5 marca 2025

Taki jest zupełnie nowy Volkswagen dla ludu. Ma niecałe 4 m długości i 95 KM

Volkswagen ID.Every 1

Volkswagen szykuje jedno z najtańszych aut na rynku. Jego cena ma startować od około 83 000 zł. Nazywa się ID. Every 1 i w przyszłości ma podebrać klientów nowemu Renault Twingo, Dacii Spring czy Leapmotorowi T03.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Volkswagen ID.Every 1, który będzie duchowym spadkobiercą malutkiego e-up!'a, na rynek trafi w 2027 roku. Ma być jednym z najbardziej przystępnych elektryków, z ceną startującą od około 20 000 euro. W przeliczeniu na naszą walutę daje to obecnie kwotę nieco ponad 83 000 zł.

Zanim to nastąpi, w 2026 roku do gamy tego niemieckiego producenta dołączy produkcyjne ID. 2all. Jego wyniesie z kolei od około 25 000 euro, czyli nieco poniżej 104 000 zł. To kwota porównywalna z tą, jaką Hyundai obecnie „woła” za niewielkiego Instera. TUTAJ przeczytasz więcej na jego temat.

TUTAJ znajdziesz 10 ciekawostek na temat Volkswagena up!-a.

Volkswagen ID.Every 1: na nowej platformie

Nowy Volkswagen ID.Every 1, podobnie jak produkcyjne wcielenie ID. 2all powstanie na bazie nowej platformy tej niemieckiej marki. To MEB, ale z napędem na przednie koła. Do tej pory w ofercie był wariant tylno- albo czteronapędowy.

Jak donoszą Niemcy, dzięki napędowi na przednie koła, platforma MEB pozwoli na maksymalne wykorzystanie przestrzeni w kabinie. Volkswagen ID.Every 1 otrzyma nowo opracowany silnik elektryczny o mocy 95 KM.

Osiągi nie są na razie znane, ale zapewni on prędkość maksymalną 130 km/h. Niemcy chwalą się również maksymalnym zasięgiem wynoszącym co najmniej 250 km. To parametry porównywalne z chińskim Leapmotorem T03, który właśnie wszedł na polski rynek.

Pod względem wymiarów Volkswagen ID.Every 1 ma się plasować pomiędzy up!-em (360 cm), ID. 2all (405 cm) oraz Polo (407 cm). Od zderzaka do zderzaka będzie mierzył 388 cm, a jego bagażnik pomieści 305 l.

Dla porównania chiński Leapmotor T03 (362 cm długości), wprawiany w ruch przez 95-konny silnik elektryczny, zapewnia 265 km zasięgu w cyklu mieszanym i 395 km w mieście. Cena? Od 84 900 zł.

TUTAJ przeczytasz o rywalach Leapmotora T03 w Polsce.

Ma wzbudzać sympatię

Pod względem stylistycznym Volkswagen ID.Every 1 wybiega w przyszłość i jednocześnie jest zapatrzony w przeszłości. Czyli w up!-a. Ma nieco pudełkowatą, ale i nowoczesną powierzchowność z charakterystycznym słupkiem C.

„Naszym celem było stworzenie czegoś odważnego. Dzięki takim detalom, jak reflektory i charakterystyczny tył, ID.Every 1 budzi sympatię. Te elementy stylistyczne sprawiają, że jest to coś więcej niż tylko samochód: nadają mu charakter i tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.

Co istotne, nowe dziecko Volkswagena jako pierwsze wykorzysta zupełnie nowe oprogramowanie. Zapewni ono m.in. uruchomienie nowych funkcji na życzenie przez cały cykl życia tego auta. Można będzie również dostosować je do indywidualnych potrzeb już po zakupie.

TUTAJ przeczytasz megatest Volkswagena ID.7.

Volkswagen ID.Every 1: kabina jak... w Polo

Wewnątrz nowy Volkswagen ID.Every 1 ma oferować przestrzeń na poziomie wyraźnie większego Polo. „Czworo drzwi zapewnia dostęp do nowego świata małych samochodów, które w środku są zaskakująco przestronne” – informuje niemiecki producent.

„Weźmy na przykład materiały wykończeniowe: są one przyjemne w dotyku i mają ciepłe, miłe dla oka kolory. W połączeniu z przejrzystym wzornictwem i systemem siedzeń przypominającym salon, tworzy to wyjątkową atmosferę, zapewniającą dobre samopoczucie” – czytamy dalej.

Centralne wnętrze kokpitu Volkswagena ID.Every 1 zajmuje dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Pod nim zastosowano przyciski do regulacji temperatury, ogrzewania foteli oraz ustawiania głośności systemu audio. Czyżby Niemcy wracali do fizycznych elementów obsługi? Czas pokaże.

„Kolejnym elementem stylistycznym jest dwuramienna kierownica wielofunkcyjna, spłaszczona u góry i u dołu. Kwadratowy kształt przycisków na kierownicy jest odzwierciedlony w innych miejscach. Na przykład w przycisku regulacji lusterek zewnętrznych w drzwiach kierowcy lub w małym, podświetlanym i wyjmowanym głośniku między kierowcą a pasażerem z przodu” – informuje Volkswagen.

Ambitne plany Volkswagena

Jak obiecuje Volkswagen, do 2027 zaprezentuje 9 nowych modeli samochodów. Wśród nich będą produkcyjne warianty ID.Every 1 oraz ID. 2all. Konkurencyjność tej niemieckiej marki, jak i całej Grupy Volkswagen zostanie wzmocniona m.in. poprzez optymalizację kosztów i rozszerzenie portfolio.

„Naszą ambicją jest stać się wiodącym na świecie producentem pod względem technologii do 2030 roku. I to jako marka dla każdego – tak jak można oczekiwać od marki Volkswagen” – kończy Thomas Schafer, szef Volkswagena.

Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1
Volkswagen ID.Every 1