Toyota Corolla Cross w Polsce?
Toyota Corolla to bez wątpienia samochód legenda. Jaką wersję wybrać? Na rynku jest sedan, hatchback i kombi, ale niebawem pojawi się Toyota Corolla Cross. Uterenowiona wersja popularnego kompaktu w niczym jednak nie przypomina swojego pierwowzoru. Co tym razem funduje nam Toyota?
Chęć dopasowania się do rynku, potrzeba wypełniania nisz i wykorzystywanie wszystkiego tego, co produkuje się na całym świecie, prowadzi czasem do przedziwnych sytuacji. Pamiętacie Corollę Verso? To był pomysł Toyoty na bardziej przestronne odmiany swoich popularnych modeli. W zasadzie pomysł dobry, no bo jeśli potrzebowałeś auta rodzinnego z możliwością przewiezienia nawet siedmiu osób, Verso idealnie tutaj pasowało. Kłopot w tym, że Verso w zasadzie w niczym nie przypominało Corolli. Nie przeszkodziło to jednak w odniesieniu rynkowego sukcesu, także w Polsce, czego nie można powiedzieć o Yarisie w wersji Verso.
Zamieszanie z Aurisem
A pamiętacie Aurisa? W 2006 roku Toyota wprowadziła nowy model, którym zastąpiła na niektórych rynkach popularną Corollę, ale tylko w wersji hatchback. Chciałeś sedana? Miałeś Corollę. Marzyłeś o hatcbacku, musiałeś kupić Aurisa. I co? W 2018 roku wszystko wróciło do normy. Aurisa wycofano, powróciła Corolla. Od trzynastej generacji z powrotem można ją kupić w wersji hatchback, sedan i kombi.
Najprawdopodobniej w przyszłym roku pojawi się kolejna odmiana Corolli. Cross przywędruje do Europy z Azji i zajmie tutaj miejsce crossovera pomiędzy Toyotą C-HR a większą Rav4.
Konkurencja w tym segmencie jest bardzo duża, dlatego wielu producentów mnoży crossoverowe byty, wydawałoby się, do granic możliwości. Toyota byłaby jednak pierwszą marką w Polsce i Europie, oferującą aż sześć suvo-crossoverów w różnych rozmiarach: najmniejsza – Yaris Cross, większa z pogranicza segmentów B i C – C-HR, wspomniana Corolla Cross pasująca idealnie do segmentu C, dorastająca do segmentu D – Rav4, aktualna nowość przywieziona ze Stanów Zjednoczonych – Highlinder i największa legendarna Toyota Land Cruiser. Jest z czego wybierać.
Co łączy Corollę Cross z Corollą?
Z pewnością płyta podwoziowa i rozstaw osi. Jest identyczny jak w Corolli, ale też taki sam jak w C-HR i wynosi 2640 mm. Nadwozie jest jednak o całe 7 centymetrów dłuższe, a bagażnik ma 487 litrów. Czyli jeśli C-HR jest dla ciebie za mały, a Rav4 za duży, Cross będzie idealny. Hmmm, pytanie tylko co z wyposażeniem.
Nie wiadomo jeszcze oficjalnie czy Cross trafi faktycznie do Europy. Wiadomo jedynie, że Toyota prowadzi takie przymiarki i nie jest to pierwszy przypadek, kiedy marka chce wprowadzić na rynek auto stworzone z myślą o zupełnie innej części świata. Dlaczego to takie istotne? Choćby ze względów wyposażenia auta i napędu. W Azji Cross dostępny jest z silnikami 1.8 180 KM i w wersji hybrydowej. W Europie są nieco inne przyzwyczajenia, o normach emisji spalin nie wspominając.
Jeśli jednak auto trafi na stary kontynent, trzeba będzie się liczyć z pewnymi kompromisami. Tak jak w przypadku Camry, która trafiła do Polski przez Rosję prosto z Ameryki.
Czytaj więcej:
Toyota Corolla – legendarne auto używane. Sprawdź oferty.
TOP 10 – .