Strefa Marek OTOMOTO

Hyundai

21 listopada 2024

Aż o 95 tys. zł spadła bazowa cena Hyundaia IONIQ 6. Co jeszcze zmieniło się w modelu na rok 2025?

Hyundai IONIQ 6 to doceniany model, który zdobył między innymi prestiżowy tytuł Światowego Samochodu Roku 2023. Wyróżnia się wyjątkową sylwetką streamlinera oraz innowacyjną architekturą elektryczną 800V. Teraz do listy tych zalet dołącza przełomowo niska cena, która zawstydza nawet spalinowych konkurentów. Skąd wzięła się tak duża obniżka?

Zapis na jazdę testową

189 900 zł – właśnie tyle kosztuje podstawowy wariant IONIQ-a 6 z roku modelowego 2025. Tymczasem w kończącym się już roku 2024 Hyundai przyczepiał do tego auta metkę z ceną od 284 900 zł (236 900 zł w trwającej aktualnie promocji). Oznacza to, że bilet wstępu do świata tego koreańskiego modelu potaniał aż o 95 tys. zł (jeśli liczyć kwoty wyjściowe) lub 47 tys. zł (po uwzględnieniu rabatu wynikającego z wyprzedaży rocznika). Jak to możliwe?

Odpowiedź jest niespodziewanie prosta i składa się z dwóch części. Przede wszystkim Hyundai zwiększył różnorodność napędów, co pozwoliło zaoferować INONIQ-a 6 w bardziej przystępnej cenie.

Ponadto obniżka cen wynika z dodania do oferty nowych wersji wyposażenia. Dotychczas IONIQ 6 dostępny był wyłącznie w wariancie UNIQ. Teraz gamę uzupełniły dwie pozycjonowane niżej odmiany (DYNAMIQ – w cenie od 189 900 zł oraz TECHNIQ – od 204 900 zł) i jedna wersja dla klientów chcących się wyróżnić (BLACK EDITION – od 247 900 zł), która uplasowała się powyżej odmiany UNIQ. Ta ostania w roku modelowym 2025 potaniała do 244 900 zł.

Szerszy wybór napędów

Istotnym czynnikiem umożliwiającym obniżenie bazowej ceny IONIQ-a 6 jest wprowadzenie do oferty słabszego wariantu z mniejszym akumulatorem trakcyjnym. Jest to zestaw składający się ze 151-konnego silnika elektrycznego oraz baterii o pojemności 53 kWh, łączony z dwiema najtańszymi wersjami wyposażenia. Zasięg tego modelu wynosi 429 km, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h to satysfakcjonujące 8,8 s.

O ile klienci chętni na podstawową odmianę DYNAMIQ mają do wyboru tylko ten silnik, o tyle w przypadku znajdującej się szczebel wyżej wersji TECHNIQ dostępna jest jeszcze 229-konna jednostka łączona z większą baterią (77 kWh). To doskonale znany już tandem, który Koreańczycy oferują w tym modelu od chwili jego rynkowego debiutu. Zapewnia do 614 km zasięgu i sprint do „setki” w 7,4 s.

Zarówno 151-, jak i 229-konna odmiana wprawiane są w ruch przez koła tylnej osi. Jednak Hyundai ma jeszcze asa w rękawie. To 325-konny wariant z napędem 4x4, który łączony jest z liniami wyposażenia UNIQ oraz BLACK EDITION. Najmocniejszy IONIQ 6 korzysta z tej samej baterii trakcyjnej co mocniejsza z odmian 2WD. Jednak w tym przypadku, co naturalne, 77 kWh zgromadzonej energii pozwala na pokonanie nieco mniejszego dystansu. W efekcie zasięg odmiany z napędem na wszystkie koła wynosi do 583 km. W zamian odwdzięcza się ona wręcz skokową poprawą dynamiki, co wyraża przyspieszenie od 0 do 100 km/h w rewelacyjne 5,1 s.

Ile trzeba dopłacić do mocniejszych odmian? Pełny cennik Hyundaia IONIQ 6 z roku modelowego 2025 wygląda następująco:

Wyposażenie

Rzeczywiście, 189 900 zł za tak zaawansowany technologicznie pojazd brzmi świetnie. Jednak jak wprowadzenie tańszych wersji wpłynęło na listę wyposażenia? Na początek dobra wiadomość – już podstawowy wariant DYNAMIQ ma wszystko, co dziś niezbędne. Na pokładzie są m.in.:

  • gniazdo do ładowania (V2L) we wnętrzu
  • komplet poduszek powietrznych
  • reflektory LED
  • elektrycznie składane lusterka boczne
  • 18-calowe felgi aluminiowe
  • podgrzewane fotele
  • podgrzewana, obszyta skórą kierownica
  • cyfrowe zegary (12,3")
  • system multimedialny z nawigacją i ekranem dotykowym (12,3")
  • łączność ze smartfonami Android Auto i Apple Car Play
  • dostęp bezkluczykowy
  • kamera cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania

Odmiana TECHNIQ uzupełnia listę wyposażenia m.in. o:

  • przyciemniane tylne szyby
  • reflektory matrycowe LED
  • wysuwane automatycznie klamki zewnętrzne
  • elektrycznie sterowane fotele
  • podgrzewaną kanapę
  • oświetlenie nastrojowe
  • pompę ciepła
  • asystenta monitorowania martwego pola
  • zewnętrze gniazdo ładowania V2L

Wariant UNIQ dorzuca do powyższych:

  • 20-calowe felgi aluminiowe
  • fotel kierowcy z pamięcią ustawień
  • tapicerkę ze skóry ekologicznej
  • wyświetlacz Head-Up
  • system kamer 360
  • system wyświetlający widok z martwego pola
  • system audio BOSE

Z kolei topowy wariant BLACK EDITION wyróżnia się:

  • 20-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze czarnym
  • tapicerką skórzano-materiałową
  • lakierowanymi na czarno listwami oraz znaczkami

Każdy Hyundai IONIQ 6 objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz 5-letnią ochroną assistance.

Zapis na jazdę testową