Tak wygląda nowe MG HS. Urosło i zmieniło się nie do poznania

Tani rywal Toyoty RAV4 zbliża się wielkimi krokami. Chińczycy właśnie ujawnili pierwsze zdjęcia MG HS-a. Potwierdziło się to, o czym pisaliśmy jakiś czas temu – stanowi odświeżoną wersję Roewe RX5. Ma być jednak prawdziwym MG, o czym donoszą przedstawiciele tej marki.
MG HS to najpopularniejsze auto tej marki na polskim rynku. Od początku roku do końca maja skusiło na nie niemal 1000 klientów. I nie ma w tym absolutnie nic dziwnego. Ten chiński model przekonuje nie tylko ceną, startującą z pułapu 103 800 zł, ale również poziomem wykończenia i wyposażenia, czy znakomitymi warunkami obsługi posprzedażowej (TUTAJ przeczytasz o tym więcej).
Aktualne wcielenie MG HS-a jest na rynku od 2018 roku. W 2020 roku przeszło lifting, w wyniku którego zmieniły się przede wszystkim przednia i tylna część jego nadwozia. Teraz przyszedł czas na następcę, który ma stać się większy, bardziej dojrzały, ale i przejąć najważniejsze zalety poprzednika.
Nowe MG HS: bardziej postawne
MG HS oficjalnie zadebiutuje na Festiwalu Prędkości w Goodwood, startującym już 11 lipca. Przy okazji też ta brytyjska marka, należąca do chińskiego koncernu SAIC, będzie obchodzić swoje setne urodziny.
Na chwilę przed premierą MG pochwaliło się pierwszymi zdjęciami swojego auta. Choć ciemne i pozbawione szczegółów, zdradzają to, o czym pisaliśmy niedawno. Najnowsza generacja wyrośniętego kompaktowego SUV-a z Państwa Środka ma być przeprojektowanym wcieleniem siostrzanego Roewe RX5. Pomimo tego, przedstawiciele marki twierdzą, że będzie to „prawdziwe MG”.
Przypomnijmy, że RX5 zadebiutował na początku 2022 roku i jest niewiele większy od aktualnej generacji HS-a. Mierzy 465 cm długości, 189 cm szerokości oraz 165 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276 cm. To chińskie auto jest więc zarówno dłuższe o 4 cm od ustępującego MG HS-a, jak i o 2 cm szersze, lecz o 4 cm niższe.
Nowe MG HS ma prezentować się znacznie nowocześniej niż poprzednik. Choć wymiarami niewiele różni się od niego, na pierwszych zdjęciach sprawia wrażenie auta postawniejszego i dojrzalszego. Uwagę zwraca jeden detal – w przeciwieństwie do Roewe nie ma tu klamek chowanych w nadwoziu.
„HS prezentuje nowy język designu, który jest już znany z MG3. To prawdziwe MG ze wszystkimi najnowszymi technologiami, jakimi dysponujemy” – mówi w rozmowie z magazynem drive.com.au kierownik ds. produktów MG Motor Australia, Akshat Ahuja.
Silnik benzynowy i hybryda plug-in
MG HS obecnej generacji w naszym kraju jest oferowane wyłącznie z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Rozwija on 162 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1500-4400 obr./min. Od 0 do 100 km/h rozpędza to auto w 9,9 s (dane fabryczne, wariant z automatem) i pozwala mu jechać z prędkością 190 km/h.
Choć 1,5-litrowa jednostka napędowa ma dużo „pary”, w aktualnym modelu zużywa przesadnie dużo paliwa. Szczególnie na autostradzie, o czym więcej przeczytasz TUTAJ.
Nowe MG HS otrzyma zmodyfikowany wariant tego silnika. Prawdopodobnie będzie on przejęty wprost z Roewe RX5, gdzie wytwarza 187 KM i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Chińczycy obiecują zdecydowaną poprawę pod względem zużycia paliwa.
Drugi wariant napędu nowego MG HS-a będzie hybrydą plug-in. Również tutaj należy spodziewać się układu napędowego z RX5. Oznacza to zastosowanie 1,5-litrowej jednostki benzynowej, silnika elektrycznego oraz 10-biegowej przekładni automatycznej. Systemowa moc takiego układu to 245 KM (570 Nm). Całość uzupełnia akumulator trakcyjny o pojemności 21,4 kWh.
Hybrydowe Roewe RX5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 6,9 s i średnio na 100 km zużywa zaledwie 3,3 l paliwa. Zasięg elektryczny szacowany jest na 135 km (zgodnie z cyklem NEDC).
Nowe MG HS: nowoczesna kabina
Już w ustępującej generacji HS-a, MG postawiło na ekrany. Zarówno cyfrowy zestaw wskaźników, jak i centralny, dotykowy wyświetlacz multimediów to wyposażenie standardowe każdej wersji.
Jeśli nowe MG HS otrzyma wnętrze zbliżone do odpowiadającego mu SUV-a marki Roewe, spodziewać się należy kontynuacji tego trendu. W kabinie RX5 dominuje bowiem olbrzymi, 27-calowy ekran panoramiczny, który podzielić można na dwie części. To za jego pośrednictwem obsługuje się zdecydowaną większość funkcji tego samochodu.
W ciemno należy stawiać, że jakość wykończenia kabiny będzie przynajmniej na poziomie aktualnego modelu. A więc wysoka.









