Tak wygląda Alfa Romeo z Polski! Pierwsze zdjęcia miejskiego crossovera
Trzeci miejski crossover z tyskiej fabryki nabiera kształtów. Do internetu wyciekły właśnie pierwsze, jeszcze nieoficjalne, zdjęcia Alfy Romeo Milano. Jak wam się podoba?
Miejski crossover Alfy Romeo ma być pierwszym samochodem tego producenta wytwarzanym poza Włochami. Ma być też pierwszym, który powstał w oparciu o technologię byłego już koncernu PSA Peugeot-Citroen. Choć do tej pory przypuszczano, że będzie nazywał się Brennero, najprawdopodobniej otrzyma nazwę Milano. Dlaczego? O tym pisaliśmy TUTAJ.
Od początku o nowej Alfie Romeo wiadomo, że będzie bliźniaczą konstrukcją z Fiatem 600 i Jeepem Avengerem. Wszystkie trzy modele mają powstawać na jednej linii produkcyjnej fabryki samochodów w Tychach. Właśnie uruchomiono tam już produkcję Fiata, natomiast Alfa dołączy do swojego rodzeństwa najprawdopodobniej w przyszłym roku.
Alfa Romeo Milano: na rynku od 2024 roku
Choć oficjalna premiera Alfy Romeo Milano nastąpi pod koniec bieżącego roku, właśnie poznaliśmy wygląd tego samochodu. Stało się tak za pomocą zdjęć zegarów i systemu multimedialnego, które wyciekły do internetu.
Pod względem wymiarów auto ma być bliskie Fiatowi 600 i Jeepowi Avengerowi. Oznacza to, że pomiędzy zderzakami będzie mierzyć około 420 cm. Włosi od początku obiecywali też atrakcyjne nadwozie pełne elementów typowych dla Alfy Romeo.
Na zdjęciach widać scudetto wpisane w odważny przód, wznoszącą się ku górze linię boczną czy klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach dachowych. Z tyłu znalazły się z kolei wąskie światła LED z sygnaturą świetlną zbliżoną choćby do tej z Tonale (TUTAJ przeczytasz więcej o tym aucie).
Całość prezentuje się… No właśnie. Na razie, przynajmniej według piszącego te słowa, Alfa Romeo sprawia gorsze wrażenie niż jej bliźniacze modele. Ale w innych kolorach, na innych zdjęciach to włoskie auto być może będzie wyglądało lepiej. W końcu marka zobowiązuje.
Pierwsze takie auto włoskiej marki
Alfa Romeo Milano to drugi model tego producenta, który zostanie zaprezentowany po powołaniu koncernu Stellantis. Oczywiście, nie licząc 33 Stradale (TUTAJ przeczytasz o nim więcej) – auta wybitnie ekskluzywnego i przeznaczonego dla wąskiego grona odbiorców.
Pierwszym było Tonale, powstałe jeszcze z wykorzystaniem technologii nieistniejącego już koncernu Fiat-Chrysler Automobiles. Co ciekawe, to ostatni model koncernu Stellantis, w jakim po nią sięgnięto.
Alfa Romeo Milano pod względem technicznym czerpie już pełnymi garściami z najnowszej technologii. Została ona oparta więc na modułowej platformie CMF, zdolnej do „przyjęcia” zarówno napędu spalinowego, jak i elektrycznego.
Po stronie klasycznej motoryzacji na 99% znajdzie się 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 100 lub 136 KM. Mocniejszy wariant ma być zaopatrzony w układ hybrydowy oraz dwusprzęgłową przekładnię automatyczną.
Po stronie przyszłej motoryzacji będzie z kolei pracował 156-konny silnik elektryczny. Życiodajne elektrony ma on czerpać z baterii litowo-jonowej, umieszczonej w przestrzeni pomiędzy osiami. W przypadku modeli Fiata i Jeepa ma ona pojemność 54 kWh i może przyjąć prąd z maksymalną mocą 100 kW. Czyli niezbyt okazałą (TUTAJ przeczytasz o szybkości ładowania).
Elektryczna Alfa Romeo Milano od 0 do 100 km/h powinna rozpędzać się w czasie około 9 s. Bateria z kolei w cyklu mieszanym powinna wystarczyć na około 400 km (według WLTP), natomiast w miejskim – nawet na 600 km.
Alfa Romeo Milano: ma być sportowo, choć...
Miejski crossover Alfy Romeo na tle Fiata 600 i Jeepa Avengera ma się wyróżniać najbardziej sportową naturą. Włosi twierdzą nawet, że dynamika jazdy Milano będzie odpowiadała większym i bardziej dorosłym modelem.
I tutaj pojawia się pewien problem, ponieważ prawdziwe emocje zza kierownicy można czerpać podróżując Giulią lub Stelvio. Oba auta mają bardzo bezpośrednie układy kierownicze, wyróżniają się szybkimi reakcjami oraz ogromnymi chęciami do dynamicznej jazdy.
Tego samego nie można powiedzieć o Tonale, które stawia na… wszechstronność. Owszem, jego nadwozie i wnętrze wyznają zasady znane z innych modeli Alfy Romeo, ale np. układ kierowniczy nie jest równie wartki, co we wspomnianych wyżej modelach. A to mocno przekłada się na wrażenia z jazdy.
Alfa Romeo Milano, niezależnie od charakteru, to z pewnością samochód, którego ta włoska marka bardzo potrzebuje. Dzięki niemu wejdzie w świat elektromobilności i będzie dostępna dla znacznie szerszego grona nabywców niż obecnie.
Następca Giulii pojawi się w 2025 r.
Pierwszy model Alfy Romeo, zaprojektowany jako samochód w pełni elektryczny, pojawi się w 2025 roku. Ma być to następca Giulii. Plotki głoszą, że to auto w nowym wydaniu stanie się trójbryłowym crossoverem o pięknie stylizowanym nadwoziu.
Jeszcze bardziej przełomowy dla Alfy Romeo ma być rok 2027, kiedy jej cała gama będzie już w pełni elektryczna.