21 września 2024

Używana Skoda Kamiq – opinie, usterki. Jaki silnik wybrać?

Skoda Kamiq przedlift

Choć Skoda Kamiq wciąż dostępna jest w salonach, to jednak najstarsze egzemplarze mają już 5 lat na karku. To sprawia, że są łakomym kąskiem również dla klientów poszukujących crossovera z rynku wtórnego. Czy warto zainteresować się tym modelem?

Z tego artykułu dowiesz się jakie są wady i zalety używanego modelu Skoda Kamiq. Samochód jest produkowany od 2019 roku, a w 2023 roku został nieznacznie zmodernizowany. Na pierwszy rzut oka bardzo trudno wychwycić zmiany. Kryją się w dolnej części zderzaka. Nowe są także główne reflektory, które w opcji mogą być matrycowe. Z tyłu zmodyfikowano dolne paski lamp. W środku lifting opiera się bardziej na zmianach materiałów (nowsze w dużej mierze są z recyklingu) i liście wyposażenia niż na jakichś modyfikacjach w stylizacji. Te wyposażeniowe nowości to np. system Crew Assist, (w razie ryzyka wystąpienia kolizji domyka okna i napina pasy), adaptacyjny asystent pasa ruchu z kierownicą z czujnikami dotyku, a także do 9 poduszek powietrznych

Skoda chce maksymalnie zarobić na modzie na SUV-y i crossovery. Z tego powodu sukcesywnie poszerzała gamę swoich modeli o auta tego typu. Najpierw pojawiło się Yeti (2009-2017), które nie do końca podobało się klientom.

W 2016 roku gamę poszerzył okazały Kodiaq, który wykroił sobie spory kawałek rynkowego tortu. W 2017 roku zadebiutował nieco mniejszy Karoq, a 2 lata później dołączył opisywany, mały Kamiq.

Ceny używanych Skód Kamiq rozpoczynają się od ok. 60 tys. zł. W salonach startują od ok. 85 000 zł.

Używana Skoda Kamiq – nadwozie, korozja

Pozornie ten samochód jest bez sensu – taniej można kupić np. wygodniejszą Scalę. Ale to właśnie moda na SUV-y i crossovery sprawia, że to Kamiq budzi większe zainteresowanie i z biegiem lat będzie go łatwiej odsprzedać.

Oczywiście nikt nie twierdzi, że Kamiq jest jakimś ciasnym maluchem. Pudełkowate nadwozie jest bardzo praktyczne i bez problemu pomieści rodzinę 2+2. Najwyżej podczas wakacyjnych wojaży trzeba będzie dołożyć bagażnik dachowy. Większy niż w Scali prześwit przyda się podczas wjeżdżania na krawężniki lub na wyboistych drogach.   

Znalazłeś już samochód, który chcesz poddać inspekcji?

Wklej link do ogłoszenia i zamów inspekcję wymarzonego pojazdu

Wklej link do ogłoszenia

Zamów raport z inspekcji



Zabezpieczenie antykorozyjne jest całkiem niezłe. Jak na razie bezwypadkowe egzemplarze używane nie mają problemów z korozją. Ale trudno to ostatecznie ocenić, ponieważ są stosunkowo młode.

Używana Skoda Kamiq – bezpieczeństwo

Pod tym względem to jeden z najlepszych samochodów w tym segmencie. Ma komplet gwiazdek w testach EuroNCAP. Jeśli komuś wybitnie zależy na bezpieczeństwie powinien szukać aut po liftingu wyposażonych w 9 poduszek powietrznych i komplet najnowszych asystentów kierowcy.    

Używana Skoda Kamiq – wnętrze, bagażnik

Z zewnątrz samochód wygląda niepozornie. W środku zaskakuje raczej na plus. Nawet w tańszych wersjach wyposażenia tapicerka czy tworzywa sztuczne nie zużywają się tak łatwo jak w starszych modelach Skody. Inna sprawa, że Skoda dzisiaj nie jest już tak tanim autem jak dawniej.

Bagażnik ma 400 litrów, co jest wynikiem powyżej średniej w tym segmencie. Po złożeniu oparć kanapy dostępna przestrzeń wzrasta do 1395 litrów. Do dyspozycji są haczyki, gniazdka 12V, dodatkowe oświetlenie i schowki. Szkoda, że nie ma opcji przesuwanej kanapy. Na plus – tapicerka obejmuje cały bagażnik, więc nie ma nigdzie gołego, podatnego na zarysowania plastiku.

Używana Skoda Kamiq – deska rozdzielcza, wyposażenie

Za kierownicą bardzo łatwo znaleźć odpowiednią pozycję. Zarówno niskie jak i wysokie osoby powinny się tutaj odnaleźć bez większego wysiłku. Stylizacja samego kokpitu nie wydaje się zbyt atrakcyjna, ale rekompensuje to jakością wykonania i ergonomią. Cała deska rozdzielcza jest także intuicyjna w obsłudze i czytelna.

Multimedia należą do najlepszych w segmencie. Chodzi zarówno o rozdzielczość ekranu i opcjonalnych kamer, jak też o płynność działania.

Ogólne wrażenie zależy od wersji wyposażenia. Te podstawowe są szaro-czarne i nudne. Te wyższe mają ciekawe akcenty kolorystyczne i właśnie tam – w górnych poziomach wyposażenia – Kamiq nabiera jakiegoś charakteru. Ale warto wiedzieć, że lepsze wyposażenie to nie tylko gadżety, ale także praktyczne dodatki. Dla przykładu – regulacja oparcia fotela w części lędźwiowej nie była oferowana seryjnie.



