21 marca 2024

UOKiK ostrzega właścicieli elektrycznego Jaguara I-Pace’a

Jaguar I-Pace

Ciąg dalszy kłopotów z elektrycznym Jaguarem I- Pace. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po raz kolejny ostrzegł właścicieli tych samochodów, że w niektórych modelach może dojść do pożaru. W Polsce akcja serwisowa obejmie… 15 samochodów.

„Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2019-2020 w Wielkiej Brytanii, w akumulatorach wysokiego napięcia wyprodukowanych między 1 marca a 31 maja 2018 r., gdy poziom naładowania akumulatora jest wyższy niż ok. 85%, może dojść do przeciążenia termicznego, skutkującego pożarem” – poinformował dzisiaj na swojej stronie UOKiK.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 15 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostali poinformowani o ogłoszonej kampanii – informuje portal elektromobilni.pl.

Jaguar I-Pace: rekomendacje producenta

Jednocześnie producent rekomenduje podjęcie następujących środków ostrożności w celu ochrony przed podwyższonym ryzykiem: uzupełnianie prądu maksymalnie do 75% stanu naładowania akumulatora, parkowanie z dala od zabudowań oraz ładowanie na zewnątrz budynków (TUTAJ przeczytasz, czemu tak trudno ugasić pożar elektryka).

Warto przypomnieć, że to już kolejne tego typu ostrzeżenie przekazane m. in. za pośrednictwem UOKiK. W czerwcu ubiegłego roku pojawiło się ostrzeżenie, że „w samochodach Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2019-2024 w Wielkiej Brytanii, może dojść do przeciążenia termicznego.

Zła passa elektrycznego Jaguara

Jego objawy to dym lub ogień pod pojazdem w miejscu akumulatora trakcyjnego wysokiego napięcia. W tamtym czasie na rynku polskim kampanią naprawczą objęte były 252 pojazdy.

Z kolei w październiku 2023 r. ostrzegano o tym, że w samochodach Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2020-2023 w Wielkiej Brytanii, może dojść do awarii podgrzewacza płynu chłodzącego (HVCH), objawiającej się brakiem ogrzewania kabiny pasażerskiej oraz przedniej szyby, co może powodować ograniczoną widoczność, a w konsekwencji ograniczyć pole widzenia kierowcy i zwiększyć ryzyko wypadku.