Tesli Model Y wyrósł groźny rywal. Oto Rivian R2
Zupełnie nowy Rivian R2 to SUV wielkości Toyoty RAV4. Ma kosztować mniej więcej tyle, co Tesla Model Y. Wejdzie na rynek prawdopodobnie w przyszłym roku.
Firma Rivian nie zrobiła (jeszcze?) kariery na miarę Tesli. Oferuje obecnie dużego pic-kup'a R1 i SUV-a R1s. Wyniki finansowe tego amerykańskiego wytwórcy nie są jednak najlepsze, ale model R2 może to zmienić – informuje portal elektromobilni.pl.
Rivian R2: w stylu retro
Jak wygląda? W stylu Riviana – czyli jest kanciasto i trochę retro. Niektórzy mówią, że nowy model przypomina… Ładę Nivę albo nawet Fiata 126p. Mówimy o aucie mierzącym ok. 4,7 m długości (TUTAJ przeczytasz, jak elektryki zmieniły się przez lata).
Oznacza to, że R2 będzie pasować do europejskich dróg i parkingów. Pod względem wielkości będzie zbliżony np. do Toyoty RAV4. Jego rozstaw osi to 2,9 m, co powinno zagwarantować dobrą przestronność we wnętrzu.
Dokładnych danych na temat mocy jeszcze nie ma, wiadomo jednak, że Rivian R2 pojawi się w trzech wersjach. Bazowa ma mieć napęd na tył i jeden silnik.
Kolejną będzie AWD z dwoma silniki, natomiast topowy wariant skorzysta z trzech jednostek napędowych. Zasięg każdej z wersji ma wynosić ponad 300 mil, czyli 480 km. Najszybszy Rivian osiągnie 60 mil na godzinę (czyli 96 km/h) w mniej niż trzy sekundy.
Rivian R2: dobry w teren
To wszystko przy zachowaniu ponadprzeciętnych zdolności terenowych. To znak rozpoznawczy Riviana. Model R2, mimo że jest opisywany jako bardziej „rodzinny”, ma mieć prześwit na poziomie 25 cm.
Minimalistyczne wnętrze z obowiązkowym w dzisiejszych czasach dużym ekranem zawiera dwa schowki przed pasażerem i pozwala na złożenie na płasko wszystkich siedzeń.
Można otworzyć albo całą tylną klapę, albo samą tylną szybę. Debiut modelu R2 zaplanowano na rok 2026 – mowa najprawdopodobniej o roku modelowym, więc realnie egzemplarze w amerykańskich salonach mogą pojawić się w 2025 r.
Niespodzianka, czyli R3
Rivian pokazał na konferencji nie tylko R2. Pokazał – niejako „przy okazji”, co stanowiło niespodziankę dla obecnych – także model R3. Jest zbliżony wizualnie, ale mniejszy. Ma rozstaw osi na poziomie 2,8 m. Pojawi się jednak na rynku jeszcze później (TUTAJ poznasz fakty i mity na temat elektryków).
Czy nowe modele uratują Riviana? R2 ma kosztować ok. 45 000 dolarów, czyli mniej więcej tyle, ile trzeba zapłacić za Teslę Model Y. To otwiera markę na nowych klientów. Są jej bardzo potrzebni.