Strefa Marek OTOMOTO
Hyundai
122 900 zł za elektrycznego SUV-a? Tyle kosztuje najtańszy Hyundai Kona w programie „Mój elektryk”
Hyundai Kona Electric to nietuzinkowy SUV, który łączy nowatorską stylizację z ekologicznym napędem elektrycznym. Dzięki temu przy jego zakupie można skorzystać z programu rządowych dopłat, łącząc w ten sposób dbałość o planetę z dbałością o własne finanse.
Hyundai Kona Electric oferowany jest w dwóch wariantach mocy. Słabszy ma 136 KM i łączony jest z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 48,6 kWh. Dzięki temu dysponuje zasięgiem do 380 km. Mocniejszy ma już moc 204 KM i większą baterię o pojemności 64,8 kWh. Na jednym ładowaniu może przejechać do 510 km.
To są podstawowe parametry elektrycznego SUV-a.
„Mój elektryk” – podstawy programu
Program „Mój elektryk” to rządowe dofinansowanie do zakupu nowych samochodów bezemisyjnych. Wysokość wsparcia w przypadku aut osobowych wynosi od 18 750 do 27 000 zł.
Aby otrzymać pieniądze, należy być obywatelem Polski i złożyć deklarację zobowiązującą do użytkowania samochodu przez co najmniej 2 lata. Wartość auta nie może być wyższa niż 225 000 zł, a rządowa dopłata wyniesie 18 750 zł. W przypadku posiadaczy Karty Dużej Rodziny nie obowiązuje limit ceny pojazdu, ponadto otrzymają oni wyższe wsparcie w kwocie 27 000 zł.
Również przedsiębiorcy mogą aplikować po środki z programu „Mój elektryk”. Przy zakupie samochodu osobowego mogą liczyć na wsparcie do 18 750 zł lub też do 27 000 zł. Aby uzyskać wyższe dofinansowanie, konieczna jest deklaracja rocznego przebiegu nie mniejszego niż 15 000 km. Trzeba też pamiętać, że w przypadku firm limit cenowy uzależniony jest od sposób rozliczania VAT w firmie.
Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Co ważne, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zakup samochodu objętego rządową dopłatą sfinansować za pomocą leasingu.
Wyszukaj nowe pojazdy elektryczne KONA
Brak wyników wyszukiwania
Moja Kona – ile kosztuje?
Tyle teorii. Jak w praktyce wygląda cena Hyundaia Kony Electric po uwzględnieniu dopłaty z programu „Mój elektryk”? Oczywiście wszystko zależy od wybranej wersji samochodu i kwoty dofinansowania, która przysługuje konkretnemu kupującemu.
O ile wariant 204-konny oferowany jest w 3 poziomach wyposażenia, o tyle podstawowa, 136-konna odmiana dostępna jest tylko w wersji Smart. Takie auto ma w zasadzie wszystkie niezbędne elementy wyposażenia. Są tu m.in. komplet poduszek powietrznych, reflektory LED, 17-calowe felgi aluminiowe, podgrzewane przednie fotele, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, cyfrowe zegary (12,3”) wraz z dotykowym ekranem systemu info-rozrywki (12,3”) czy kamera cofania.
W promocji 136-konna Kona Smart kosztuje teraz 149 900 zł. Cena auta po uwzględnieniu dopłaty uzależniona będzie od poziomu dotacji przysługującej konkretnemu kupującemu i wynosić będzie od 122 900 do 131 150 zł.
Ta sama wersja wyposażenia, ale w połączeniu z mocniejszym silnikiem i pojemniejszą baterią (204 KM i 64,8 kWh) kosztuje w promocji 166 900 zł. Doliczając do tego wsparcie z rządowego programu, jej cena wahać się będzie od 139 900 do 148 150 zł.
204-konna Kona oferowana jest jeszcze w dwóch bogatszych wariantach. Plasujący się pośrodku Executive do wyposażenia odmiany Smart dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, elektrycznie sterowane fotele czy tapicerkę skórzano-materiałową. Takie auto kosztuje w promocji 180 900 zł, co oznacza, że wykorzystując dofinansowanie z programu „Mój elektryk” przyjdzie nam za nie zapłacić od 153 900 do 162 150 zł.
Na szczycie gamy znalazła się najbogatsza odmiana Platinum. Uzupełnia ona wyposażenie Kony m.in. o reflektory projekcyjne LED, podświetlaną przednią listwę ozdobną, 19-calowe obręcze aluminiowe czy skórzaną tapicerkę wraz z wentylowanymi fotelami i podgrzewanymi miejscami z tyłu. Do tego na liście wyposażenia znajdują się wyświetlacz head-up, system kamer 360, czy cyfrowy kluczyk. Odmiana Platinum kosztuje w promocji 198 900 zł, zaś przy wykorzystaniu dopłaty od 171 900 do 180 150 zł.