Skoda ujawniła wygląd kokpitów nowych, 2024 Kodiaqa i Superba. Jak wam się podobają?
Skoda po kawałeczku odkrywa kolejne elementy następców swoich popularnych modeli. Po zdjęciach aut zakamuflowanych oraz garści danych technicznych, teraz przyszedł czas na kokpity 2024 Kodiaqa i Superba. Największa zmiana? Innowacyjne sterowanie wieloma funkcjami, czyli Smart Dials, ale nie tylko to.
Skoda mocno podgrzewa atmosferę przed jesienną premierą 2024 Kodiaqa i Superba. Tak naprawdę o obu samochodach wiemy już praktycznie wszystkie. Brakuje tylko kropki nad „i” w postaci ujawnienia ich wyglądu.
Ale teraz Czesi uchylili kolejnego rąbka tajemnicy, pokazując zdjęcia kokpitów 2024 Kodiaqa i Superba. Na pierwszy rzut oka prezentują się one bardzo podobnie. Największe różnice dotyczą kształtu przetłoczenia pod ekranem multimedialnym oraz górnej części deski rozdzielczej po stronie pasażera (TUTAJ poznasz plany Skody).
2024 Kodiaq i Superb: zupełnie nowe kokpity
Absolutnie nie dziwi fakt, że kokpity obu modeli zbudowano z tych samych „klocków”. W 2024 Kodiaqu i Superbie mamy więc cyfrowe zegary o przekątnej 10 cali, uzupełnione o wolnostojący wyświetlacz systemu multimedialnego. Teraz ma on 13 cali, czyli jest znacznie większy niż w ustępujących modelach. No i w końcu ergonomicznie usytuowany.
Kolejna mocno zauważalna zmiana to przeniesienie dźwigni automatu (inne przekładnie nie będą oferowane) na kolumnę kierownicy. Dzięki temu jest ona łatwiej dostępna, a konsola środkowa zyskała dodatkowe schowki i schludniejszy wygląd.
Deski rozdzielcze 2024 Kodiaqa i Superba prezentują się nowocześnie i atrakcyjnie. Są też minimalistyczne oraz zaopatrzone w oświetlenie nastrojowe, które ma swoją kontynuację na przednich drzwiach.
Dwuramienna kierownica znana jest choćby z aktualnych Octavii czy elektrycznego Enyaqa. Na jej plus należy zaliczyć pozostawienie fizycznych przycisków (TUTAJ przeczytasz o negatywnym wpływie dotykowych pól na obsługę).
2024 Kodiaq i Superb: Smart Dials
Największą nowość w 2024 Superbie i Kodiaqu względem poprzedników stanowią wielofunkcyjne elementy sterujące, zwane Smart Dials. W obu modelach umieszczono je na konsoli środkowej, pod centralnymi nawiewami. Składają się na nie trzy pokrętła, w które wpisano okrągłe, 32-milimetrowe wyświetlacze.
Para zewnętrznych pokręteł przeznaczona jest do ustawiania temperatury – osobno dla kierowcy i pasażera – oraz ogrzewania i wentylacji siedzeń. Znajdujące się w nich wyświetlacze informują o funkcji, w przypadku której dokonuje się zmiany.
Centralne pokrętło może mieć maksymalnie cztery funkcje, ustawiane za pomocą systemu informacyjno-rozrywkowego. Wśród nich znajdziemy:
- regulację głośności
- intensywność nawiewu
- kierunki nawiewu
- ustawienia Climatronica
- tryby jazdy
- zmianę skali mapy nawigacji
Pomiędzy trybami przełącza się poprzez dłuższe przytrzymanie centralnego kontrolera.
2024 Kodiaq i Superb: ekologicznie
Co jeszcze znajdziemy wewnątrz 2024 Kodiaqa i Superba? Są to ładowanie bezprzewodowe z mocą do 15W i aktywnym chłodzeniem. W czeskim SUV-ie jednocześnie na tacce naładujemy baterie dwóch smartfonów.
Nie zabrakło także czterech wejść USB-C o mocy 45W, a także kolejnego (też USB-C), umieszczonego przy lusterku wstecznym. Jest ono przeznaczone do podłączenia kamerki samochodowej (TUTAJ przeczytasz dlaczego warto ją mieć).
Kodiaq drugiej generacji zostanie wyposażony w ergonomiczne fotele z funkcją masażu pneumatycznego. Również w Superbie znajdzie się ta opcja. Zapewni ona kilka programów masażu (realizowanego przez 10 poduszek masujących), a same siedzenia – podparcie lędźwiowe, ustawiane w czterech kierunkach.
Wewnątrz 2024 Kodiaqa i Superba ma być pełno zrównoważonych materiałów oraz rozwiązań typu Simple Clever. Będą to m.in. parasolki w drzwiach, czy skrobaczka do lodu, zamontowana w klapce wlewu paliwa.
Topowe warianty wyposażenia obu modeli zaoferują kabiny ecoSuite w kolorze czarnym lub brązowym. Oznacza to, że wszystkie tekstylia wykonano w nich całkowicie z poliestru pochodzącego w 100% z recyklingu. Ponadto skóra ecoSuite jest garbowana w sposób ekologiczny z wykorzystaniem pozostałości z obróbki ziaren kawy.