21 marca 2025

Kolejny problem z Teslą Cybertruck. Tym razem dotyczy odpadających paneli nadwozia

odpadajace panele tesli cybertruck

Jak donosi New York Times, Tesla ma kolejny problem z Cybetruckiem. Tym razem chodzi o odpadające w czasie jazdy panele nadwozia. Na szczęście na naszych ulicach tego auta się niemal nie spotyka, choć liczba ogłoszeń w OTOMOTO urosła do 5.

  • Tesla właśnie ogłosiła ósmą akcję serwisową dla Cybertrucka.
  • Tym razem wycofanie dotyczy 46 000 egzemplarzy tego samochodu, wyprodukowanych do 27 lutego 2025 roku.
  • Powodem są odpadające w czasie jazdy panele nadwozia

Tesla Cybertruck to bez dwóch zdań samochód wyjątkowy. Ma absolutnie unikalny kształt nadwozia, co polaryzuje opinię publiczną. Zewnętrzne panele tego elektryka wykonano ze stali nierdzewnej.

Ale Tesla Cybertruck dla swoich właścicieli stanowi pasmo niekończących się problemów. Do tej pory obejmowały one m.in. utratę mocy, awarię wycieraczki przedniej szyby czy też blokowanie się pedału hamulca.

Ostatni dotyczy z kolei odpadających paneli nadwozia! W związku z tym wszystkie Cybertrucki, wyprodukowane do 27 lutego 2025 roku, trafią do serwisu. Jak donoszą przedstawiciele tej amerykańskiej marki, wciąż można nimi jeździć, ale właściciele powinni spodziewać się kontaktu ze strony Tesli w celu umówienia wizyty.

TUTAJ przeczytasz megatest Tesli Model X.

Odpadające panele Tesli Cybertruck: wadliwy klej?

O nowej akcji serwisowej Tesla poinformowała w czwartek, 20 marca 2025 roku. Panel znajdujący się nad drzwiami może odpaść w czasie jazdy, co stwarza niebezpieczeństwo na drodze. Jest on klejony do nadwozia i jak widać zastosowane łączenie okazuje się wadliwe.

Akcja serwisowa ma polegać na użyciu mocniejszego spoiwa, a także dodatkowego mocowania. Według Tesli problem, zgłoszony przez amerykańską Krajową Administrację Bezpieczeństwa Drogowego (NHTSA), dotyczy około 1% wyprodukowanych samochodów.

Mimo tego, firma Elona Muska zdecydowała, że akcji serwisowej podda wszystkie Cybertrucki jeżdżące po drogach. Co ciekawe, jeden z właścicieli ostatnio doniósł o odpadnięciu w jego samochodzie przedniego panelu.

Zgodnie z raportem NHTSA, do dnia 14 marca 2025 roku Tesla zidentyfikowała 151 roszczeń gwarancyjnych, związanych z zewnętrznymi panelami. Przedstawiciele tej amerykańskiej marki stwierdzili jednak, że „nie są oni świadomi żadnych kolizji, ofiar śmiertelnych ani obrażeń, które są lub mogą być związane z tym stanem”.

TUTAJ poznasz wyniki zimowego test zasięgów aut na prąd.

„Polskie” Tesle kosztują krocie

Tesla Cybertruck w Stanach Zjednoczonych kosztuje obecnie od 72 490 dolarów, czyli około 280 400 zł. Tyle trzeba zapłacić za czteronapędowy wariant o mocy 600 KM, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 s. Według danych szacunkowych zasięg takiego samochodu wynosi 547 km lub 755 km z tzw. range extenderem.

Do odmiany Cyberbeast ten amerykański producent przyczepia metkę z ceną 99 990 dolarów (ok. 386 400 zł). Taka Tesla Cybertruck dysponuje mocą 845 KM, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,7 s i na jednym ładowaniu pokonuje około 515 km (ponad 705 km z range extenderem).

Na portalu OTOMOTO obecnie znajduje się 5 ogłoszeń sprzedaży Tesli Cybertruck. Cena? Pomijając ofertę dotyczącą aukcji w USA (238 700 zł), wynosi od 859 770 do 955 710 zł. Dwa ze sprzedawanych aut mają 600 KM, a dwa kolejne – 845 KM.