28 maja 2024

Toyota CH-R z nową wersją. Dzięki niej wariant plug-in wyraźnie potaniał. O ile?

Toyota CH-R 2024

Toyota C-HR to bestsellerowy model w gamie japońskiego producenta. W drugiej generacji modelu zadebiutowała wersja z hybrydą typu plug-on, która w trybie czysto elektrycznym może pokonać do 66 km. Teraz ten wariant potaniał na tyle, że problemy może mieć… Prius.

Toyota C-HR zadebiutowała w 2016 roku i z miejsca stała się hitem. Pierwsza generacja modelu dostępna była w Polsce w wersji benzynowej (turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 l) oraz dwóch wariantach hybrydowych (opartych o jednostki o pojemnościach 1,8 oraz 2 l). W ubiegłym roku Japończycy wprowadzili do sprzedaży drugą generacje modelu. Tę w ruch wprawiają już wyłącznie warianty zelektryfikowane, w tym stanowiąca zupełną nowość w gamie C-HR-a hybryda typu plug-in.

Jej podstawą jest benzynowy silnik o pojemności 2 l o mocy 152 KM, który do współpracy ma 163-konną jednostkę elektryczną. Czerpie ona prąd z baterii litowo-jonowej o pojemności 13,6 kWh. Moc systemowa całego układu to 223 KM. Dzięki temu samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Toyota deklaruje zużycie paliwa na poziomie 0,8-0,9 l na 100 km. jednak jest ono możliwe do uzyskania – przynajmniej teoretycznie – wyłącznie wtedy, gdy podróż rozpoczniemy z w pełni naładowanym akumulatorem trakcyjnym. Z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym C-HR w wersji plug-in może przejechać do 66 km.

CZYTAJ TEŻ: Używana Toyota C-HR I – opinie, usterki. Jaki silnik wybrać?

Toyota C-HR plug-in: nowa cena

Dotychczas hybryda typu pulg-in, z ceną zaczynającą się od 189 900 zł (wariant Style), była zdecydowanie najdroższą odmianą Toyoty C-HR. I to się akurat nie zmieni. Jednak teraz Japończycy wprowadzili do sprzedaży nieco tańszą linię wyposażenia. Nazywa się Comfort Plus i katalogowo kosztuje od 184 900 zł. Jednak w obecnie obowiązującej promocji można ją nabyć już za 176 900 zł. Oznacza to, że C-HR z hybrydą plug-in jest tańszy od wykorzystującego ten sam układ napędowy Priusa aż o 23 000 zł (przy uwzględnieniu promocji).

Co oferuje nowa, podstawowa odmiana Toyoty C-HR plug-in? Na liście wyposażenia standardowego wariantu Comfort Plus można znaleźć m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe zegary (12,3"), podgrzewane fotele, reflektory LED, nawigację czy system dostępu bezkluczykowego.

Jednak obniżka cen dotyczy nie tylko wariantu plug-in. Teraz taniej można kupić również pozostałe odmiany. W ich przypadku nie wynika to jednak z wprowadzenia tańszych wersji wyposażenia, a wyłącznie z promocji. W jej efekcie stanowiąca bilet wstępu do świata tego modelu hybryda 1,8 to obecnie wydatek od 132 900 zł (katalogowa cena to 139 900 zł)

Więcej na temat nowej Toyoty C-HR dowiesz się TUTAJ.

Toyota CH-R 2024
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
Toyota CH-R 2024
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
rynek samochodów nowych
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR
2024 Toyota C-HR