Suzuki Jimny IV – niedrogie auto terenowe
Do tego rynienki na dachu, drzwi wyprofilowane w charakterystyczny sposób dla lepszego obserwowania kół przednich, 15-calowe felgi i opony o profilu 80 – to wszystko sprawia, że auto staje się bardzo praktyczne. Jimny IV produkowany jest od 2018 w jednej fabryce w Japonii, a obecne zainteresowanie modelem zdecydowanie przerasta możliwości produkcyjne.
Suzuki Jimny IV – zalety
To właśnie właściwości terenowe tego auta sprawiły, że Jimny zyskał tak szeroką rzeszę zwolenników. Samochód został oparty na ramie, wyposażony w prosty napęd na 4 koła oraz reduktor, wspierający kierowcę w najtrudniejszych warunkach. Systemy wspomagające wjazd i zjazd ze wzniesienia z pewnością przydadzą się w trudnym terenie. Dodatkowo, w standardowym wyposażeniu Jimny’ego znajdziemy Dual Sensor Brake, czyli czujnik przedkolizyjny, system ostrzegania przez zmianą pasa czy zygzakowaniem pojazdu oraz funkcję rozpoznawania znaków drogowych.
Kupując Suzuki nie staniemy przed skomplikowanym wyborem: jaki silnik wybrać. Do wyboru jest tylko benzynowy, wolnossący silnik o pojemności 1.5 l i mocy 101 KM. Jednostka ta jest prosta w budowie i raczej nie sprawia problemów.
Koszt zakupu
Cena z pewnością mocno przyczyniła się do sukcesu tego modelu. Koszt zakupu nowego auta w podstawowej wersji to ok. 68 tys. złotych, a w najwyższej – niespełna 80 tys. złotych.
Kilka tysięcy więcej zapłacimy ze wersję z 4-stopniową skrzynią automatyczną. Niestety, zakup tego auta nie jest łatwy, bo na auto z salonu czeka się dość długo, a na rynku wtórnym Jimny IV nie jest jeszcze zbyt popularny. Czy warto włożyć trochę wysiłku w poszukiwania? Sprawdź, jak Jimny wypadł w naszym teście.