6 sierpnia 2024

TOP 5 samochodów hybrydowych do miasta

Lexus NX 450h

Samochody hybrydowe to idealne rozwiązanie do zatłoczonego miasta, w którym często stoi się w korkach. W takiej sytuacji są one zwykle najbardziej oszczędne. Postanowiliśmy wybrać dla 5 propozycji tego typu pojazdów.

Artykuł zawiera autopromocję.

  • auta hybrydowe początkowo tworzone były głównie z myślą o zatłoczonych miastach
  • w mieście hybrydy często korzystają z elektrycznego wsparcia, co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa

Zacznijmy od wyjaśnienie, jakie modele mamy zamiar zaprezentować. Małych samochodów hybrydowych jest na naszym rynku relatywnie niewiele. Utrudniliśmy sobie zadanie z wyborem także dlatego, że postanowiliśmy pominąć tzw. miękkie hybrydy i zaprezentować jedynie auta z systemem HEV, a więc takie, które są w stanie same pokonać pewien dystans jadąc tylko na prądzie. To one mają potencjał na naprawdę niskie spalanie – w odróżnieniu od miękkich hybryd, które nieco wspomagają działanie układu spalinowego, ale aż tak oszczędnie nie są.

Odpuściliśmy sobie także opisywanie samochodów hybrydowych ładowanych z gniazdka. Przede wszystkim dlatego, że tego typu modeli nie ma w najmniejszych segmentach, czyli klasie B, niewiele jest ich również wśród aut kompaktowych. Poza tym ich cena jest wyraźnie wyższa.

Ponadto, żeby były rzeczywiście oszczędne, trzeba je ładować, a to w mieście nie zawsze jest możliwe. Na placu boju pozostają więc klasyczne, pełne hybrydy (HEV). Co ciekawe, najwięcej takich aut w Polsce sprzedaje Toyota, ale postanowiliśmy się do nie ograniczać do tej maki, choć oczywiście nie pominęliśmy aut tego wytwórcy.

Mazda 2 Hybrid

Samochód ten bazuje na doskonale znanej w Polsce Toyocie Yaris. To jedyna Mazda, która nie jest produkowana w Hiroszimie, a w Europie. Hybyrdowa Mazda 2 korzysta z silnika spalinowego 1.5 R3 o mocy 92 KM, a który do pomocy ma jednostkę elektryczną o mocy 80 KM, a moc systemowa całego układu wynosi 116 KM.

To sporo, szczególnie jak na auto tej wielkości. Dzięki temu Mazda 2 ma niezłe osiągi. Od 0 do 100 km/h może rozpędzić się w 9,7 s, a jej prędkość maksymalna to 175 km/h. Jednak to, co w jest w niej najlepsze, to spalanie – producent podaje średnio (WLTP) od 3,8-4.0 l/100 km. Dodajmy, że taki wynik można rzeczywiście uzyskać w prawdziwym ruchu – i to nawet w trasie, a do tego bez specjalnego wysiłku.

Hybryda działa bowiem tutaj bardzo dobrze i często auto porusza się wykorzystując tylko silnik elektryczny. Samochód jest też nieźle wyposażony – m.in. w automatyczną klimatyzację, komplet poduszek powietrznych, Apple Carplay i Android Auto.

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Mazdę 2 w OTOMOTO Lease.

Toyota Corolla Hybrid hatchback

Obecna generacja Corolli jest w ofercie od 2019 roku i cieszy się niesłabnącym powodzeniem wśród klientów. To najczęściej wybierany hybrydowy kompakt – i to nie tylko w Polsce.

Samochód jest dopracowany, bo z technologią hybrydową Toyota ma do czynienia już od wielu lat (dokładnie od pierwszej generacji Priusa). Do tego Corolla oferuje bardzo praktyczne wnętrze i sporej wielkości bagażnik.

Do użytku w mieście świetnie sprawdzi się odmiana z nadwoziem hatchback, ale w ofercie są też sedan i kombi. Corolla 2 lata temu przeszła lifting. Wprowadził on m.in. standardowe cyfrowe zegary oraz nowy komputer pokładowy, ale producent nie byłby sobą, gdyby nie pomajstrował także nieco przy napędzie.

Oferowana w OTOMOTO Lease wersja 1.8 Hybrid ma teraz więcej koni. Przed zmianami takie auto dysponowało mocą systemową 122 KM, obecnie ma ich 140. To czyni z Corolli już całkiem szybkie, ale wciąż bardzo oszczędne auto. Prędkość maksymalna hybrydowej Corolli to co prawda 180 km/h, ale już przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 s robi dobre wrażenie.

Bardzo atrakcyjnie przedstawia się także średnie spalanie, wynoszące według normy WLTP tylko od 4,6 do 5,1 l na 100 km. Dodajmy, że w mieście takie (a nawet niższe) zużycie paliwa jest jak najbardziej osiągalne, a przecież proponujemy tu pięć samochodów hybrydowych do miasta. W OTOMOTO Lease oferowana jest Corolla w każdej z 3 wersji nadwoziowych. W odmianie hatchback można w tej chwili wybierać pomiędzy wersjami Comfort oraz Style.

