Toyota Aygo II – Zbuntowany przedszkolak | Test OTOMOTO TV
Toyota Aygo to miejskie auto segmentu A. Jest małe, zwinne, oszczędne a przy tym nieźle wygląda. Niestety na rynku pierwotnym takie auta nie cieszą się dużą popularnością ze względu na wysoką cenę. Inaczej jest na rynku wtórnym.
Druga generacja Aygo na rynku pojawiła się w 2014 roku i w niczym nie przypominała swojego pierwowzoru. Przy budowie auta kontynuowano jednak współpracę z Citroenem i Peugeotem, po raz kolejny tworząc zgrabne trojaczki.
Aygo II zaprojektowano od podstaw zgodnie z nowymi trendami i gustami młodych klientów. Stąd ostre kształty, wielokolorowe wstawki, nawiązania do japońskiej kultury młodzieżowej i wszechobecny, przejawiający się we wszystkich możliwych konfiguracjach znak X.
Największą zaletą Aygo są jej niewielkie gabaryty. Długości nadwozia to 3,45 m a pojemność bagażnika to 100 litrów. W samochodzie może podróżować 4 pasażerów, jednak o wygodzie na długich trasach nie ma mowy. I nie chodzi tutaj tylko o ilość przestrzeni, ale także słabe wyciszenie kabiny. W końcu to typowe auto miejskie. Co ciekawe auto dostępne było w wersji 3 i 5-drzwiowej, co znacznie ułatwiało dostęp do tylnej kanapy.
W 2016 roku auto przeszło facelifting, w ramach którego przeprojektowano pas przedni, jeszcze bardziej podkreślając kształt litery X. We wnętrzu pojawił się wyświetlacz dotykowy, nowe multimedia z obsługą Mirror Link, a do palety kolorów dołączyły nowe lakiery. Pojawiły się też światła do jazdy dziennej w technologii LED.
Aygo drugiej generacji, podobnie jak poprzedniczka, wraz z Citroenem C1 i Peugeotem 107, produkowana w czeskiej fabryce w Kolinie. Aygo II cały czas jest produkowana.
Toyota Aygo - silniki
Do napędu drugiej generacji Aygo wykorzystano znany z pierwszej generacji litrowy, trzycylindrowy silnik VVT-i (1KR-FE). Do 2018 roku rozwijał on 69 KM, a po modernizacji 72 KM (3 więcej). Silnik jest niewielki, ma małą moc i pojemność, a w zestawieniu z lekką Aygo potrafi zużywać niewielkie ilości paliwa. Trzeba jednak być cierpliwym. Kto mocniej przyciśnie pedał gazu, będzie musiał zaakceptować spalanie na poziomie nawet 8 litrów.
Do wyboru są dwie skrzynie biegów, manualna i manualna zautomatyzowana. Nie jest to klasyczny automat, a jedynie skrzynia ręczna z elektroniczną zmianą biegów. Takie rozwiązanie znacznie wydłuża zmiany poszczególnych przełożeń, ale może dawać większy komfort podczas jazdy.
Toyota Aygo II - ceny
Aygo jest popularnym autem na rynku wtórnym. Znalezienie ciekawego egzemplarza nie powinno być problemem, jednak najwięcej samochodów pochodzi z importu. Sprzedaż nowych Aygo w Polsce nigdy nie była wysoka.
Sytuację zmieniły nieco zakupy flotowe i po okresie eksploatacji to one trafiły na rynek wtórny. Nie są jednak one bogato wyposażone i najczęściej występują w kolorach białym i czerwonym.
Za nieuszkodzony egzemplarze w dobrym stanie i z początku produkcji trzeba zapłacić nieco powyżej 20 tys. zł.
W tym odcinku testujemy Toyotę Aygo drugiej generacji, miejskie auto, które ciut urosło w porównaniu do poprzednika. W warunkach miejskich Aygo II czuje się jak ryba w wodzie - świetnie się nim manewruje i parkuje. A jak sprawdza poza miastem, np. na autostradzie? Skąd bierze się niska awaryjność tego modelu i co jednocześnie zachęca kierowców do regularnych wizyt w serwisie? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV. Zapraszamy do oglądania.
Toyota Aygo II - dane techniczne