 130 KM.

Kolejne nowości

Czym jeszcze zaskoczy Peugeot 2008 po modernizacji? Oto kolejna garść nowości:

  • nowe przednia i tylna kamera – oferują obraz o wyższej rozdzielczości niż wcześniej
  • rozszerzone rozpoznawanie i wyświetlanie znaków drogowych w cyfrowym zestawie wskaźników o znaki: stopu, ruchu jednokierunkowego, zakazu wyprzedzania, końca zakazu wyprzedzania
  • zdalne przesyłanie tras do samochodu za pomocą smartfona i aplikacji My Peugeot
  • uproszczona gama wyposażeniowa – trzy wersje: Active, Allure i GT

2024 Peugeot 2008: początek sprzedaży

Odnowiony Peugeot 2008 do salonów sprzedaży wjedzie jeszcze latem bieżącego roku. Niedługo zapewne poznamy jego ceny. Do auta sprzed modernizacji Francuzi przyklejają metkę z kwotą od 108 600 zł. Tyle kosztuje 100-konny wariant Allure (silnik benzynowy 1.2 Puretech) z 6-biegową przekładnią ręczną.

2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008
2024 Peugeot e-2008