Takie jest nowe BMW 2 Gran Coupe. Nie wszystkie zmiany wyszły mu na lepsze

Po premierze kolejnej generacji serii 1, teraz debiutuje drugie wydanie BMW 2 Gran Coupe. Nie jest już tak kontrowersyjne z wyglądu jak wcześniej, ma zupełnie nowy kokpit, ale spod maski wersji 20 zniknął silnik 4-cylindrowy.
BMW 2 Gran Coupe pojawiło się w gamie tego wytwórcy w 2019 roku. Tak naprawdę stanowi odmianę sedan mniejszej „jedynki”. Oba auta bazują bowiem na tej samej przednionapędowej platformie UKL2.
Co istotne, w gamie „dwójki”, obok minivana Active Tourera, jest też Coupe, które zbudowano na architekturze tylnonapędowej.
2025 BMW Gran Coupe: świeży wygląd
2025 BMW 2 Gran Coupe podąża tą samą drogą, co seria 1 nowej generacji. Zyskało przede wszystkim nowy przód ze standardowymi światłami LED (opcjonalnie – matrycowymi) i podświetlanym obramowanie osłony chłodnicy (również opcja).
Względem poprzednika, 2025 BMW Gran Coupe stało się nieco dłuższe i wyższe. Obecnie pomiędzy zderzakami mierzy 454,6 cm (+2 cm), 180,0 cm szerokości oraz 144,5 cm wysokości (+2,5 cm). Rozstaw osi pozostał bez zmian – nadal wynosi 267,0 cm.
Odświeżone auto z Bawarii najbardziej zmieniło się z tyłu. Pracują na to nowe lampy i zderzak, sprawiające, że w… końcu jakoś wygląda. Z drugiej strony, oglądane od tyłu, nadal sprawia wrażenie produktu „azjatyckopodobnego”, a nie typowego BMW.
Gama kolorów nadwozia 2025 BMW Gran Coupe obejmuje 2 lakiery niemetalizowane i 7 metalizowanych. Poza tym dostępne są 4 lakiery z palety BMW Individual oraz liczne lakiery specjalne. Dach może być wykończony czernią o wysokim połysku.
Lepsza dynamika
Nowe BMW porusza się na kołach o rozmiarach od 17 do 19 cali. Niemcy podkreślają również wprowadzenie licznych zmian w nadwoziu i układzie jezdnym.
„Większa sztywność karoserii i połączeń układu jezdnego nowego BMW serii 2 Gran Coupe zwiększa jego zwinność, precyzję kierowania i dynamikę pokonywania zakrętów. Dalsze udoskonalenia podwozia obejmują zoptymalizowaną kinematykę i amortyzatory nowej technologii” – czytamy w informacji prasowej.
W 2025 BMW 2 Gran Coupe zwiększono również kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy kół przednich. Przekłada się to na wyższą stabilność prowadzenia na wprost oraz szybsze reakcje układu kierowniczego.
Opcjonalnie (seryjnie w M235 xDrive) dostępne jest zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia. „Skoki ciśnienia w amortyzatorach są łagodzone za pomocą dodatkowych zaworów działających po stronie trakcyjnej. Adaptacyjny układ jezdny M obniża zawieszenie nawet o 8 mm i zawiera sportowy układ kierowniczy” – informują Niemcy.
2025 BMW Gran Coupe: silnik 1.6 zamiast 2.0
Pod maską 2025 BMW 2 Gran Coupe ma miejsce mała rewolucja, zresztą podobna do tej, jaką przeszła aktualna seria 1. Najważniejsza dotyczy benzynowej odmiany 20. Otóż 2-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 178 KM, został w niej zastąpiony przez 3-cylindrowy o pojemności 1.5.
Rozwija on 156 KM i do pary ma 48-woltowy układ miękkiej hybrydy, oferujący zastrzyk dodatkowych 20 KM i 55 Nm, pochodzących z rozrusznika z funkcją alternatora. Łącznie do dyspozycji kierowcy jest 170 KM i 280 Nm.
Osiągi? 0-100 km/h w 7,9 s i prędkość maksymalna 230 km/h. Poprzednik był w stanie pojechać 238 km/h i pierwszą „setkę” załatwiał w 7,1 s. Średnie zużycie paliwa wynosiło 6,0-6,5 l/100 km, natomiast w przypadku 2025 BMW 2 Gran Coupe spadło do 5,2-5,7 l/100 km.
Drugi silnik benzynowy to 4-cylindrowy „2-litrowiec” w odmianie M235 xDrive. Wyciska on z siebie 300 KM i 400 Nm w zakresie 2000-4500 obr./min. Przekazuje moment obrotowy do kół obu osi i pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a średnie zużycie paliwa – 7,5-8,2 l/100 km.
Po stronie wysokoprężnej będą mogły pracować 2 silniki do wyboru. Oba mają pojemność 2.0, ale różnią się mocą. Słabszy, w 2025 BMW 218d Gran Coupe rozwija 150 KM, natomiast mocniejszy (220d) – 163 KM. Zużycie paliwa wynosi, odpowiednio, 4,6-5,0 l/100 km i 4,2-4,6 l/100 km. Mniejszy apetyt wariant 20d zawdzięcza układowi miękkiej hybrydy.
Co istotne, wszystkie 2025 BMW 2 Gran Coupe korzystają z 7-biegowych przekładni dwusprzęgłowych. Skrzynia ręczna wypadła z oferty.
Koniec z pokrętłem iDrive
W kabinach 2025 BMW 2 Gran Coupe zrezygnowano ze skórzanych obić. Ich miejsce zajmuje tzw. skóra wegańska. Niemcy donoszą jeszcze o nowych fotelach, zapewniających wysoki komfort podczas długich podróży oraz o zastosowaniu standardowej centralnej poduszki powietrznej.
Nie zachwyca pojemność bagażnika. W odmianach z układem miękkiej hybrydy mieści on raptem 360 l (220 i 220d), natomiast w reszcie wariantów tego auta – 430 l. To i tak dość skromny wynik, jak na samochód mierzący ponad 450 cm długości.
Ale największą nowość w kabinie stanowi rezygnacja z pokrętła iDrive oraz fizycznego panelu klimatyzacji. Kokpit 2025 BMW 2 Gran Coupe zdominowały dwa ekrany pod wspólną taflą szkła. Ten po stronie kierowcy ma przekątną 10,25”, natomiast centralny – 10,7” (TUTAJ poznasz system multimedialny 2024 według OTOMOTO).
„Zdalne aktualizacje oprogramowania umożliwiają bezprzewodowe pobieranie do pojazdu bezpłatnych ulepszeń i dodatkowych funkcji. W standardzie dostępna jest integracja smartfonów z Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki BMW ID i aplikacji My BMW użytkownicy mogą personalizować komfort użytkowania pojazdu (...)” – informują Niemcy.
Z kabiny „wyleciała” także klasyczna dźwignia automatu – w jej miejsce znalazł się niewielki przełącznik. Opcjonalnie dostępna jest funkcja Digital Key Plus, a ekran head-up zyskał dodatkowy widok. Teraz wyświetla on krzywiznę drogi przed autem i odległość do najbliższego zakrętu.
Kiedy w sprzedaży i jaka cena?
Sprzedaż 2025 BMW 2 Gran Coupe wystartuje w marcu przyszłego roku. Cen jeszcze nie znamy. Obecne wcielenie tego samochodu kosztuje od 154 000 zł.
















