25 listopada 2023

Toyota Corolla XII – hit sprzedaży w nowym wydaniu | Test OTOMOTO TV

Toyota Corolla bije rekordy popularności. Czy to jest kwestia designu? Wszechstronności? Ekonomii? A może wszystkiego po trochu? Sprawdzamy, czym potrafi zaskoczyć Toyota Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid GR Sport.

Toyota Corolla to legenda. Funkcjonalności, prostoty i niezawodności. Nie zachwiał jej nawet epizod z próbą zmiany nazwy modelu na Auris (w wersjach pięciodrzwiowych). Jednak w 2018 roku, po trzynastu latach istnienia nowego modelu, znowu zmieniono zdanie i wszystko wróciło do normy.

I tak Toyota Corolla to auto dostępne nadal w wersji hatchback, choć tylko 5-drzwiowy, sedan i kombi. W tej ostatniej odmianie auto jest najbardziej funkcjonalne, a z dopiskiem GR Sport wyraźniej pręży muskuły. Ale uwaga, mocniejszego napędu tu nie ma, GR Sport to w tym przypadku tylko zmiany wizualne.

Toyota Corolla dwunastej generacji na rynku pojawiła się w 2018 roku. Powstała na nowej platformie TNGA, przez co mogła zaoferować znacznie więcej miejsca od poprzedniczki, nowe napędy oraz systemy bezpieczeństwa Toyota T-Mate. Ich istotnym elementem jest Toyota Safety Sense drugiej generacji.

Lifting

W 2022 roku samochód przeszedł modernizację. Zmieniono wykończenie wlotu powietrza, obramowanie świateł przeciwmgielnych oraz rysunek świateł dziennych LED, ale przede wszystkim pojawił się nowy ekran i system inforozrywki. Jednak najważniejszą zmianą było zastosowanie nowego układu hybrydowego. Ale do napędu jeszcze wrócimy.

Toyota Corolla mistrzem przestronności nie jest, przynajmniej w przypadku wyższych kierowców. Deska rozdzielcza jest tu mocno wysunięta w kierunku kabiny, przez co ogranicza przestrzeń na nogi. Na jej szczycie w centralnym punkcie zamontowano duży dotykowy ekran.

Na początku 2019 roku zadebiutowała odmiana GR sport. Usportowiona z wyglądu Corolla otrzymała m.in. nowy grill w kolorze ciemnego chromu, nakładki na progi, inny bardziej sportowo wyglądający zderzak z tyłu, specjalny wzór 17-calowych felg, dostępne w wyposażeniu standardowym przednie światła LED, przyciemniane szyby, światła przeciwmgielne, a także lakierowany na czarny dach. We wnętrzu pojawiły się sportowe fotele i czerwone akcenty.

Toyota Corolla – jaki napęd?

Na naszym rynku Corolla dostępna jest wyłącznie w wersjach hybrydowych opartych o jeden z dwóch silników benzynowych (o pojemności 1,8 lub 2,0 litrów). Piąta generacja napędu hybrydowego jest jeszcze bardziej kompaktowa, cicha i oszczędna. Do wyboru są trzy tryby jazdy (Normal, Eco i Power), jest także możliwość krótkiej jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym.

W przypadku hybrydy o mocy 140 KM silnik benzynowy ma 1,8 litra pojemności i 98 KM mocy. Mocniejsza odmiana to silnik o poj. 2 litrów i mocy 152 KM połączony z jednostką elektryczną. Łączna moc systemowa to 196 KM, a moment obrotowy wynosi 190 Nm. W obu przypadkach za zmianę przełożeń odpowiada skrzynia bezstopniowa e-CVT, która działa płynnie.

Toyota Corolla – ile kosztuje?

Ceny słabszej Corolli kombi startują od 126 tys. zł. Za auto z mocniejszym napędem trzeba zapłacić 139 900 zł. Jednak za dobrze wyposażoną odmianę GR Sport trzeba wydać już ponad 164 tys. zł.

W tym odcinku testujemy Toyotę Corollę dwunastej generacji. Toyota od miesięcy miażdży konkurencję na polskim rynku, zostawiając Skodę i Kię daleko w tyle. Duża w tym zasługa właśnie Corolli. Co uczyniło ją hitem sprzedaży? Jak dwunasta Corolla zmieniła się po tegorocznym liftingu? Czy jest komfortowa tak samo dla kierowcy, jak i dla pasażera? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszym filmie OTOMOTO TV.

Zapraszamy do oglądania! Testowany model to Toyota Corolla XII z silnikiem 2.0 o mocy 196 KM.

Toyota Corolla TS kombi GR Sport
Toyota Corolla