24 września 2024

Jak jeździ MG ZS Hybrid+? Brytyjczycy już sprawdzili taniego SUV-a z Chin

2025 MG ZS Hybrid+ - przód
Zdjęcie: youtube.com/What Car?

Zupełnie nowe MG ZS Hybrd+ imponuje mocą układu napędowego i ceną. W Polsce za to auto trzeba zapłacić przynajmniej 98 900 zł. A jak jeździ drugie wcielenie chińskiego bestsellera? To sprawdzili Brytyjczycy z renomowanego magazynu What Car?. Jest lepiej, ale…

2025 MG ZS Hybrid+ w drugim wcieleniu awansowało z klasy miejskiej do kompaktowej. Obecnie pomiędzy zderzakami mierzy 443 cm, co oznacza, że względem poprzednika jest o 11 cm dłuższe. Jego nadwozie wyróżnia się też lepszymi niż wcześniej proporcjami, ale prawdziwa rewolucja ma miejsce pod maską.

SPRAWDŹ OFERTY W OTOMOTO Lease

O ile w poprzedniku – nie licząc niedostępnego w Polsce wariantu elektrycznego – pracował silnik wolnossący lub turbodoładowany, o tyle 2025 MG ZS Hybrid+ debiutuje z mocnym, 197-konnym układem hybrydowym. Zwyczajne warianty dołączą do niego w przyszłym roku (TUTAJ przeczytasz megatest poprzedniego MG ZS-a).

2025 MG ZS Hybrid+: mocny napęd

W naszym kraju 2025 MG ZS Hybrid+ można zamawiać od 17-18 września 2024 roku. Ale brytyjski magazyn What Car? już przeprowadził obszerny test tego samochodu. Jest on podzielony na 5 głównych kategorii. Obok wstępu, są to jazda, wnętrze, praktyczność oraz zakup i posiadanie.

„MG ZS jest zaskakująco duże. Mimo że pod względem ceny przebija małe SUV-y, takie jak Ford Puma i Peugeot 2008, w rzeczywistości okazuje się nieco dłuższy od Nissana Qashqaia. Jest to więc rodzinny SUV z dużą ilością miejsca z tyłu i odpowiednio dużym bagażnikiem” – czytamy we wstępie.

2025 MG ZS Hybrid+ korzysta z dwóch silników. Spalinowy wytwarza 102 KM, natomiast elektryczny – 136 KM. Łącznie napęd hybrydowy oferuje 197 KM i 465 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na przednie koła poprzez 3-biegowy automat. Bateria trakcyjna ma pojemność 1,83 kWh.

Według autora testu hybrydowy ZS po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu staje się zaskakująco szybki. Świadczy o tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,7 s. To lepszy wynik niż uzyskują hybrydowe odmiany Dacii Duster czy Renault Captura.

Autor chwali także płynne działanie automatu, choć czasem zdarza się mu reagować nieco powolnie.

„Niespokojna” jazda

Układ jezdny 2025 MG ZS-a Hybrid+ jest już mniej imponujący niż jego napęd. „Jazda jest zawsze niespokojna i czasami szarpana w mieście. I chociaż sytuacja poprawia się przy większych prędkościach, ZS nadal wierci się bardziej niż większość rywali, w tym Duster i Captur” – czytamy w artykule.

Powody do narzekań daje również nadmierny hałas z opon – tym wyraźniejszy, z im większą prędkością się jedzie. Wewnątrz słychać również nieco szumów pochodzących od wiatru, owiewającego nadwozie.

Ale 2025 MG ZS Hybrid+ okazuje się łatwy w manewrowaniu podczas jazdy po mieście, a jego nadwozie nie przechyla się przesadnie na krętych drogach. W rezultacie trzyma się bliżej pionu niż ma to miejsce m.in. w nowej Dacii Duster (TUTAJ przeczytasz megatest wersji hybrydowej).

