Strefa Marek OTOMOTO

Hyundai

15 października 2024

INSTER, czyli niska cena i wysokie ambicje. 5 powodów, dla których warto czekać na nowego Hyundaia

Hyundai INSTER to świetny sposób na wejście w świat elektromobilności. Mimo swoich kompaktowych rozmiarów oferuje wielkie możliwości. Przyjrzyjmy się najważniejszym z nich.

Rynkowy debiut Hyundaia INSTERA zbliża się wielkimi krokami. Model ten ma w sobie potencjał, by zrewolucjonizować segment małych samochodów elektrycznych. Wszystko dzięki temu, że przenosi on w świat miejskich pojazdów najważniejsze wyróżniki większych elektryków z gamy Hyundaia.

Kompaktowy rozmiar

Hyundai INSTER mierzy 382,5 cm długości oraz 161 cm szerokości, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w metropoliach, cierpiących na wieczny deficyt miejsc postojowych.

Równocześnie, dzięki solidnej wysoko poprowadzonej linii dachu (157,5 cm) oraz imponującemu rozstawowi osi (258 cm) miejski spryciarz Hyundaia zachowuje równowagę pomiędzy kompaktowym rozmiarem nadwozia a przestronnością wnętrza.

W efekcie INSTERA nie tylko łatwo zaparkować, ale i zapakować – nawet największą ilością bagażu czy przydatnych drobiazgów.

Przygodowa natura

Wśród nich znaleźć się może choćby rower elektryczny. Dzięki funkcji Vehicle-to-Load (V2L) prąd zgromadzony w akumulatorze trakcyjnym może posłużyć nie tylko do pokonywania kolejnych kilometrów, ale i do zasilania dowolnych urządzeń elektrycznych.

A to sprawia, że na INSTERZE można polegać nie tylko w czasie codziennych dojazdów, ale i przy planowaniu czasu wolnego. Tym bardziej że konstruktorzy zastosowali w tym kompaktowym aucie wiele przydatnych lifehacków, dzięki którym można wykorzystać każdy centymetr przestrzeni.

I tak, wszystkie siedzenia (w tym fotel kierowcy) można złożyć na płasko, zyskując wygodną przestrzeń do relaksu. Co istotne, możliwości aranżacji przestrzeni pasażerskiej w INSTERZE ogranicza tylko nasza wyobraźnia. Gdy zajdzie taka potrzeba, tylne siedzenia można przesunąć do przodu, by zmieścić w bagażniku wielkogabarytowe przedmioty. Z kolei konstrukcja pierwszego rzędu pozwala na swobodną zmianę miejsca pomiędzy siedzeniami kierowcy a pasażera, co przydaje się nie tylko na ciasnych parkingach.

Zasięg podróżnika

Mając samochód oferujący aż tak wiele funkcji, trudno ograniczać się wyłącznie do codziennych dojazdów do pracy.

Gdy zbudzi się w nas zew przygody, najmniejszy z elektrycznych Hyundaiów jest gotowy nawet na największe wyprawy. To za sprawą zasięgu wynoszącego nawet 355 km oraz możliwości szybkiego ładowania z mocą 120 kW. A to sprawia, że w czasie półgodzinnej przerwy na kawę INSTER odzyska większość dostępnego zasięgu.

Bo właśnie 30 minut trwa naładowanie jego baterii od 10 do 80%. Jednak nie tylko szybkość ładowania jest tu z wyższej półki.

Z górnej półki

Również wyposażenie małego elektryka z Korei okazuje się dalekie od stereotypów na temat przystępnych cenowo aut. INSTER oferuje kompleksowy pakiet technologiczny, który doskonale sprawdził się już w większych elektrykach Hyundaia.

Zaawansowany system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym oraz cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala pozwalają na wygodne korzystnie z wszystkich funkcji pojazdu, w tym nawigacji i multimediów, przy zachowaniu pełnego dostępu do informacji i łączności.

Z kolei szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, które wchodzą w skład pakietu Hyundai Smart Sense, nie tylko potęguje przyjemność płynącą z jazdy INSTEREM, ale również znacząco poprawiają bezpieczeństwo podróży.

Dzięki takim funkcjom jak automatyczne hamowanie awaryjne czy monitorowanie martwego pola, INSTER pozwala kierowcy poczuć się pewnie, a asystent utrzymania pasa ruchu wraz z adaptacyjnym tempomatem dbają o jego wygodę.

Ekologiczne materiały

Czy trzeba czegoś więcej, by cieszyć się spokojem ducha w czasie podróży? Oczywiście, że tak – w końcu zawsze może być lepiej. Wszędzie, gdzie to tylko było możliwe, inżynierowie koreańskiej marki zastosowali ekologiczne materiały.

Błyszczący czarny lakier nadwozia wykonano z przetworzonych zużytych opon, a wewnątrz kabiny wykorzystano materiały powstałe z recyklingu butelek PET oraz bio-polipropylenu, pochodzącego z trzciny cukrowej.

Ekologiczny napęd, ekologiczne materiały i wiele przydatnych funkcji. To wszystko w przystępnej cenie, którą poznamy w najbliższych dniach. Czy trzeba czegoś więcej?

Nie zwlekaj – stań się częścią rewolucji w miejskiej elektromobilności.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