Podstawowe wersje wyposażenia to Active, Ambition, Style i Monte Carlo. Ta ostatnia jest trochę abstrakcyjna, ale bez wątpienia możemy ją nazwać nietuzinkową. Czarne wstawki, LED-owe reflektory, 17-calowe koła, panoramiczny dach z pewnością odróżniają ją od innych, wielkoseryjnych wersji. W środku – sportowe fotele, skórzane wstawki, obszycia czerwoną nicią. W 2020 roku ceny nowych wersji Monte Carlo rozpoczynały się gdzieś od ok. 90 tys. zł. Szkoda, że obecnie w salonie Skody za Monte Carlo w najtańszej konfiguracji trzeba zapłacić już prawie 115 000 zł.

Pisząc o wyposażeniu warto wspomnieć jeszcze o odmianie Scout Line. To brzmi jak żart, ale do crossovera można dokupić pakiet nadający mu charakteru… crossovera. Są to m.in. czarne nakładki na błotniki

Używana Skoda Kamiq – zawieszenie, układ napędowy, skrzynia biegów

W konstrukcji zawieszenia Skody Kamiq z przodu znalazł się układ McPherson, z tyłu – nawet z najmocniejszym silnikiem – belka. Całość jest dobrze zestrojona, trwała i dość tania w naprawach. Z zakupem części nie ma żadnych problemów.

Kamiq dostępny jest wyłącznie z napędem na przód. Gama skrzyń biegów obejmuje 5- i 6-biegowe manuale oraz 7-biegową przekładnię DSG (ze sprzęgłami suchymi). Nabywca wersji z DSG musi się liczyć z tym, że po ok. 200 tys. km sprzęgła mogą wymagać wymiany a to oznacza koszt ok. 4-6 tys. zł. Oczywiście mogą wystąpić także inne usterki takiej przekładni, ale trzeba przyznać, że jeśli chodzi o skrzynie dwusprzęgłowe, to grupa Volkswagena jest najlepiej zaopatrzona w części.  

Używana Skoda Kamiq – jaki silnik wybrać?

Zacznijmy dla odmiany od diesla. Jest tylko jeden – to silnik 1.6 TDI common rail (115 KM/250 Nm). Na dodatek oferowano go tylko przez niespełna rok (2019-2020). Ta jednostka zdążyła się już sprawdzić. Nie zaskakuje ani na plus, ani na minus. Zapewnia wystarczające osiągi, jest oszczędna i dość trwała. Po zakupie warto wymienić nie tylko rozrząd, ale także pasek napędzający pompę oleju.

Silniki benzynowe są natomiast dwa, ale występują łącznie w 11 wersjach (90-115 KM). Niezależnie od tego, którą wybierzemy, „wtopić” będzie raczej trudno. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI słynie z niezawodności i rekordowych przebiegów. 300 tys. km nie jest dla niego jakimś wyczynem, zwłaszcza jeśli ktoś jeździ łagodnie. Zużywa niewiele paliwa, pozytywnie zaskakuje zarówno przyspieszeniami jak też prędkością maksymalną. Jak się ktoś uprze, może do niego zamontować instalację gazową (jednostka ma wprawdzie bezpośredni wtrysk, ale przynajmniej jest wyposażona w hydraulikę zaworową).

Silnik 1.5 TSI ma znacznie lepsze osiągi i pracuje mimo wszystko bardziej kulturalnie. Niestety – w niektórych egzemplarzach pojawia się problem nadmiernego zużycia oleju. Dotyczy on głównie aut z „autostradowym przebiegiem”. Jednostka ta wodzi jednak na pokuszenie, ponieważ oferuje bardzo wysoką kulturę pracy, ma dobre osiągi. Spalanie zależy od temperamentu osoby za kierownicą – da się uzyskać dobre wyniki, ale większość kierowców woli jednak korzystać z osiągów.    

Przykładowe dane techniczne

Używana Skoda Kamiq – jaki jest w eksploatacji?

Całkiem możliwe, że gdyby auto miało nieco inną stylizację, sprzedawałoby się jeszcze lepiej. Jak na taki nieduży samochód, zaskakuje funkcjonalnością. Bardzo dobrze siedzi się w nim za kierownicą.

Precyzja układu kierowniczego jest co najmniej poprawna. W zasadzie każdy silnik z gamy można polecać. To samochód, który sprawdza się zarówno w mieście jak też na trasie. Zdecydowanie najsłabiej radzi sobie w terenie.

Używana Skoda Kamiq – typowe usterki

Główne bolączki modelu to:

  • niektóre egzemplarze 1.5 TSI mają podwyższone zużycie oleju
  • w egzemplarzach z DSG po 200 tys. km zazwyczaj trzeba już regenerować skrzynie biegów (ale to bardziej cecha niż wada)
  • problemy z multimediami: są nowoczesne, ale czasem np. nie łączą się bezprzewodowo z telefonem

Używana Skoda Kamiq – ceny, oferta rynkowa

Zadbane egzemplarze z polskich salonów sprzedają się dość szybko. Nabywcy preferują odmiany benzynowe. Zresztą – diesle praktycznie nie pojawiają się w ogłoszeniach.

Zalety/wady

+ funkcjonalne nadwozie, oszczędny i dość wytrzymały silnik 1.0 TSI, łatwo o egzemplarz z polskiej sieci sprzedaży

– Wysokie ceny używanych aut

CZYTAJ TEŻ: Używana Skoda Fabia III – opinie, usterki. Jaki silnik wybrać?

Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq polift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift
Skoda Kamiq przedlift