15 kwietnia 2024

Silnik wysokoprężny to dziś luksus? Kia wyceniła nowe Sorento

2025 Kia Sorento - lampa

Nowa Kia Sorento, mocno odświeżona wraz z rokiem modelowym 2025, otrzymała przede wszystkim zupełnie nowy przód, a także mocno przeprojektowany kokpit. Takie auto właśnie zadebiutowało na polskim rynku – na razie wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym. Tanio zdecydowanie nie jest.

Aktualnie w sprzedaży znajduje się już czwarta generacja Kii Sorento. Czyli koreańskiego SUV-a klasy średniej, którego ostatnie wcielenie debiutowało w 2020 roku. Powstało ono na platformie N3, przeznaczonej dla średniej wielkości pojazdów koncernu Hyundai-Kia.

Nowa Kia Sorento na tle wcześniejszej odmiany z zewnątrz upodobniła się do innych modeli tej koreańskiej marki. Wszystko za sprawą przodu, w przypadku którego rozciągnięto osłonę chłodnicy oraz zastosowano zupełnie nowe reflektory. Teraz mają one kształt litery „T” z mocno wcinającym się w górną część osłony chłodnicy paskiem LED-ów.

Poza tym logo marki przeniesiono na maskę, a wlot powietrza w zderzaku – nieco skrócono. Nadal znajdują się w nim dzielone światła przeciwmgielne. Typowo dla tego typu modyfikacji, nowa Kia Sorento otrzymała inne wzory obręczy kół. Z kolei z tyłu delikatnie zmieniono lampy. Pojawiły się w nich nowa grafika oraz diodowy pasek (TUTAJ przeczytasz o Kii Sorento z wadliwym silnikiem benzynowym).

Nowa Kia Sorento: na razie tylko z Dieslem

Nową Kię Sorento można już kupić także w naszym kraju. Na razie jednak wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym, do którego zapewne niedługo dołączą również hybrydowe układy napędowe. W tym z możliwością ładowania z gniazdka (plug-in).

Turbodiesel koreańskiego auta ma pojemność 2,2 l, 193 KM przy 3800 obr./min oraz 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1750-2750 obr./min. Nowa Kia Sorento 2.2 CRDi SCR zawsze korzysta z 8-biegowej przekładni automatycznej oraz napędu na obie osie.

Według danych technicznych takie auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,7 s i kończy przyspieszać przy prędkości 201 km/h. Średnie zużycie paliwa, według cyklu WLTP, wynosi 6,5-6,7 l/100 km. 67-litrowy zbiornik paliwa wystarcza więc maksymalnie na 1030 km.

Nowa Kia Sorento mierzy 481,5 cm długości, ma 17,6-centymetrowy prześwit, a w swojej przestronnej kabinie ugości od 6 do 7 osób. Bagażnik wyróżnia się pojemnością od 179 do 1996 l (2041 l w wariancie 6-miejscowym).

Nowa Kia Sorento: od 241 900 zł

Nowa Kia Sorento 2.2 CRDi SCR w cennikach występuje od 241 900 zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawową odmianę L z kabiną 7-miejscową. XL kosztuje od 259 900 zł, natomiast Prestige Line – od 289 400 zł. Wariant dla 6 pasażerów występuje wyłącznie z wyposażeniem Prestige Line i również stanowi wydatek 289 400 zł.

Koreański SUV już w najtańszej odmianie przekonuje praktycznie pełnym wyposażeniem seryjnym. Na jego pokładzie znajdziemy m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym centralną), asystentów jazdy miejskiej i pozamiejskiej, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania czy reflektory LED-owe.

Poza tym auto udostępnia m.in. 2-strefową klimatyzację automatyczną, aktywny tempomat, nawigację satelitarną z 12,3-calowym ekranem, tapicerkę skórzano-materiałową, dostęp bezkluczykowy, czy podgrzewane fotele i kierownicę.

W XL do powyższych elementów Koreańczycy dorzucają przede wszystkim skórzaną tapicerkę, elektryczne sterowanie foteli, podgrzewanie skrajnych siedzisk kanapy, automatycznie otwieraną pokrywę bagażnika, ładowarkę indukcyjną czy asystenta jazdy autostradowej. Z kolei obręcze 18-calowe zastępują o numer większymi.

Nowa Kia Sorento Prestige Line to już prawdziwy luksus. W takim aucie znajdziemy m.in. wentylowane fotele z wysuwanymi podnóżkami, tapicerkę skórzaną Nappa oraz system audio firmy Bose.

Inne istotne elementy to poduszki boczne w drugim rzędzie, czytnik linii papilarnych oraz cyfrowy kluczyk. Najdroższa Kia Sorento porusza się na kołach 20-calowych i cechuje się zestawem kamer dookoła nadwozia. Poza tym „obsługuje” cyfrowy kluczyk.

Odświeżony kokpit

Wewnątrz nowej Kii Sorento znajdziemy też odnowiony kokpit. Największe zmiany obejmują konsolę środkową, z której zniknęły pionowe otwory wentylacyjne – w ich miejscu pojawiły się mniejsze i węższe nawiewy.

Miało to na celu zrobienie przestrzeni na nowy, powiększony ekran systemu informacyjny-rozrywkowego. Zmodernizowane też sterowanie klimatyzacją – w miejsce poprzedniego panelu pojawił się taki sam, jak chociażby w Kiach Sportage i EV6.

Nowa Kia Sorento wewnątrz otrzymała również bardziej rozbudowane oświetlenie nastrojowe, nowe kolory wykończenia, a także system uwierzytelniania za pomocą odcisków palców. Dzięki niemu właściciel będzie mógł uruchomić samochód, włączyć tryb valet (służący do parkowania), a także dokonywać bezpiecznych płatności.

2025 Kia Sorento - przód
2025 Kia Sorento - przód
2025 Kia Sorento - bok
2025 Kia Sorento - tył
2025 Kia Sorento - tył
2025 Kia Sorento - tył
2025 Kia Sorento - koło
2025 Kia Sorento - grilla
2025 Kia Sorento - lampa
2025 Kia Sorento - lampa
2025 Kia Sorento - tył
2025 Kia Sorento - kokpit
2025 Kia Sorento - kokpit
2025 Kia Sorento - kokpit
2025 Kia Sorento - kokpit
2025 Kia Sorento - fotel