Niestety, przy ostrzejszej jeździe układ jezdny nie ma wystarczająco dużo przyczepności. Z kolei układ kierowniczy na wprost pracuje „w dziwnie niejasny sposób”. Przy mocniejszym skręcie nagle na kierownicy pojawia się bardzo dużo siły, co jest nienaturalne i pozbawia pewności w czasie szybszej jazdy.

2025 MG ZS Hybrid+: jakościowy kokpit

Pomimo budżetowej ceny, jakość wykończenia kabiny wcale nie przypomina „wnętrza ogrodowej szopy”. „Górna część deski rozdzielczej jest w rzeczywistości wykonana z gęstego, miękkiego plastiku, a przód kokpitu jest owinięty materiałem ze sztucznej skóry, w zależności od poziomu wyposażenia” – czytamy w teście.

Również twarde plastiki wyglądają solidnie i lepiej niż w Fordzie Pumie, Renault Capturze, nie mówiąc już o Dacii Duster. 12,3-calowy ekran centralny (w Polsce dostępny od drugiej z trzech wersji wyposażenia) jest nieco odchylony do góry, co ma ułatwić korzystanie z niego. Niestety, powoduje to efekt uboczny w postaci odblasków.

Sam ekran szybko reaguje na dotyk, a przechodzenie pomiędzy funkcjami powoduje niewielkie opóźnienie. System operacyjny nie jest jednak najbardziej intuicyjny, ale sprawę „załatwiają” Android Auto i Apple CarPlay.

Klimatyzacją zarządza się wyłącznie przez centralny wyświetlacz. A to powoduje, że chcąc zmienić np. temperaturę trzeba najpierw opuścić menu smartfona. Można jednak skorzystać z konfigurowalnego klawisza na kierownicy i przypisać mu np. zarządzanie klimatyzacją.

Kolejne minusy 2025 MG ZS-a Hybrid+ to brak możliwości wysuwania kierownicy (regulacja wyłącznie w zakresie góra-dół) oraz regulacji odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Przestrzeń jak w Nissanie Qashqaiu

Jedną z największych zalet nowego MG jest przestronne wnętrze, w którym nie brakuje schowków. Z przodu i z tyłu to chińskie auto oferuje wyraźnie więcej miejsce niż np. Dacia Duster czy Peugeot 2008.

„W rzeczywistości ZS jest mniej więcej tak przestronny z tyłu jak Nissan Qashqai – znacznie droższy rodzinny SUV. A dzięki wysokim bocznym oknom i jasnoszarej podsufitce kanapa wcale nie wydaje się klaustrofobiczna” – czytamy w teście.

Z kolei 443-litrowy bagażnik oferuje więcej przestrzeni niż ten w Peugeocie 2008 i niewiele ustępuje temu w Qashqaiu.

Anglicy chwalą 2025 MG ZS Hybrid+ za cenę i wyposażenie (w tym w systemy wsparcia kierowcy – praktycznie niedostępne w poprzedniku), jakie za nią otrzymujemy. Duży plus należy mu się za średnie zużycie paliwa, wynoszące 45 mpg (6,3 l/100 km) przy spokojnej jeździe, a także za 7-letnią gwarancję mechaniczną.

2025 MG ZS Hybrid+: werdykt

2025 MG ZS Hybrid+ w teście magazynu What Car? zapracowało na 3 z 5 gwiazdek. Wśród zalet tego samochodu autor artykułu wymienia:

  • niską cenę
  • przestrzeń na kanapie
  • 7-letnią gwarancję mechaniczną

Po stronie wad mamy:

  • „niespokojną” jazdę
  • hałas spod kół
  • najsłabszy wynik niezawodności marki MG w badaniu What Car? z 2023 roku

„2025 MG ZS Hybrid+ ma wiele zalet, w tym niską cenę i porządne wyposażenie seryjne. Imponuje również osiągami i oszczędnością paliwa, ma przestronną kanapę i duży bagażnik. Szkoda tylko, że nie prowadzi się lepiej i że pozycja za kierownicą nie każdemu będzie odpowiadać” – czytamy w podsumowaniu testu.

Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
Nowe MG ZS
2025 MG ZS
2025 MG ZS