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Toyotę Corollę w OTOMOTO Lease.

Nissan Juke Hybrid

Trochę musieliśmy się naczekać, aby Nissan rozszerzył ofertę Juka o atrakcyjną odmianę hybrydową. To też najmocniejsza wersja w gamie tego crossovera.

Na szczęście, mimo sporej kabiny i bagażnika, samochód zachował dość kompaktowe wymiary zewnętrzne, co sprawia, że dobrze jeździ się nim i parkuje w zatłoczonych miastach. Juke Hybrid jako jedyna wersja w gamie modelu, która korzysta z silnika 4-cylindrowego (podstawowa odmiana 1.0 to R3), a łączna moc układu to 143 KM.

Prędkość maksymalna, jak przystało na hybrydę, nie jest rekordowa – 166 km/h, ale to i tak w zupełności wystarczy. Pochwalić trzeba za to przyspieszenie do jedynej „setki”, wynoszące 10,1 s (wersje 1.0 są tu nieco gorsze). Według producenta hybrydowy Juke spala od 5 do 5,1 l benzyny na 100 km.

Aktualnie w ofercie OTOMOTO Lease dostępna jest wersja N-Connecta, której wyposażenie jest bardziej niż kompletne. Auto ma m.in.: automatyczną klimatyzację, e-Pedal, kamerę cofania, wielofunkcyjną kierownicę, 8-calowy ekran dotykowy i wiele innych elementów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Nissana Juke w OTOMOTO Lease.

Lexus NX

Na ten model musieliśmy długo czekać, ale było warto. Druga generacja NX-a to jeden z ładniej zaprojektowanych SUV-ów. W przypadku Lexusa nie dziwi, ze dostępne są tylko wersje hybrydowe. Wybierać można między odmianą 350h i 450h+ (hybryda Plug-in).

Pierwsza z wymienionych może mieć napęd na przód lub 4x4. W tym drugim przypadku napęd tylnej osi realizowany jest przez dodatkowy silnik elektryczny. Łączna moc układu Lexusa 350h (niezależnie od obecności dodatkowego silnika lub jego braku) to 243 KM. Wersja FWD przyspiesza do „setki” w 8,7 s, a AWD jest o sekundę szybsza. Niezależnie od odmiany zaś prędkość maksymalna jest taka sama i wynosi 200 km/h.

Bardzo atrakcyjnie przedstawia się spalanie Lexusa NX. Wersja z napędem na przednią oś spala średnio tylko 5,6-5,9 l benzyny na 100 km. Odmiana z napędem na cztery koła konsumuje zaś od 5,9 do 6,4 l benzyny. W OTOMOTO Lease znajdziecie zarówno wersję AWD, jaki FWD. Niezależnie od napędu, auta są bardzo luksusowo wyposażone.

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Lexusa NX w OTOMOTO Lease.

Honda HR-V

Honda HR-V to crossover, czyli samochód, który idealnie nadaje się do jazdy miejskiej. Ciekawostką jest fakt, że silnik spalinowy w tej hybrydzie służy do generowania prądu, który napędza samochód.

Podczas jazdy samochód zachowuje się jak zwykła hybryda, która jedzie na prądzie, a gdy potrzebuje więcej mocy (lub prądu) aktywuje silnik spalinowy. Podobne rozwiązanie stosowane jest obecnie przez Nissana np. w modelu Qashqai oraz X-Trail.

Honda dysponuje 4-cylindrowym silnikiem benzynowym, a moc systemowa to 131 KM – czyli tyle, ile wynosi moc silnika elektrycznego. Według producenta HR-V może rozpędzić się do 170 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje jej 10,6 s. Średnie spalanie według WLTP wynosi 5.4 l benzyny na 100 km.

AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Hondę HR-V w OTOMOTO Lease.

Podsumowanie

Jak widać, nie brakuje ciekawych samochodów hybrydowych, które idealnie nadają się do jazdy miejskiej, a przy tym da się nimi także wybrać poza miasto.

Co zrozumiałe, samochodów hybrydowych nie jest przesadnie dużo w najmniejszych segmentach rynkowych (pomijając wersje mild hybrid), ale im wyżej, tym łatwiej o tego typu pojazdy.

Niniejsze TOP 5 oczywiście nie wyczerpuje tematu, a jedynie go sygnalizuje. Więcej ofert pojazdów hybrydowych znajduje się w OTOMOTO Lease, gdzie da się zawęzić poszukiwania tylko do pojazdów hybrydowych. Naturalnie w OTOMOTO Lease dostępne są także hybrydy ładowane z gniazdka oraz auta z tzw. miękką hybrydą.