Tak wygląda nowa Lancia Ypsilon: Włochom znów nie udało się dochować tajemnicy

Po Fiacie 600, teraz wyciekł również wygląd zupełnie nowej Lancii Ypsilon. Nie ma się jednak, czemu dziwić, skoro kolejna generacja tego modelu paradowała podczas sesji zdjęciowej w Rzymie bez żadnego kamuflażu.
Z pokazanym oficjalnie w drugiej połowie 2023 roku Fiatem 600 było tak samo. Na kilka miesięcy przed premierą do sieci trafiły zdjęcia tego samochodu, przyłapanego podczas kręcenia filmu promocyjnego. Jak widać, Włosi nie wyciągnęli z tego żadnych wniosków i ponownie popełnili ten sam błąd. No chyba że to działanie celowe…
Lancia Ypsilon w aktualnej wciąż formie w sprzedaży znajduje się od 2011 roku. Pod względem technicznym jest spokrewniona z Fiatem 500, z którym powstaje w tyskiej fabryce koncernu Stellantis.
Co ciekawe, Lancia Ypsilon obecnie jest oferowana wyłącznie na jednym, włoskim rynku, gdzie sprzedaje się nad wyraz dobrze. W 2023 roku, z wynikiem 44 743 rejestracji, była trzecim najpopularniejszym modelem we Włoszech. Jakby tego było mało, znalazła o 9% więcej klientów niż w 2022 roku.
Nowa Lancia Ypsilon: oryginalny styl
Teraz, wraz z premierą kolejnej generacji Lancii Ypsilon, trafi ona również na inne rynki. Nowe auto wyróżnia się przede wszystkim oryginalną stylistyką nadwozia i charakterystycznym przodem z diodową listwą świetlną, biegnącą przez całą jego szerokość.
Z boku to klasyczny, 5-drzwiowy model miejski, w którym klamki drzwi ukryto w tylnych słupkach. Najlepsze wrażenie robi jednak tył Lancii Ypsilon z parą okrągłych lamp (TUTAJ poznasz plany Lancii).
Wewnątrz widać typowy dla współczesnych samochodów cyfrowy kokpit. Czyli zestaw wskaźników na ekranie oraz duży wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, zorientowany w stronę kierowcy. Wyróżnikiem kabiny tego auta ma być intrygującą konsola środkowa z dużą, okrągłą podstawką.
Znana technologia
Nowa Lancia Ypsilon pod względem technicznym bazuje na platformie CMF/e-CMF, która „obsługuje” całą gamę modeli koncernu Stellantis. Można ją znaleźć zarówno w Fiacie 600, jak i w Peugeocie 208, czy w Citroenie C4.
Auto ma być dostępne zarówno z napędem elektrycznym, jak i hybrydowym. Tutaj raczej nie powinno być żadnego zaskoczenia. Po stronie hybrydowej znajdziemy zapewne 1,2-litrową jednostkę PureTech, połączoną z silnikiem elektrycznym i 7-biegową przekładnią dwustopniową. Moc? 136 KM.
Lancia Ypsilon z dopiskiem „e” ma korzystać z kolei ze 156-konnego silnika na prąd i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 54 kWh. Taki samochód od 0 do 100 km/h powinien rozpędzać się w około 9 s i dysponować zasięgiem sięgającym 400 km.
Nowa Lancia Ypsilon wyjedzie z Hiszpanii
Premiera Lancii Ypsilon nowej generacji nastąpi w lutym tego roku. Auto ma być wytwarzane w hiszpańskiej Saragossie. Oznacza to, że produkcja aktualnego jeszcze modelu w Tychach niedługo zostanie wygaszona.
Z drugiej strony, patrząc na sprzedaż tego modelu we Włoszech, nie nastąpi to raczej prędko. Tym bardziej że następca tego samochodu ma być o pół numeru większy, więc nie będzie mowy o jakiejkolwiek wewnętrznej rywalizacji.