Stalowe felgi w aucie za 165 tys. zł? Wystartowały zamówienia na Fiata 600e. Jakie niespodzianki kryją się w cenniku?
Fiat 600e to kolejny model włoskiej marki, który budowany będzie w polskiej fabryce w Tychach. Włosi właśnie zaczęli zbierać zamówienia na swój najnowszy model. Póki co – wyłącznie w wersji elektrycznej. Ile kosztuje?
Nowy crossover Fiata docelowo oferowany będzie zarówno w wersji spalinowej (jako hybryda), jak i w wariancie w pełni elektrycznym. Lecz jako pierwsza na rynek trafi druga odmiana. To Fiat 600e, który napędzany jest silnikiem o mocy 156 KM, a życiodajne elektrony czerpie z baterii o pojemności 54 kWh. Producent deklaruje zasięg do 600 km w cyklu miejskim i nieco ponad 400 km w cyklu mieszanym (WLTP).
Ceny Fiata 600e startują z poziomu 165 000 zł. Tyle trzeba zapłacić za podstawowy wariant (RED). (RED) – bo taką, oryginalną pisownię stosuje Fiat – nie rozpieszcza jednak wyposażeniem. Na pokładzie znajdują się m.in. klimatyzacja automatyczna, tempomat czy reflektory w technologii LED. Zabrakło jednak choćby felg aluminiowych. (RED) wyjeżdża z fabryki na 16-calowych obręczach ze stali.
Bogatsza odmiana La Prima oznacza wydatek przynajmniej 190 tys. zł. Za te pieniądze Fiat dorzuca do wyposażenia 600e m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjny tempomat, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, kamerę cofania czy system bezkluczykowego otwierania samochodu.
Polski Fiat
Wraz z rozpoczęciem zamówień na 600e, Fiat zaprasza na jazdy testowe tym produkowanym w tyskiej fabryce koncernu Stellantis modelem. Przyjrzyjmy się mu w szczegółach.
Nowy 600e to miejski crossover, którego nadwozie mierzy 4,17 m długości, a rozstaw osi to 2,56 m. Z kolei bagażnik pomieści 360 litrów. Atrakcyjnie zarysowana sylwetka ma w sobie liczne odwołania do najnowszej, elektrycznej odsłony kultowego Fiata 500.
Zarówno wersję (RED), jak i La Prima napędza silnik elektryczny o mocy 156 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 s, zaś prąd czerpie z baterii litowo-jonowej o pojemności 54 kWh. Zasięg 600e to 409 km (w cyklu mieszanym WLTP). W jeździe miejskiej samochód powinien przejechać zaś dodatkowe 200 km.
Za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 100 kW baterię można „nabić” do 80% pojemności w czasie do 30 minut. Z kolei ładowarka pokładowa ma moc 11 kW i pozwala w pełni naładować akumulator w mniej niż 6 godzin. (TUTAJ przeczytasz o szybkości ładowania elektryka).
Fiat 600e: wnętrze
Kabina włoskiego crossovera ma być niezwykle przyjazna w codziennym użytkowaniu. Fiat chwali się m.in. przestronnością schowków, które udało się w niej wygospodarować. Ich łączna pojemność wynosi 15 litrów, a w konsoli środkowej znalazły się elastyczne uchwyty na kubki.
Jednak wnętrze 600e to nie tylko walory praktyczne. Fiat oferuje również funkcją nazwaną „terapią kolorami”. Jak ona działa w praktyce? Jak informują Włosi: „klienci mogą wybrać do 8 różnych kolorów oświetlenia otoczenia z wieloma domyślnymi kombinacjami i łącznie 64 różnymi dopasowaniami, co zapewnia bezprecedensowe doznania przestrzenne”.
Ponadto w kabinie nowego Fiata 600e znaleźć można 7-calowy ekran kierowcy oraz 10,25-calowy, centralny wyświetlacz systemu multimedialnego. Do dyspozycji pasażerów oddano też złącza USB. Co warte odnotowania, Fiat wspiera również ustępujący standard tego portu. Dlatego obok USB-C, 600e dysponuje również gniazdami USB A.
Wszystkie szczegóły dotyczące nowego Fiata 600e przedstawiliśmy TUTAJ.
Zamówienia, które właśnie wystartowały, dotyczą tylko elektrycznej odmiany. W połowie 2024 roku do 600e dołączy również hybrydowy wariant tego crossovera. Jego podstawą będzie 3-cylindrowy silniki benzynowy o pojemności 1,2 litra.